Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

kan ikke nå driftstemp.

Spørgsmål vedr. Multi 22 samt det tilbehør der laves til Multi 22 Brændere
landrover
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14 dec 2010 23:54
Mit fyr: Multi 22, Viadrus u22 kedel
Areal: 370m2
Brændsel: 8 mm piller
Årligt forbrug: 12
Geografisk sted: Galten
Kontakt:

Re: kan ikke nå driftstemp.

Indlæg af landrover » 18 dec 2010 15:57

Nu har jeg skåret nogle røgvender plader til ud af noget skamol plade. De er lagt på hylden lige under røgrørene helt fremme ved lågen og med 5 cm luft bagerst i kedlen.

Røg Temperaturen er faldet til 200-210 grader ved 100% ydelse. Vand temperaturen er stadig svær at få op, den ligger ved omkring 51 grader. Fyret er instillet efter røgen ud af skorstenen.

Andre gode råd?


Igår instillede jeg også fyret efter røgen, der skulle skrues en del op for pillemængden, men det blev gjort og det kørte perfekt. Her til morgen osede det så som et gammelt damplokomotiv og kedlen var så tilsodet at jeg aldrig har set noget lignende. Det virker som om min snegl leverer en meget ujævn mængde piller. Den har fast aksel og er 1½meter lang.
Ville gerne lægge et billede på, men ved ikke hvordan man gør.
Nogen gode råd?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rune Jakobsen
Tømrer i fritid og fuldtid

-bryder mig ikke om at bruge tid på mit pillefyr, men det er desværre nødvendigt-


Vigge
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 07 dec 2010 22:17
Mit fyr: Multi 22
Areal: 178
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9440
Dagligt forbrug: 55

Re: kan ikke nå driftstemp.

Indlæg af Vigge » 28 dec 2010 10:07

Jeg havde også problemer med sneglen kørte alt for ujævnt. (Spralmodellen)
Smuld i sneglrøret. når den gik fast skulle jeg helt op på en 7-8 stykker i indstilling for at den kunne overvinde trykket.
Når den så gik fri igen leverede den jo så alt for meget og osede vildt.
Jeg endte med at hæve magasinet så sneglen ikke skal køre pillerne op i en så stejl vinkel.
Nu ligger jeg med en vinkel omkring 45 grader og jeg har ikke haft problemer med at pillerne pakker sig i røret siden.
Faktisk køre de så jævnt at jeg har har måtte ændre min indstilling ned til 2.50 hvor jeg normalt kørte 4.5 før.

Brugeravatar
claus1972
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 173
Tilmeldt: 27 aug 2009 01:34
Mit fyr: Ecotech HR 100
Brændsel: Pillebruger
Geografisk sted: djursland

Re: kan ikke nå driftstemp.

Indlæg af claus1972 » 28 dec 2010 21:47

landrover » 18 Dec 2010, 15:57 skrev:Nu har jeg skåret nogle røgvender plader til ud af noget skamol plade. De er lagt på hylden lige under røgrørene helt fremme ved lågen og med 5 cm luft bagerst i kedlen.

Røg Temperaturen er faldet til 200-210 grader ved 100% ydelse. Vand temperaturen er stadig svær at få op, den ligger ved omkring 51 grader. Fyret er instillet efter røgen ud af skorstenen.

Andre gode råd?


Igår instillede jeg også fyret efter røgen, der skulle skrues en del op for pillemængden, men det blev gjort og det kørte perfekt. Her til morgen osede det så som et gammelt damplokomotiv og kedlen var så tilsodet at jeg aldrig har set noget lignende. Det virker som om min snegl leverer en meget ujævn mængde piller. Den har fast aksel og er 1½meter lang.
Ville gerne lægge et billede på, men ved ikke hvordan man gør.
Nogen gode råd?
har lige et spørgsmål , nu når du indstiller dit fyr efter røgtemp ! så har du vel trækstabilsator i din skorsten ikke ?
Livet leves forlæns, og forstås baglæns icon_cheesygrin.gif

Tømrerarbejde
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 07 mar 2011 12:44

Re: kan ikke nå driftstemp.

Indlæg af Tømrerarbejde » 07 mar 2011 13:26

Forbrænding magt er gode, men hvis du agter at bruge den forbindelse tror jeg, det ville være hensigtsmæssigt, hvis temperaturen i forbrændingen problemer.
Signatur fjernet at Redaktionen!


Besvar