Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Multi korn problemer især med raps

Spørgsmål vedr. Multi 22 samt det tilbehør der laves til Multi 22 Brændere
Brugeravatar
Thor
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 31
Tilmeldt: 09 jan 2007 11:59

Re:

Indlæg af Thor » 05 feb 2007 19:03

Multimek har været inde på det. Brug røgmetoden til at indstille dit fyr med, ned med luften og/eller op med indfyringen (kg. brændstof pr. time), således at det ryger op fa skorstenen også lidt op med luften. Din forbrænding ligger for langt tilbage i herden (tæt på sneglen). Den skal hen midt i herden.


Smeden30
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 03 feb 2007 17:02
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Langeland

Indlæg af Smeden30 » 05 feb 2007 22:12

Luft 20 og snegl på 4,5 skal jeg evt prøve luft på 15 og 4,5-5,5 ?

Smeden30
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 03 feb 2007 17:02
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Langeland

Indlæg af Smeden30 » 05 feb 2007 22:12

multimek... Lyder spændende og venter spændt

Smeden30
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 03 feb 2007 17:02
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Langeland

Indlæg af Smeden30 » 18 feb 2007 17:19

Va så multimek... Fandt du ud af det Drogar-Mark-02(LBG).gif

Brugeravatar
multimek
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 492
Tilmeldt: 22 dec 2006 19:37
Mit fyr: Multi
Areal: 170
Brændsel: Piller + Div
Dagligt forbrug: 12-15
Årligt forbrug: 5,5 - 6
Geografisk sted: vestjylland nord for varde

Indlæg af multimek » 18 feb 2007 19:28

hej
jeg er sku itte hiel sigger, det er lidt svært at sammenligne forsøg og data på multi22 og multi korn
Men umiden bart vil jeg mene at du skal hæve både din max luft og din brændsels tilførsel !
Ud fra dine 151 M2 hus og 42 M2 værksted skal du bruge minst 5,7 Kw (PT. har du max 4,3 Kw til rådighed ) så jeg vil mene at du skal hæve din max luft til ca 27 og der efter hæve tilførslen at brændsel til svarende så du igen fange instillingen
Ellers er du velkommen til at ringe til mig 27575027
Mvh. Per A. Buch
Certificeret tekniker og supporter
Ved Asaa-Multi-Service.

co-Admin på Asaa Multi Services Forum
Hjemmeside: http://www.asaa-multi-service.dk/


Brugeravatar
multimek
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 492
Tilmeldt: 22 dec 2006 19:37
Mit fyr: Multi
Areal: 170
Brændsel: Piller + Div
Dagligt forbrug: 12-15
Årligt forbrug: 5,5 - 6
Geografisk sted: vestjylland nord for varde

Indlæg af multimek » 18 feb 2007 19:29

hej pihl har du ingen kommentar eller ider ?
Mvh. Per A. Buch
Certificeret tekniker og supporter
Ved Asaa-Multi-Service.

co-Admin på Asaa Multi Services Forum
Hjemmeside: http://www.asaa-multi-service.dk/

Brugeravatar
Fyrteknik
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 612
Tilmeldt: 31 dec 2006 10:55
Mit fyr: RTB

Indlæg af Fyrteknik » 18 feb 2007 20:57

multimek skrev:hej
jeg er sku itte hiel sigger, det er lidt svært at sammenligne forsøg og data på multi22 og multi korn
Men umiden bart vil jeg mene at du skal hæve både din max luft og din brændsels tilførsel !
Ud fra dine 151 M2 hus og 42 M2 værksted skal du bruge minst 5,7 Kw (PT. har du max 4,3 Kw til rådighed ) så jeg vil mene at du skal hæve din max luft til ca 27 og der efter hæve tilførslen at brændsel til svarende så du igen fange instillingen
Ellers er du velkommen til at ringe til mig 27575027

Hvor har du de 4,3 Kw fra ?

Du kan slet ikke sammeligne Multi 22 og Multi korn, da det jo slet ikke er samme brænderhoved, ej heller samme huller.

Smeden30 har jo ikke problemer med at holde varmen i huset, så hvorfor skal han så sætte fyret op i luft ?

