Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Så kan vi endelig komme af med slaggerne.....

Spørgsmål vedr. Multi 22 samt det tilbehør der laves til Multi 22 Brændere
Benny Z
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 feb 2007 17:13
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Brenderup Fyn
Kontakt:

Så kan vi endelig komme af med slaggerne.....

Indlæg af Benny Z » 07 apr 2007 19:02

Hej

Til alle jer der også har haft problemer med slagger i herden på jeres Multi 22, syntes jeg lige at jeg vil videregive disse guldkorn som jeg faldt over.


Du kan "bore" dig ud af dine slaggeproblemer, ved at gøre som beskrevet her på dette link:

http://multi.iphorum.com/topic/boring-a ... d-356.html


Så snart jeg kan bidrage med egne erfaringer og resultater, skal jeg nok det.


(Og står du ligesom jeg og skal have en ny slange, kan du også finde en ny model, der efter sigende skulle være en del mere slidstærk end den gamle...)


Det var alt herfra. Samtidig skal der lyde et ønske om en god påske til jer alle.... Kan man være andet end glad med det kanon vejr :)

Mvh
Benny Z 8) 8) 8) 8)


Tommi Fisker

Indlæg af Tommi Fisker » 07 apr 2007 22:57

Hej Benny Z

Jeg har også været ved at lave nogle forsøg med at bore andre huller i min herd , og jeg vil sige med fine resultater , men dog ikke 100 % , men da en ny herd med de 100 % rigtige boret huller og den optimale forbrænding er på vej fra Asaa Multi Service den glæder jeg mig til great.gif ( Også når det er lavet af Asaa Multi Service er det jo også godkendt til dit fyr ) så har du ingen problemer med Forsikringer og Skorstensfejer )

Slangen som jan pihl tilbyder til salg , skal i lige huske ikke er godkendt til Multi 22 eller Multi Korn , Så brug den med forbehold , og jeg kan rolig sige dette da det er jan pihl selv der har påtegnet dette over for mig
SE Link :
viewtopic.php?t=485

jeg bruger dog selv slangen , men se igen dette indlæg tilbage fra Lør 03 feb, 2007 12:54
viewtopic.php?t=485

Men slangen er god :oops:
Last edited by 2 on Tommi Fisker; edited 7 times in total

Brugeravatar
Fyrteknik
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 612
Tilmeldt: 31 dec 2006 10:55
Mit fyr: RTB

Indlæg af Fyrteknik » 07 apr 2007 23:11

Hej

Ifølge samtale med teknologisk, så er slangen godkendt til alle pillebrænder i DK, da slangen ingen brandsikring er på
pillebrænder i DK
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik
Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler.
Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.

Brugeravatar
multimek
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 492
Tilmeldt: 22 dec 2006 19:37
Mit fyr: Multi
Areal: 170
Brændsel: Piller + Div
Dagligt forbrug: 12-15
Årligt forbrug: 5,5 - 6
Geografisk sted: vestjylland nord for varde

Indlæg af multimek » 07 apr 2007 23:16

Hej Benny Z

Men jeg må dog på det kraftigste advare, at alt hvad du selv laver af ændringer på dit fyr er strengt ulovligt, da det er en konstruktiv ændring, hvilket vil sige at dit fyr ikke længere er godkendt og kræver ny godkendelse fra skorstensfejer og forsikringsselsskab. De eneste der må foretage konstruktive ændringer på fyret er Asaa-Multi-Service og hvis de foretager ændringer skal disse godkendes af teknologisk institut.
Med andre ord : Hvis du foretager ændringer i din herd efter andre firmaers anvisninger, så frasiger Asaa-Multi-Service sig godkendelsen af dit fyr.

Asaa-Multi-Service introducerer forøvrigt i nærmeste fremtid nye brænderherde i 4 størrelser der i øjeblikket testkøres og er slagge-frie.
Der kommer i dette forum under Multi 22 og Multi korn i nærmeste fremtid indlæg omkring nyheder og hvorfor slaggedannelse opstår.

