Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

kan ikke nå driftstemp.

Spørgsmål vedr. Multi 22 samt det tilbehør der laves til Multi 22 Brændere
landrover
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14 dec 2010 23:54
Mit fyr: Multi 22, Viadrus u22 kedel
Areal: 370m2
Brændsel: 8 mm piller
Årligt forbrug: 12
Geografisk sted: Galten
Kontakt:

Re: kan ikke nå driftstemp.

Indlæg af landrover » 16 dec 2010 07:29

claus1972 » 16 Dec 2010, 00:21 skrev:hvor har du købt det fyr henne ? syntes at 34 kw lyder lidt skudt over mål, ( heller lidt for lille ind for stor ) pga fyrings økonomien, men ellers fik du ikke indstillet den ved opstart ? og 2 bar på et åbent anlæg :-) så sidder din beholder godt nok højt, måske du skal offre et besøg af en expert der kan indstille den for dig så det køre optimalt, tror det er hurigt tjent hjem
mvh claus
Hej Claus

Det er købt hos vvseksperten, leveret gennem Asaa-multi-service og der er ydet "ekspert" hjælp telefonisk 10-15 gange af Asaa hamselv!
Det blev opstillet og instillet, men allerede en uge efter var den gal, og det har den så været lige siden.
Jeg har ikke meget forstand på varmeanlæg, men hvis ikke det må køre på ekspansion, så er det vel ikke monteret på ekspansion, hvad ved jeg. Og, hvorfor må det egentlig ikke det, den gamle salamander der sad der før var koblet på ekspansionsbeholderen.
Nå, men igår aftes brugte jeg så igen et par timer ved siden af fyret og syntes jeg fik det instillet så flammen var hvidgul, men her til morgen osede det helt vildt og det fik alt for mange piller.....
kender du en ekspert der rent faktisk kommer når man ringer og som ved hvad han snakker om???
mvh
Rune - der snart ikke har mere hår på hovedet.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rune Jakobsen
Tømrer i fritid og fuldtid

-bryder mig ikke om at bruge tid på mit pillefyr, men det er desværre nødvendigt-


Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

Re: kan ikke nå driftstemp.

Indlæg af Flunk » 16 dec 2010 08:53

Har du prøvet:

memberlist.php?mode=viewprofile&u=116

Kender ham ikke selv, men tror han ved noget om Multi22.
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk

levi

Re: kan ikke nå driftstemp.

Indlæg af levi » 16 dec 2010 08:59

landrover » 16 Dec 2010, 07:29 skrev: Hej Claus

Det er købt hos vvseksperten, leveret gennem Asaa-multi-service og der er ydet "ekspert" hjælp telefonisk 10-15 gange af Asaa hamselv!
Det blev opstillet og instillet, men allerede en uge efter var den gal, og det har den så været lige siden.
Jeg har ikke meget forstand på varmeanlæg, men hvis ikke det må køre på ekspansion, så er det vel ikke monteret på ekspansion, hvad ved jeg. Og, hvorfor må det egentlig ikke det, den gamle salamander der sad der før var koblet på ekspansionsbeholderen.
Nå, men igår aftes brugte jeg så igen et par timer ved siden af fyret og syntes jeg fik det instillet så flammen var hvidgul, men her til morgen osede det helt vildt og det fik alt for mange piller.....
kender du en ekspert der rent faktisk kommer når man ringer og som ved hvad han snakker om???
mvh
Rune - der snart ikke har mere hår på hovedet.
Der må ikke være trykekspansion på dit anlæg, - fordi man kan fyre brænde af i kedlen :)

2 bars tryk tyder på du har trykekspansion, - det svarer jo til 20 meter vandsøjle, - så medmindre din åbne ekspansion sidder 20 meter oppe i luften, - så er der noget helt galt :)

Brugeravatar
claus1972
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 173
Tilmeldt: 27 aug 2009 01:34
Mit fyr: Ecotech HR 100
Brændsel: Pillebruger
Geografisk sted: djursland

Re: kan ikke nå driftstemp.