Det som er hans problem er jo at han skal have "bålet" flyttet længer ud i brænderhoved og det får han ved at smide et par håndfulde piller i nedfaldsrøret efter optænding, så har han jo stadig den samme indstilling som han køre med nu, men han opnår at "bålet" er flyttet længer ud i brænderhoved.
Last edited by 1 on Fyrteknik; edited 19 times in total
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik
Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler.
Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.

Brugeravatar
multimek
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 492
Tilmeldt: 22 dec 2006 19:37
Mit fyr: Multi
Areal: 170
Brændsel: Piller + Div
Dagligt forbrug: 12-15
Årligt forbrug: 5,5 - 6
Geografisk sted: vestjylland nord for varde

Indlæg af multimek » 18 feb 2007 21:41

hej
er det ikke samme kedel 22/29Kw der er brugt og det er også den samme styring og blæser ? i så tilfælde skulde Kw jo også meget gerne være nogen lunde de samme, uanset hvad så er det lidt svært at få mere varme ud af kedlen end den har hedeflade, søren har vel ikke lavet om på naturloven og hente flere Kw ud af kedlen, end den kan eller tager jeg fejl ? i så tilfælde vil jeg da gerne lige have det forklaret samt se et stykke papir på hvordan det hænger sammen.
jeg er godt klar over at han ikke har problemer med at holde varmen
Men efter som han har et problem som han ikke kan få løst på tilfresstillende enten selv eller via asaa så kan man jo blive nød til at prøve andre løsninger, og at tilsætte træpiller er da klart en løsning, men som jeg læser det så er dette jo et spørgsmål i at kunde brænde det billigst muligt, og det er jo ikke ved at tilsætte træpiller at det opnås !

? hvis det at tilfællet at træpillerne har løst problemet tilfresstillende, er der jo ikke mere i denne tråd og bør emnet så ikke betraktes som værende færdig debateret og bør afsluttes ?

Ps. som jeg startede med at skrive så er jeg som sagt ikke lige frem kyndig i multi korm, så for klar mig lige oven stående
Mvh. Per A. Buch
Certificeret tekniker og supporter
Ved Asaa-Multi-Service.

co-Admin på Asaa Multi Services Forum
Hjemmeside: http://www.asaa-multi-service.dk/

Brugeravatar
Fyrteknik
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 612
Tilmeldt: 31 dec 2006 10:55
Mit fyr: RTB

Indlæg af Fyrteknik » 19 feb 2007 00:46

multimek skrev:hej
er det ikke samme kedel 22/29Kw der er brugt og det er også den samme styring og blæser ? i så tilfælde skulde Kw jo også meget gerne være nogen lunde de samme, uanset hvad så er det lidt svært at få mere varme ud af kedlen end den har hedeflade, søren har vel ikke lavet om på naturloven og hente flere Kw ud af kedlen, end den kan eller tager jeg fejl ? i så tilfælde vil jeg da gerne lige have det forklaret samt se et stykke papir på hvordan det hænger sammen.
jeg er godt klar over at han ikke har problemer med at holde varmen
Men efter som han har et problem som han ikke kan få løst på tilfresstillende enten selv eller via asaa så kan man jo blive nød til at prøve andre løsninger, og at tilsætte træpiller er da klart en løsning, men som jeg læser det så er dette jo et spørgsmål i at kunde brænde det billigst muligt, og det er jo ikke ved at tilsætte træpiller at det opnås !

? hvis det at tilfællet at træpillerne har løst problemet tilfresstillende, er der jo ikke mere i denne tråd og bør emnet så ikke betraktes som værende færdig debateret og bør afsluttes ?

Ps. som jeg startede med at skrive så er jeg som sagt ikke lige frem kyndig i multi korm, så for klar mig lige oven stående

Hej


Jo du har ret i at det er samme kedel, styring og blæser, men der er jo ikke samme størrelse huller i hærden og der er heller ikke samme antal huller, så derfor er samme Kw heller ikke det samme i de to anlæg hvis styringen står på samme % i blæs.

Og så har Multi Korn aldrig været beregnet til hele rapsfrø.

Jeg ser hermed emnet været afsluttet og lukker det.
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik
Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler.
Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.


Besvar