Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Indstilling af brænder

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indstilling af brænder

Indlæg af Ulrik » 31 mar 2011 21:39

MvH Ulrik©


bravo 2000
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 10 okt 2010 15:50
Mit fyr: Scotte 16 KW / opop kedel
Areal: 175
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4160
Årligt forbrug: Ca 5,5 Ton

Indstilling af brænder

Indlæg af bravo 2000 » 19 mar 2012 20:10

Hejsa

Har i dag fået monteret et nyt pille fyr, en Scotte 16 KW, hvor står der hvilken version det er 6,00 eller 6,50 ?

Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

Indstilling af brænder

Indlæg af Vangsgaard » 19 mar 2012 20:34

Mener det står på chippen når du åbner styringen, eller når styringen starter op ?

levi

Indstilling af brænder

Indlæg af levi » 19 mar 2012 20:37

Vangsgaard » 19 Mar 2012, 20:34 skrev:Mener det står på chippen når du åbner styringen, eller når styringen starter op ?
Korrekt begge ting :great:

Brugeravatar
ole_dalmose
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 01 aug 2011 07:27
Mit fyr: EcoTeck R70 /Scotte-Blackstar 16kw
Areal: 170 /+260 værksted
Brændsel: Vida 6 /8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Dagligt forbrug: ½ /1 pose
Årligt forbrug: 1250 /ca. 6000 kg
Geografisk sted: Tuse Næs nord for Holbæk

Indstilling af brænder

Indlæg af ole_dalmose » 09 dec 2012 08:22

Jeg er ny pilleforbruger... har siden januar kørt med indstillingerne som smeden tastede ved installationen. Men nu måtte "tændrøret" skiftes... og så begyndte mængden af grå hår at vokse hastigt... der kom end ikke røg fra pillerne.

Hævede derefter optændingstiden fra de indstillede 2 min. til efterhånden hele 7 minutter... men slider det ikke alt for meget på min tænder.

Da fyret gik i alarmtilstand, har displayet blinket gennem længere tid, og da var teksten læsbar, men når fyret efterfølgende går i "drift", er det umuligt for mig at læse andet en de helt store skrifttyper.

Har forsøgt at læse mig til viden om Scotten i den medsendte manual, og åbnede derfor styreboksen for at finde justere-knappen til kontrast som omtales side 15... men uden held. Konstaterede til gengæld at chippen er en 6.35 medens manualen er 6.30 version.

Skrev til NBE for godt 14 dage siden, men de har desværre ikke haft tid at svare endnu. Er der nogen herinde som kan hjælpe med lidt gode råd, så vil jeg være taknemmelig.
Mange hilsener Ole Dalmose
Her etablerer vi veteranklubben BMGB - Bevar Min Gamle Bil - Tuse Næs
Motto: Pas godt på din gamle bil - ellers bliver der ingen veteraner i fremtiden.


paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

Indstilling af brænder

Indlæg af paw » 09 dec 2012 08:34

mener den sidder oppe i øverste højre hjørne, når du lukker boksen op, det er en lille blå firkantfidus med en lille skrue på

xkfc

Indstilling af brænder

Indlæg af xkfc » 09 dec 2012 08:37

ole_dalmose skrev:Jeg er ny pilleforbruger... har siden januar kørt med indstillingerne som smeden tastede ved installationen. Men nu måtte "tændrøret" skiftes... og så begyndte mængden af grå hår at vokse hastigt... der kom end ikke røg fra pillerne.

Hævede derefter optændingstiden fra de indstillede 2 min. til efterhånden hele 7 minutter... men slider det ikke alt for meget på min tænder.

Da fyret gik i alarmtilstand, har displayet blinket gennem længere tid, og da var teksten læsbar, men når fyret efterfølgende går i "drift", er det umuligt for mig at læse andet en de helt store skrifttyper.

Har forsøgt at læse mig til viden om Scotten i den medsendte manual, og åbnede derfor styreboksen for at finde justere-knappen til kontrast som omtales side 15... men uden held. Konstaterede til gengæld at chippen er en 6.35 medens manualen er 6.30 version.