Indlæg af claus1972 » 16 dec 2010 12:03

landrover » 16 Dec 2010, 00:12 skrev:Da jeg købte fyret blev jeg rådet til at købe en 34 kw kedel pga. de mange m2(370m2).
Nej fyret kører ikke med trykekspansion, men derfor skal der vel stadig være 2bar på anlægget?
Jeg ved ikke hvad en shunt er.
Synes fyret er meget svært at indstille. Det bliver fødet af en 1½m snegl fra en 450l beholder. Sneglen spytter pillerne ud så uregelmæssigt at når der kommer røg ud af skorstenen og flammen er orange/sort, så skruer jeg lidt ned eks. fra 4.25 til 4.15 hvorefter flammen ikke kommer frem i enden af røgvenderen som sidder over hærden.
Røgtemperaturen flakser rundt mellem 190 og 240 grader.

Hvis der er nogen der har gode råd, så vil jeg gerne betale for dem, da jeg har spenderet uendeligt meget tid sammen med det fyr.
hej min nabo bruger ham her til at lave service og justeringer på hans twin heat cpi12 han er meget tilfreds
måske du skulle prøve at give ham et kald :great: http://www.m-mt.dk/?sideid=414
Livet leves forlæns, og forstås baglæns icon_cheesygrin.gif

landrover
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14 dec 2010 23:54
Mit fyr: Multi 22, Viadrus u22 kedel
Areal: 370m2
Brændsel: 8 mm piller
Årligt forbrug: 12
Geografisk sted: Galten
Kontakt:

Re: kan ikke nå driftstemp.

Indlæg af landrover » 16 dec 2010 21:44

Fyret er købt hos vvseksperten og leveret af asaamultiservice. Jeg blev vejledt til at 10m2 svarede til 1kw, så da jeg har 370m2, så skulle der en 34 kw kedel til.
Fyret blev monteret af en lokal vvs mand som havde instillet det til 80% driftsluft!!! det gav en røgtemp på 550grader og så blev han fyret!!

Hvis nogen kender en ekspert, der rent faktisk kommer når man rekvirerer ham, så vil jeg gerne have den information. Har haft fat i et par stykker som lover og lover, men aldrig kommer.

Mvh
Rune
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rune Jakobsen
Tømrer i fritid og fuldtid

-bryder mig ikke om at bruge tid på mit pillefyr, men det er desværre nødvendigt-


Brugeravatar
claus1972
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 173
Tilmeldt: 27 aug 2009 01:34
Mit fyr: Ecotech HR 100
Brændsel: Pillebruger
Geografisk sted: djursland

Re: kan ikke nå driftstemp.

Indlæg af claus1972 » 16 dec 2010 21:50

landrover » 16 Dec 2010, 21:44 skrev:Fyret er købt hos vvseksperten og leveret af asaamultiservice. Jeg blev vejledt til at 10m2 svarede til 1kw, så da jeg har 370m2, så skulle der en 34 kw kedel til.
Fyret blev monteret af en lokal vvs mand som havde instillet det til 80% driftsluft!!! det gav en røgtemp på 550grader og så blev han fyret!!

Hvis nogen kender en ekspert, der rent faktisk kommer når man rekvirerer ham, så vil jeg gerne have den information. Har haft fat i et par stykker som lover og lover, men aldrig kommer.

Mvh
Rune
http://www.m-mt.dk/?sideid=414
Livet leves forlæns, og forstås baglæns icon_cheesygrin.gif

levi

Re: kan ikke nå driftstemp.

Indlæg af levi » 16 dec 2010 23:41

landrover » 16 Dec 2010, 21:44 skrev:Fyret er købt hos vvseksperten og leveret af asaamultiservice. Jeg blev vejledt til at 10m2 svarede til 1kw, så da jeg har 370m2, så skulle der en 34 kw kedel til.
Fyret blev monteret af en lokal vvs mand som havde instillet det til 80% driftsluft!!! det gav en røgtemp på 550grader og så blev han fyret!!

