Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

F1 fejl i display

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
kzs
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 04 maj 2011 06:52

F1 fejl i display

Indlæg af kzs » 04 maj 2011 07:03

Hey jeg har nogle problemmer med mit scotte 16kw, som 1-2 gange i døgnet skriver F1 fejl i displayet, som betyder at brænder risten lægger forkert, hvilket den ikke gør, er der nogle som har oplevet det samme?? og er der nogle foreslag til opretning af problemmet????


Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: F1 fejl i display

Indlæg af thoken » 04 maj 2011 07:14

kzs » 04 May 2011, 07:03 skrev:Hey jeg har nogle problemmer med mit scotte 16kw, som 1-2 gange i døgnet skriver F1 fejl i displayet, som betyder at brænder risten lægger forkert, hvilket den ikke gør, er der nogle som har oplevet det samme?? og er der nogle foreslag til opretning af problemmet????

Hej!
F1 fejl, betyder fejloptænding. Det kan skyldes flere ting: enten er der ikke piller nok til optænding, eller eltænderen ligger forkert eller har forkerte optændingsparametre. Eller at blæserparametrene til optænding er forkerte. Har du lige skiftet eltænder? har du interface(stokerkontrol)? Hvilken chipversion kører du.Har du lavet en afvejning af piller og indtastet værdierne?

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: F1 fejl i display

Indlæg af TaagMan » 04 maj 2011 08:16

Der kan også være støv i blæseren så dens effekt er nedsat.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

kzs
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 04 maj 2011 06:52

Re: F1 fejl i display

Indlæg af kzs » 04 maj 2011 09:51

Hey, har lavet en opvejning og indtastet værdierne, har ikke skiftet eltænder, men måske den lægger forkert?? eller den skal skiftes?? Eller som du siger der er støv på vingerne i blæseren??
Hvilken chipversion jeg køre med ved jeg ikke, men må hjem og følge op på det og de andre ting, så mange tak for hjælpen :D


Besvar