Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

ændring af styring multi 22

Spørgsmål vedr. Multi 22 samt det tilbehør der laves til Multi 22 Brændere
Besvar
stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

ændring af styring multi 22

Indlæg af stokerbent » 28 aug 2008 11:20

har en ældre multi 22 styring på min viadrus 22 kedel

har så tænkt mig lave den lidt om så den "MÅSKE" kan brænde herden fri for slagger samt blæse den fri for aske

styringen skulle køre sådan her

et ugeur der giver et start signal til en timer der starter blæseren uden om styringen, Dette har jeg tænkt på at lave ved at klippe ledningen og koble blæseren på et tidsrelæ der slår til når uge uret har aktiveret det dette får blæseren til at køre i X antal minutter. så asken bliver blæst af skålen før optænding
yderligere skal relæet starte X antal minutter når så uge uret kobler styringen fra. Dette skal den for at det der ligger i herden eks piller, aske, slagger kan brænde af/ blæst væk
det hele kommer selvfølgelig til at køre på en DTO der ikke starter hvis den kommer over den forindstillet temp samt har en overkogssikring
over relæet kommer der en termostat til at køre fra vvb den vil over styre uge uret så hvis vvb mangler varme. så starter den det hele i stedet for uge uret

nogle der har erfaringer med at lade styringen brænde/blæse herden ren, Ved der er lavet en renblæs funktion på de nyere versioner af multierne


Besvar