Skrev til NBE for godt 14 dage siden, men de har desværre ikke haft tid at svare endnu. Er der nogen herinde som kan hjælpe med lidt gode råd, så vil jeg være taknemmelig.
Jeg tror den nye tænder ligger forkert, den ligger sikkert og roder nede i bunden :| den skal op og sidde på sin plads, så tror jeg det kører igen. :great:

Det kan være du skal have strømmen fra styringen for at få den ordentligt resat.

Brugeravatar
ole_dalmose
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 01 aug 2011 07:27
Mit fyr: EcoTeck R70 /Scotte-Blackstar 16kw
Areal: 170 /+260 værksted
Brændsel: Vida 6 /8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Dagligt forbrug: ½ /1 pose
Årligt forbrug: 1250 /ca. 6000 kg
Geografisk sted: Tuse Næs nord for Holbæk

Indstilling af brænder

Indlæg af ole_dalmose » 10 dec 2012 08:56

Jeg slukkede for 230volten, inden jeg skiftede tænder. Skulle det ikke være OK i forhold til reset.? Tænderen blev omhyggeligt anbragt i den tyndpladekanal som sidder øverst i "brænderhalsen" eller hvad vi nu skal kalde stykket frem mode hærden.

Den TID som vises i display under optænding, må være det som i manualen betegnes som ELTÆNDER START, altså antal sekunder før blæser starter... Den tid er vel ikke nødvendigvis ens fra den ene tænder til en anden tror jeg. Kan man sætte 230volt til tænderen, og så iagttage tiden der går før røret "gløder".?? Kender nogen til en sådan fremgangsmåde.?? Hvor meget skal den "gløde" - bare være varm - være rød- eller måske ligefrem hvid-glødende.?? Ville være rart at kunne indtaste en korrekt tid.
Mange hilsener Ole Dalmose
Her etablerer vi veteranklubben BMGB - Bevar Min Gamle Bil - Tuse Næs
Motto: Pas godt på din gamle bil - ellers bliver der ingen veteraner i fremtiden.

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Indstilling af brænder

Indlæg af pille bruger » 10 dec 2012 20:34

ole_dalmose skrev:Jeg slukkede for 230volten, inden jeg skiftede tænder. Skulle det ikke være OK i forhold til reset.? Tænderen blev omhyggeligt anbragt i den tyndpladekanal som sidder øverst i "brænderhalsen" eller hvad vi nu skal kalde stykket frem mode hærden.

Den TID som vises i display under optænding, må være det som i manualen betegnes som ELTÆNDER START, altså antal sekunder før blæser starter... Den tid er vel ikke nødvendigvis ens fra den ene tænder til en anden tror jeg. Kan man sætte 230volt til tænderen, og så iagttage tiden der går før røret "gløder".?? Kender nogen til en sådan fremgangsmåde.?? Hvor meget skal den "gløde" - bare være varm - være rød- eller måske ligefrem hvid-glødende.?? Ville være rart at kunne indtaste en korrekt tid.
Når du skifter til en magen til, skal du ikke ændre indstillinger.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Brugeravatar
ole_dalmose
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 01 aug 2011 07:27
Mit fyr: EcoTeck R70 /Scotte-Blackstar 16kw
Areal: 170 /+260 værksted
Brændsel: Vida 6 /8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Dagligt forbrug: ½ /1 pose
Årligt forbrug: 1250 /ca. 6000 kg
Geografisk sted: Tuse Næs nord for Holbæk

Indstilling af brænder

Indlæg af ole_dalmose » 11 dec 2012 06:58

Tak for svaret Michael.
På anbefaling af Dansk VVS Center, købte jeg ekstra tænder og fotocelle. Formoder det er den korrekte type - lignede ihvertfald på ydre mål... men derfor kan der vel godt være forskel på produkterne, det véd jeg fra min EcoTeck.

Hvad mener du om min teori med "prøvekørsel" af tænderen inden montage... hvor varm skal den blive.?

Har du en "oversættelse" af displayets ordlyd ift. manualen.?
Mange hilsener Ole Dalmose
Her etablerer vi veteranklubben BMGB - Bevar Min Gamle Bil - Tuse Næs
Motto: Pas godt på din gamle bil - ellers bliver der ingen veteraner i fremtiden.


Besvar