Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

loft i fyrrum

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

loft i fyrrum

Indlæg af John Skov Jensen » 30 jul 2011 09:10

mit fyrrum og værksted har fået troldtekt som loftbeklædning. Det sagde fejer god for inden opsætning, efterfølgende har forsikringsselskabet været forbi og synet og godkendt det hele.

/john


John S Johansen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 28 maj 2011 08:41
Mit fyr: Scotte 10kw 6,3 styring
Areal: 138m2 incl 1.sal
Brændsel: 6mm stampemøllen træpiller

loft i fyrrum

Indlæg af John S Johansen » 30 jul 2011 09:12

jeg spurgte kommunen om jeg skulle søge om byggetilladelse når jeg gik fra oliefyr/fastbrændsel til pillefyr,og det sagde de ja til.Derfor lavede jeg en beskrivelse af hvad jeg havde tænkt mig at lave,og så fik jeg besked om bd 90 loft og bd 30 dør mellem fyrrum og værksted.

skodacarsten1
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 03 jul 2011 22:02

loft i fyrrum

Indlæg af skodacarsten1 » 30 jul 2011 09:23

lyder mærkeligt... min kommune . Kalundborg. siger at det kun er en anmeldese. når det bare er en udskiftning. og skal på bbr,er.. men jeg skal lave et nyt fyrrum ude i en bygning, som ikke tidligere har været brugt til fyrrum.. ja der er så forskal på hva de kommuner stiller af krav.. og mener at det skprstensfejer siger. er loven. og så kan kommunen ikke forlange mere om det.

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

loft i fyrrum

Indlæg af Flemmingth » 30 jul 2011 09:33

Når jeg møder udsagn som: "Det siger loven/bekendtgørelserne/reglerne", bliver jeg nogle gange mistænksom og udbeder mig venligst kopi af det der henvises til, så jeg kan se det med egne øjne. Så er der 3 muligheder:
1
Man bliver præsenteret for dokumentationen og kan se at kravet er legalt.
2
Man bliver præsenteret for dokumentation man ikke kan gennemskue. Tag kopien med hjem og få mere kyndige til at fortolke.
3
Der kan ikke fremvises dokumentation = kravene er ikke gyldige.

Note:
Det kan aldrig betale sig at blive ophidset. Det forplumrer kun overblikket.
Forbliv cool, venlig og forhold dig til sagen (ikke personen).
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Modtaget likes: 1 gang

loft i fyrrum

Indlæg af klinten » 30 jul 2011 10:22

Der skal kun en anmeldelse til når det du bygger i, ligger i byzone. Hvis det du bygger i ligger i landzone skal der en byggetilladelse til. Det fik jeg af vide af Hillerød kommune da jeg prøvede at sende en anmeldelse til dem. Efterfølgende har jeg selv læst det i BTV32 pk. 3.4. Det står lidt kryptisk, men der står at hvis din ejendom kan opføres uden lanzonetilladelse så skal der ikke en byggetilladelse til. Da der ikke kan opføres noget som helst i landzone uden en landzonetilladelse skal der altså en byggetilladelse til at lave fyrrum.
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

loft i fyrrum

Indlæg af Lintz » 30 jul 2011 16:17

Ud fra alle disse indlæg er det vist bedre at satse på tilgivelse end tilladelse icon_cheesygrin.gif
Jeg vil aldrig spørge kommunen til råds først - de er da gode til at lave ged i alting - der er ingen derinde der tør slå en sk.. uden at læse samtlige paragraffer først.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

loft i fyrrum

Indlæg af Landlyst » 30 jul 2011 19:31

Altså så må bygningsreglementet være gældende lovgivning på dette område, sammen med brandmyndigheden, altså minimum bygningsreglementets krav. og brandtilsynet ka skærpe dem.... Mener ikke kommunen som sådan ka stille krav udover bygningsreglementet....

Og at det skulle kræve byggetilladelse at skifte brændsel lyder mystisk... Det skal selvfølgeligt anmeldes så det kan komme på BBR... Men når man ikke flytter vægge men blot forbedre rumet ka jeg ikke se det kræver en tilladelse....

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

loft i fyrrum

Indlæg af Lintz » 30 jul 2011 19:40

Kan lige tilføje at jeg har meldt at jeg er skiftet til solvarme og pillefyr til BBR og har nu indtil vidre modtaget 8 BBR meddelser :evil: ....Så har postvæsnet også noget at lave :P
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

loft i fyrrum

Indlæg af PeterMA » 31 jul 2011 10:17

Lintz » 30 Jul 2011, 19:40 skrev:Kan lige tilføje at jeg har meldt at jeg er skiftet til solvarme og pillefyr til BBR og har nu indtil vidre modtaget 8 BBR meddelser :evil: ....Så har postvæsnet også noget at lave :P
Jeg meldte for.snart 2,5måned siden at jeg skiftede fra olie til piller. Men jeg har stadig ikke hørt noget. He
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE

skodacarsten1
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 03 jul 2011 22:02

loft i fyrrum

Indlæg af skodacarsten1 » 31 jul 2011 11:06

landlyst skrev.. Og at det skulle kræve byggetilladelse at skifte brændsel lyder mystisk...

det kræves her. men det så så også fordi vi bor i landzone. og at oliefyret skal flyttes ud af huset. og over i udhusdelen. og samtidig skiftes om til piller... der kræver de både koldt vand. og bd90 loft. kloak og hele gyngen. da huset er bygges sammen med garagen delen. det er en gammel vinkel gård.. men der har ikke været drevet landbrug her fra siden 1970..


Besvar