Hjælp ønskes

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
alarm
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 73
Tilmeldt: 19 aug 2010 16:45
Mit fyr: Scotte 16 kvm
Areal: 250 kvm
Brændsel: GP piller
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: køge

Hjælp ønskes

Indlæg af alarm »

Hm, har det noget at gøre med jeg også har VVB, kompresser, og pumpe ??

Så er signatur også klaret ;-)
Mvh Alarm

En naturlig død, betyder bare der ikke har været en læge indblandet :-)

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/per.html

Brugeravatar
Birch-Nielsen
Stoker V
Stoker V
13
Indlæg: 161
Tilmeldt: 26 sep 2010 11:11
Mit fyr: 10kw Scotte på Blackstar20S
Areal: 220m² i to plan
Brændsel: GP og Scan/Andersen 10
Årligt forbrug: 3 tons.
Geografisk sted: Brande

Hjælp ønskes

Indlæg af Birch-Nielsen »

alarm » 06 Nov 2011, 20:33 skrev:Hm, har det noget at gøre med jeg også har VVB, kompresser, og pumpe ??

Så er signatur også klaret ;-)
Jepper - hovedet på sømmet. Hvis du har VVB-prioritering, ser det ud til at du er nødt til at bruge en af udgangene til din mortorventil, og så mangler du et udtag til et af de to andre. Har ikke selv VVB-prioritering, så det kender jeg ikke for meget til.

Mvh Folke

Ps.: Dit link henviser til en ugyldig URL - men denne http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... hp?mac=per fungerer icon_cheesygrin.gif

PPS.: Hvad siger din PI-regulering? Jeg synes dine kurver ser noget hidsige ud :shock:
alarm
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 73
Tilmeldt: 19 aug 2010 16:45
Mit fyr: Scotte 16 kvm
Areal: 250 kvm
Brændsel: GP piller
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: køge

Hjælp ønskes

Indlæg af alarm »

he he jamen takker, så er det også rettet.... new24


PID 5.0 , 0.5 , 10.0 sådan ser den ud og det har jeg slet ikke styr på, men har været sådan siden de kloge mennesker har installeret dyret new4
Mvh Alarm

En naturlig død, betyder bare der ikke har været en læge indblandet :-)

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/per.html
Brugeravatar
Birch-Nielsen
Stoker V
Stoker V
13
Indlæg: 161
Tilmeldt: 26 sep 2010 11:11
Mit fyr: 10kw Scotte på Blackstar20S
Areal: 220m² i to plan
Brændsel: GP og Scan/Andersen 10
Årligt forbrug: 3 tons.
Geografisk sted: Brande

Hjælp ønskes

Indlæg af Birch-Nielsen »

alarm » 06 Nov 2011, 21:14 skrev:he he jamen takker, så er det også rettet.... new24


PID 5.0 , 0.5 , 10.0 sådan ser den ud og det har jeg slet ikke styr på, men har været sådan siden de kloge mennesker har installeret dyret new4
Med de PID-indstillinger har dit fyr "gashåndtaget i bund" - so to speak :lol: Med de forholdsvis høje temperaturer vi har lige nu, så kan jeg godt forstå at Scotten har svært ved at komme af med varmen (dine grafer) Nu kender jeg jo ikke dit varmebehov, men selv kører jeg stadig urstyring, hvor Scotten kører en varmeperiode på 3 timer kl. 23.00 - 01.59 - 10.00 og så igen 17.00. på denne måde er der dejligt varmt i gulvet når vi kommer ned om morgenen, perioden kl. 10 er til at holde temp i VVB (eller hvis konen skulle ønske at fugte sit legeme), og så får den lige et skud for boven kl. 17.00 når der skal være varmt vand til ungernes badekar og opvask. Vi har 223 m2 og bruger ca. 9-10 kg. om dagen. Nå, men tilbage til PID: Prøv at skrue lidt ned. Sæt din P=1.0 og I=0,1 og D=0 og sæt så bare din max-effekt tilbage på 100%. Hvis du så samtidig har fulgt Pille Brugers råd mht. justering af flammen/blæs, så prøv at lad den køre her et par dage eller tre og vend så tilbage med resultatet :D Skulle det så være helt hen i vejret, kan du altid skrue PID tilbage til hvorfra de kom. Men husk lige at gemme din nuværende configuration i Stokerkontrol inden du begynder at justere :)

Mvh Folke

Ps.: PID er temmeligt langhåret, men en af de bedste der har formået at forklare denne forunderlige verden, er en fyr der hedder Michael lige her: http://www.mhes.dk
alarm
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 73
Tilmeldt: 19 aug 2010 16:45
Mit fyr: Scotte 16 kvm
Areal: 250 kvm
Brændsel: GP piller
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: køge

Hjælp ønskes

Indlæg af alarm »

hm... lyder spændende, det vil jeg da fluks prøve, så må vi se om her er koldt imorgen tidlig ;-)
forløbig tak for hjælpen....