Med hensyn til slangen, må du ikke udskifte slangen, til anden type end den fyret blev leveret med. Samme regelsæt for slangen, som for fyret.
Slangen kan købes hos VVS-eksperten eller hos Asaa-Multi-Service.
Slangen har en unik sammensætning af polyvinylclorid og polycarbonat
der giver den et lavt smeltepunkt. Forstærkningen er også unik sammensat.
Andre slangetyper har et højere indhold af polyvinylclorid der er selvslukkende uden fødende ild og derfor først smelter ved højere
temperaturer.
Mvh. Per A. Buch
Certificeret tekniker og supporter
Ved Asaa-Multi-Service.

co-Admin på Asaa Multi Services Forum
Hjemmeside: http://www.asaa-multi-service.dk/

Brugeravatar
Fyrteknik
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 612
Tilmeldt: 31 dec 2006 10:55
Mit fyr: RTB

Indlæg af Fyrteknik » 07 apr 2007 23:27

Sikke da noget vrøvl Multimek.

Den slange som jeg sælger, bliver brugt på andre pillebrænder og er godkendt som nedfaldsslange, da der "ikke" er nogen slange som er godkendt som sikring i DK.

Så altså er det skide lige meget hvad slangen er lavet af.

Vedr. ændringer af fyr, så er der vist ike nogen andre som har lavet så mange ændringer på deres fyr som dig, men du er måske gået over åen efter vand ?
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik
Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler.
Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.


Brugeravatar
multimek
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 492
Tilmeldt: 22 dec 2006 19:37
Mit fyr: Multi
Areal: 170
Brændsel: Piller + Div
Dagligt forbrug: 12-15
Årligt forbrug: 5,5 - 6
Geografisk sted: vestjylland nord for varde

Indlæg af multimek » 07 apr 2007 23:49

Hr. Pihl
For det første er det ikke lige meget hvad en slange er lavet af !
og alle de slanger som både du og tommi har forsøgt jer med er ikke godkent til fyret.
at der findes x antal slanger som er godkent til div. andre fyr, gør den jo ikke til en unik universal slange,som man kan bruge som vedst befindende.

omkring ændringer: Jeg repræsenterer asaa og forholder mig der til, altså oplyser jeg brugerne om hvad der er lovligt, og ikke om hvad jeg har lavet som privat person.
Ja jeg lavet forsøgt med røgvender, men har dog aldrig lavet blivende konstruktive ændringer på kedel eller brænder som ikke kunde føres tilbage til standart ! og jeg har aldrig rådet folk til at lave forsøg med ting som det du nu råder brugerne til.
Mvh. Per A. Buch
Certificeret tekniker og supporter
Ved Asaa-Multi-Service.

co-Admin på Asaa Multi Services Forum
Hjemmeside: http://www.asaa-multi-service.dk/

Per Krarup Olesen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 161
Tilmeldt: 07 apr 2007 09:35
Kontakt:

Indlæg af Per Krarup Olesen » 08 apr 2007 01:31

Da Hr. Jan Pihl åbenbart har nære kontakter til Teknologisk her i Påsken
føler jeg mig overbevist om at forumet gerne vil se godkendelsen på
Hr. Jan Pihl´s slange.
Er Hr. Jan Pihl klar over kunststofs gasudledning af clordampe og clorvanddampe under høje temperaturer ?
Hvor stor procentdel udgør polyvinylclorid i Hr. Jan Pihl´s slange ?
Hvor meget polycarbonat er der i Hr. Jan Pihl´s slange ?
Hr. Jan Pihl udtaler : citat "Så altså er det skide lige meget hvad slangen er lavet af." citat slut.
Asaa-Multi-Service ønsker i hvert fald ikke at udsætte vore kunder
for sundhedsskadelige ikke kendte materialer.
Derfor kan konkluderes endegyldigt at fyret med slange er godkendt af
Teknologisk !
Hvis Hr. Jan Pihl stadig føler trang til yderligere teatralsk dekadentisk
debat omkring slanger, må vi bede Hr. Jan Pihl udføre dette andetsteds
end under Multi 22 og Multi korn.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen

Asaa-Multi-Service
Per Krarup Olesen
Certificeret supporter
Teknisk udvikler
http://www.asaa-multi-service.dk

klang
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 02 mar 2007 19:38
Modtaget likes: 1 gang

Indlæg af klang » 08 apr 2007 07:05

Det kan nok være der er gang i mudderkastningen...! Hvad er der sket siden tonen pludselig er blevet så syrlig.
Hvorfor er der lige pludselig en åbenbart nyansat ved Asaa Multiservice, Per Krarup Olesen der nu er på nakken
af JP, tiltaler ham hr Jan Pihl, og bruger store fine gloser: teatralsk og dekadentiske (dekadent betyder forresten
åndsevner i forfald). Der er også pludselig lavet et nyt forum, og JP har lavet eget firma, men repræsenterer åbenbart
Asaa Multiservice.
Er der noget jeg som almindelig og tilfreds Multi 22 ejer har misset, eller er der noget der skal "fejes ned i askeskuffen".
Er der en der gider at forklare sagen på en let forståelig og sober måde?

