problem med kogende stoka multi 22

Spørgsmål vedr. Multi 22 samt det tilbehør der laves til Multi 22 Brændere
Besvar
kujohnsen
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 3
Tilmeldt: 03 mar 2009 21:08

problem med kogende stoka multi 22

Indlæg af kujohnsen »

jeg har problemer med mit multi 22 stokafyr fra 2006

mit problem er at det bliver ved med at køre piller ind selv om det står på 50 grader, og forsætter til det koger, det slår ikke fra.

er der nogen der har ligende problemer, eller ved hvad det kan være

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: problem med kogende stoka multi 22

Indlæg af Ole S. »

Hej

Forstår ikke helt. Går den ikke i pausefyring? Er det noget den pludselig er begyndt med??? Hvad sker der helt præcis, vi skal bruge nogle flere oplysninger. Hvilken kedel er Multien monteret på? Der kan være rigtigt mange grunde til dit problem. Prøv at skrive dine indstillinger ind i tråden her, også montørindstillinger, og så evt. udfyld profilen.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør
chen4885
Stoker II
Stoker II
15
Indlæg: 54
Tilmeldt: 29 aug 2008 23:23

Re: problem med kogende stoka multi 22

Indlæg af chen4885 »

Uden at have helt vildt styr på det, er mit gæt at det er din termostat på kedlen der ikke slår fra. Du ved, den der -typisk grå - box på toppen af fyret med en gradmåler på.
Når din kedel er f.eks. 50 grader varm, så prøv langsomt at dreje dïn termostat enten op eller ned over de 50, så skal den give et hørligt klik når den slår fra / til. Hvis den ikke gør det, bliver kedlen ved med at kalde på varme og så kører din brænder bare derudaf. Den sidder jo med en føler ned i kedlens vand og det er ikke usædvanligt at den går i stykker. Mvh. Carsten

Besvar