Hvis nogen kender en ekspert, der rent faktisk kommer når man rekvirerer ham, så vil jeg gerne have den information. Har haft fat i et par stykker som lover og lover, men aldrig kommer.

Mvh
Rune
Hvis du skal bruge 1 kw pr. 10 m2 - så har du et watt tal på 100 watt pr. løbende m2.

Hvis vi kigger på følgende tabel, - så kan vi se dit hus må være fra før 1930, - og isoleret efter disse forhold!

Nyere huse efter 1990 30 W/m2
Huse efter 1977 50 W/m2
Huse efter 1960 65 W/m2
Huse efter 1930 80 W/m2
Huse før 1930 100 W/m2

Følgende tabel bruger jeg altid når jeg dimensionerer anlæg, - udover tabellen skal man altid tage højde for at der kan være lavet forbedringer i huset /Nye vinduer/Døre,- efterisolering etc. etc.

Hellere underdimensionere end overdimensionere - husk altid det.

Brugeravatar
claus1972
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 173
Tilmeldt: 27 aug 2009 01:34
Mit fyr: Ecotech HR 100
Brændsel: Pillebruger
Geografisk sted: djursland

Re: kan ikke nå driftstemp.

Indlæg af claus1972 » 17 dec 2010 20:30

Kan godt forstå den vvs knude blev fyret :-) 550 grader he he ... der kan man vel brænde ler i :lol:
Livet leves forlæns, og forstås baglæns icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
claus1972
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 173
Tilmeldt: 27 aug 2009 01:34
Mit fyr: Ecotech HR 100
Brændsel: Pillebruger
Geografisk sted: djursland

Re: kan ikke nå driftstemp.

Indlæg af claus1972 » 17 dec 2010 20:46

Hej Claus

Det er købt hos vvseksperten, leveret gennem Asaa-multi-service og der er ydet "ekspert" hjælp telefonisk 10-15 gange af Asaa hamselv!
Det blev opstillet og instillet, men allerede en uge efter var den gal, og det har den så været lige siden.
Jeg har ikke meget forstand på varmeanlæg, men hvis ikke det må køre på ekspansion, så er det vel ikke monteret på ekspansion, hvad ved jeg. Og, hvorfor må det egentlig ikke det, den gamle salamander der sad der før var koblet på ekspansionsbeholderen.
Nå, men igår aftes brugte jeg så igen et par timer ved siden af fyret og syntes jeg fik det instillet så flammen var hvidgul, men her til morgen osede det helt vildt og det fik alt for mange piller.....
kender du en ekspert der rent faktisk kommer når man ringer og som ved hvad han snakker om???
mvh
Rune - der snart ikke har mere hår på hovedet.[/quote

Hej igen faldt lige over dette link ring til ham er sikker på han kan hjælpe dig http://www.fyrteknik.dk/page_1173621924488.html

mvh claus
Livet leves forlæns, og forstås baglæns icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
RLStyling
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 jan 2007 19:44
Mit fyr: Multi 22
Areal: 250
Brændsel: Træpiller/tørvepiller/brænde
Årligt forbrug: 6,5
Geografisk sted: Tranten, Støvring
Kontakt:

Re: kan ikke nå driftstemp.

Indlæg af RLStyling » 18 dec 2010 13:48

Hej

hvad er det for nogle piller du bruger.

når jeg har problemer med at få fyret til at følge med, så kører jeg lidt op i piller.
og lidt op i luft, men det er ikke meget jeg skruer op for luften.

jeg kan kun anbefale fyrteknik, havde besøg af ham, og det virkede.
M.V.H. René Lundgaard
http://www.rlstyling.dk

Herkules 24 KW kedel /Multi 22 brænder /2x Røgvender, Trækstabilisator /12m skorsten /Åben expantion 75 L /3000 L vvb. 750L akku tank m. 20m² solfanger. Hus 250 m² i et plan /Garage 75 m² /170 m2 opvarmet gulv.


Besvar