Venlig hilsen
Søren "Klang"
Last edited by 1 on klang; edited 8 times in total

Benny Z
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 feb 2007 17:13
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Brenderup Fyn
Kontakt:

Indlæg af Benny Z » 08 apr 2007 07:09

Hej til jer alle igen....

Først lige et par svar:

Klang:
Kan kun give dig 110% ret.

Tommi:
Det lyder godt med de fine resultater med herden. Det ser jeg frem til at opleve:) Nej-Man kommer nok sjældent op på 100% resultater når man selv bikser med det, men til at begynde med er al besparelse = god besparelse :)
Angående slangen, ja så er der delte meninger om godkendelsen, og mon ikke vi hører mere til det i nærmeste fremtid... Men som du selv siger.... den virker, og så må man jo selv vurdere om man vil bruge den.
Takker for svaret :)

Multimek (Per A. Buch):
Kommer ind på dit svar i den efterfølgende tekst.

Per Krarup Olesen:
Kan forstå at du representerer Asaa-Multi-Service, og er derfor glad for du tager dig tid til at komme med et indlæg på min tråd. Er dog lidt ked af at det mest virker som et forsøg på at underminere Hr. Jan Phils nye forretning, men da jeg ikke kender noget til jeres forhold, vil jeg ikke kommentere yderligere på dette.




Hmm - Ved ikke om der er nogen der kender følelsen af at have stukket hovedet ind i en hvepserede :oops: He...he

Nåh-men der er vist nogen der er uenige med Phil's metoder... Pudsigt at det først kommer på banen nu hvor han har startet sit eget firma. (Alt ære og respekt for det. Ved selv hvor svært det er at starte som selvstændig)

Nåh-men når det nu er mig der har startet dette link, vil jeg lige komme med endnu et indlæg.

Jeg er sgu' generelt glad for dette forum. Efterhånden findes der jo flere forskellige "foras/forummer"(gu' ved hvad de hedder i flertal :):) ) for os der interesserer os lidt mere end gennemsnittet i hvordan tingene virker og hænger sammen, og det er da kanon at have nogen og bytte erfaringer med.
Og er det netop ikke det der er meningen med et forum? At vi kan stille spørgsmål, og få andres tilbagemelding på hvad de har gjort i samme situation?
Nu skal jeg ikke genereliserer, men JEG tror da at fleste der besøger forums, for at spørge om gode råd, og som er indstillet på selv at udføre dem hvis de kan, er folk som kender bare lidt til hvordan verden hænger sammen. Det fører mig så hen til, at de fleste også godt ved at hvis man ændrer på et produkt, gælder garantien ikke mere. :!:
Jeg har svært ved at se at det skulle være "Strengt ulovligt" som MultiMek (Per A. Buch) skriver, at udføre denne ændring ved herden. Selvfølgelig skal man have godkendt det ved sin skorstensfejer, men det kommer vi jo ikke udenom når vi nu laver ændringer :) (Dog skulle Phil måske have nævnt dette i sit indlæg)

Angående forsikringen, har jeg lige forespurgt (da jeg er så heldig at have nærer bekendte der sidder med dette til dagligt, og jeg netop derfor kan spørge selvom at det er påske :), og en ændring af fyrets virkemåde, der bliver godkendt af skorstensfejeren, skal IKKE godkendes igen af forsikringsselskabet... :!: Dog er der jo ikke nogen der forbyder folk at ringe til dem alligevel og oplyse om det. Vi kender jo alle hvordan forsikringsselskaberne prøver at tage "røven" på os hvis de kan... He..he


Nåh-men nu blev det da vist et halvlangt indlæg. Håber ikke jeg har trådt formange over tæerne.

God påske til jer alle

Mvh
Benny Z

klang
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 02 mar 2007 19:38
Modtaget likes: 1 gang

Indlæg af klang » 08 apr 2007 07:21

Jeg glemte helt at sige at jeg i fredags borede 2 huller helt nede i bunden
på hver side af af hullet til tænderen, samt 1 hul i hver side af herden.
Vupti - ingen slagge har der været siden, men når jeg ser i herden er der
næsten ingen piller at se, men det brænder sgu.
Jeg tager nogle billeder af det her i formiddag så alle kan se det.
Venlig hilsen

Søren "Klang"


Besvar