Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Scotte BS 16kw fotocelle

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
chris1987
Stoker II
Stoker II
Mit fyr: scotte 16kw Blackstar kedel
Areal: 180m2 2 plans murer
Brændsel: Stampemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Dagligt forbrug: 34,8kg
Modtaget likes: 1 gang

Scotte BS 16kw fotocelle

Indlæg af chris1987 » 19 jun 2020 16:24

Hej.... Har i længere tid bøvlet med at mit fyr ikke vil starte når der er stoppet pga opnået temperatur, så jeg tager faldrøret af og kører en finger over fotocelle og prøver igen også virker det, hvad kan det være der sidder sig støv på den eller er det fordi den er lidt for slidt? Evt nogle råd til at afhjælpe problemet da jeg pt kører varmt vand på el patron

Brugeravatar
Lintz
Redaktør
Redaktør
Mit fyr: Scotte 16 kw m OPOP kedel
Areal: 160
Brændsel: Barlinek eco-pellets
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Dagligt forbrug: ca 25 kilo
Årligt forbrug: ca 7,8
Geografisk sted: Østhimmerland
Givet likes: 790 gange
Modtaget likes: 384 gange

Re: Scotte BS 16kw fotocelle

Indlæg af Lintz » 19 jun 2020 16:55

chris1987 skrev:
19 jun 2020 16:24
Hej.... Har i længere tid bøvlet med at mit fyr ikke vil starte når der er stoppet pga opnået temperatur, så jeg tager faldrøret af og kører en finger over fotocelle og prøver igen også virker det, hvad kan det være der sidder sig støv på den eller er det fordi den er lidt for slidt? Evt nogle råd til at afhjælpe problemet da jeg pt kører varmt vand på el patron
Støv og skidt påvirker din foto-celle.
Den tørres som regel af ved normal rengøring.

Ved ikke om den kan blive "slidt" men hvis glasset er meget ridset kunne man måske godt forstille sig at den ikke ser så meget lys.
Kan testes med lygte.

Husk at den skal vende rigtigt i forhold til bålet.

Hav altid en ekstra i reserve da det er en normal sliddel - og de koster ikke det store.. Ca 120 kr.
Accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

chris1987
Stoker II
Stoker II
Mit fyr: scotte 16kw Blackstar kedel
Areal: 180m2 2 plans murer
Brændsel: Stampemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Dagligt forbrug: 34,8kg
Modtaget likes: 1 gang

Indlæg af chris1987 » 19 jun 2020 20:28

Det er den nye flade model jeg har så det er ikke den der kan dreje, hedestoker mente at det var fordi der ikke var træk nok i skorstenen til at støvet fra pillerne blev hævet med ud, men har nu ikke bøvlet med det før som sådan, faktisk først efter jeg har monteret konpressorrens men det skulle ikke hs noget med det at gøre 🙄

383CI
Stoker III
Stoker III
Modtaget likes: 12 gange

Indlæg af 383CI » 20 jun 2020 23:24

Hvis støver er sort/brunt er det jo aske. Det kan jo så, måske, have blæst bagud i forbindelse med kompresser rens puster luft ind gennem brænderen.
Det vil jeg tro kan ske hvis ikke snegl og magasin er tæt bagud.

Luften vælger jo den nemmeste vej og hvis der er mindre modtryk bagud vil luften søge den vej.

Om det så er kompressor rensèns skyld vil jeg lade StokerGuderne vurdere, men det er da nemt at prøve at stoppe funktionen og se om det køre normalt igen. Det er da et førsøg værd.

Hvis støvet er træpillefarvet er det jo støv fra pillerne, og hvorfor det så lander på føleren kan jeg ikke sige.

Hvis det er den lille flade model er det en lille LDR modstand på 12mm der sikkert koster en 20èr i elektronik forretninger, 2 kr. i Kina, eller +120 hos fyrforhandlere. Men den er nok klog nok at have på lager.

Besvar