Nogen ide om hvordan jeg får løst pumpe problemet ?? lyder underligt i mine øre man sælger udstyr som så ikke kan bruges rigtigt eller med det udstyr der nu er til rådighed -----
Mvh Alarm

En naturlig død, betyder bare der ikke har været en læge indblandet :-)

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/per.html

Brugeravatar
Birch-Nielsen
Stoker V
Stoker V
13
Indlæg: 161
Tilmeldt: 26 sep 2010 11:11
Mit fyr: 10kw Scotte på Blackstar20S
Areal: 220m² i to plan
Brændsel: GP og Scan/Andersen 10
Årligt forbrug: 3 tons.
Geografisk sted: Brande

Hjælp ønskes

Indlæg af Birch-Nielsen »

alarm » 06 Nov 2011, 21:51 skrev:hm... lyder spændende, det vil jeg da fluks prøve, så må vi se om her er koldt imorgen tidlig ;-)
forløbig tak for hjælpen....

Nogen ide om hvordan jeg får løst pumpe problemet ?? lyder underligt i mine øre man sælger udstyr som så ikke kan bruges rigtigt eller med det udstyr der nu er til rådighed -----
Hmm..der er du nok nødt til at få fat i nogle af de "tunge drenge", for som sagt har jeg ikke selv været ude i at skulle koble VVB-prioritering til mit anlæg. Der findes helt sikker en løsning :) Men prøv nu at overvåge dit anlæg og se hvad der sker, for kun gennem "pilfingre" lærer man sit system at kende.

Mvh Folke

Ps.: Hvor sidder temperaturføleren på din retur? Måler den på returvandet fra huset, er de 28° helt OK, men måler den efter shunten, så er temperaturen alt for lav :shock: Retur til kedel skal min være 45°C.
alarm
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 73
Tilmeldt: 19 aug 2010 16:45
Mit fyr: Scotte 16 kvm
Areal: 250 kvm
Brændsel: GP piller
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: køge

Hjælp ønskes

Indlæg af alarm »

Det er de tunge drenge som siger det, måske det bare er en undskyldning, jeg ved det ikke, men kan da umuligt være den eneste der har det problem tænker jeg !!
og måler sidder rigtigt ;-)
Mvh Alarm

En naturlig død, betyder bare der ikke har været en læge indblandet :-)

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/per.html
Brugeravatar
Birch-Nielsen
Stoker V
Stoker V
13
Indlæg: 161
Tilmeldt: 26 sep 2010 11:11
Mit fyr: 10kw Scotte på Blackstar20S
Areal: 220m² i to plan
Brændsel: GP og Scan/Andersen 10
Årligt forbrug: 3 tons.
Geografisk sted: Brande

Hjælp ønskes

Indlæg af Birch-Nielsen »

alarm » 06 Nov 2011, 22:27 skrev:Det er de tunge drenge som siger det, måske det bare er en undskyldning, jeg ved det ikke, men kan da umuligt være den eneste der har det problem tænker jeg !!
og måler sidder rigtigt ;-)
Hmm..næh, synes da også det lyder underligt.

Nu skriver du at din temp.føler sidder rigtigt. Det er jo rigtigt uanset hvordan man vender og drejer det. Men er du sikker på, at der flyder min. 45° varmt returvand tilbage i din kedel? Hvis du kører 28° varmt (koldt) returvand ind i kedlen, så risikerer du kondens og tæring. :|

Mvh Folke
Brugeravatar
frølårsraketten
Stoker VII
Stoker VII
14
Indlæg: 286
Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
Mit fyr: Aduro H1
Areal: 109 m²
Brændsel: piller fra Helenemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Hjælp ønskes

Indlæg af frølårsraketten »

alarm » 06 Nov 2011, 22:27 skrev:...og måler sidder rigtigt ;-)
Og hvad er temperaturen ved kedlen så?
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1
alarm
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 73
Tilmeldt: 19 aug 2010 16:45
Mit fyr: Scotte 16 kvm
Areal: 250 kvm
Brændsel: GP piller
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: køge

Hjælp ønskes

Indlæg af alarm »

Lad mig sige det sådan... blev sku lidt i tvivl med alle de ledninger, men begge rør i top og bund ved kedlen er ikke til at holde på, så den skulle være god nok :toofunny:
Mvh Alarm

En naturlig død, betyder bare der ikke har været en læge indblandet :-)

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/per.html

Besvar