Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

stokerkontrol timer - virker ikke.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
tommyhej
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 38
Tilmeldt: 21 mar 2010 13:31
Mit fyr: Scotte 16kw, opop430
Areal: 200
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 8200
Geografisk sted: Århus

stokerkontrol timer - virker ikke.

Indlæg af tommyhej » 21 mar 2011 19:05

Hej.

Da det er blevet tid til timer styring igen, er jeg rendt ind i et problem med stokerkontrol

jeg kære 3.14, med en 6.22 scotte chip.
Når jeg inde under timer sætter mine timer op og trykker tilføj sker der ikke noget.
Er der nogen som har oplevet noget ligende og evt. har en løsning?


malone
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 07 dec 2008 20:52
Mit fyr: Scotte 16 kw med OpOp kedel
Areal: 120+120 m2
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ca. 25-35 kg (dec.)
Årligt forbrug: ca. 6 tons
Geografisk sted: Randers NV

stokerkontrol timer - virker ikke.

Indlæg af malone » 13 nov 2012 09:55

Hej Tommy, dit spørgsmål er godt nok af ældre dato men jeg er nysgerrig på om du fandt en løsning - og ikke mindst hvilken ?

Jeg er i samme situation med timer problematikken. Alt virker i stokerkontrol undtagen timerne og jeg har søgt at løse på alle tænkelige måder. Afinstalleret alt og fjernet mapper, installeret igen i en ny mappe, haft stikket til styringen frakoblet og tilkoblet, upgradet min java version - downgradet min java version....og til allersidst kontakt til Jens (stokersoft) om mulige løsninger......og INTET virker. Eneste løsning er vist at købe en nyere version af stokerkontrol med mindre du har en løsning :-)

vh
Martin

tommyhej
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 38
Tilmeldt: 21 mar 2010 13:31
Mit fyr: Scotte 16kw, opop430
Areal: 200
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 8200
Geografisk sted: Århus

stokerkontrol timer - virker ikke.

Indlæg af tommyhej » 13 nov 2012 17:44

malone skrev:Hej Tommy, dit spørgsmål er godt nok af ældre dato men jeg er nysgerrig på om du fandt en løsning - og ikke mindst hvilken ?

Jeg er i samme situation med timer problematikken. Alt virker i stokerkontrol undtagen timerne og jeg har søgt at løse på alle tænkelige måder. Afinstalleret alt og fjernet mapper, installeret igen i en ny mappe, haft stikket til styringen frakoblet og tilkoblet, upgradet min java version - downgradet min java version....og til allersidst kontakt til Jens (stokersoft) om mulige løsninger......og INTET virker. Eneste løsning er vist at købe en nyere version af stokerkontrol med mindre du har en løsning :-)

vh
Martin

Hej Martin.

Desværre ikke nej. Jeg valgte og "downgrade" til den tidligere version, det virker som det skal. Dengang var det den nyeste version, og jeg må nok indrømme at jeg ikke har haft behov for at købe ny version siden da.

Tommy

malone
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 07 dec 2008 20:52
Mit fyr: Scotte 16 kw med OpOp kedel
Areal: 120+120 m2
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ca. 25-35 kg (dec.)
Årligt forbrug: ca. 6 tons
Geografisk sted: Randers NV

stokerkontrol timer - virker ikke.

Indlæg af malone » 13 nov 2012 19:44

oki....det var ærgerligt. Jeg havde håbet at du måske havde løsningen - men tak for tilbagemeldingen :-)


Besvar