Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mangler ny snegl - måske

Spørgsmål vedr. Multi 22 samt det tilbehør der laves til Multi 22 Brændere
Besvar
Anne H
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17 dec 2017 20:14
Mit fyr: MULTI 22
Areal: 176
Brændsel: piller & brænde
Årligt forbrug: ca. 4500 kg.

Mangler ny snegl - måske

Indlæg af Anne H » 19 dec 2017 01:39

Hej Pille Bruger.

Der er nok ikke mange tilbage, der har Multi 22, men jeg prøver alligevel at se om nogen her der kan hjælpe mig

Jeg køre med et Multi 22 Fra Asaa Multi Service på 10 år, og har problem med sneglen, vil ikke føde ordentlig, har haft problemer med returløb, når den fødder med piller - jeg har haft den skilt ad, nu 2 gange, renset plast røret, flexsneglen og silo tømt - . Prøvet at køre med sneglen konstant vandret, og kan se at flexsneglen ligesom svinger lidt fra sidde til side, skal den det, eller skal den løbe lige ?

Jeg har læst at andre skriver noget om en kondensator, - hvor sidder denne, og begrund hvilken indflydelse den evt. har på sneglen.
Jeg har et ret lille fyrrum, og kan ikke have en ekstrem ny snegl, - mener at den vi fik i sin tid ligger på 185 cm. - hvis jeg er tvungen til at købe en ny snegl, hvilken vil i foreslå, hvor jeg kan anvende det gamle tilbehør ( føderøret i fyret ) ?

Styresystemet er det der var med multi 22 , mener det hedder 9002


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Mangler ny snegl - måske

Indlæg af pille bruger » 19 dec 2017 06:50

Anne H skrev:Hej Pille Bruger.

Der er nok ikke mange tilbage, der har Multi 22, men jeg prøver alligevel at se om nogen her der kan hjælpe mig

Jeg køre med et Multi 22 Fra Asaa Multi Service på 10 år, og har problem med sneglen, vil ikke føde ordentlig, har haft problemer med returløb, når den fødder med piller - jeg har haft den skilt ad, nu 2 gange, renset plast røret, flexsneglen og silo tømt - . Prøvet at køre med sneglen konstant vandret, og kan se at flexsneglen ligesom svinger lidt fra sidde til side, skal den det, eller skal den løbe lige ?

Jeg har læst at andre skriver noget om en kondensator, - hvor sidder denne, og begrund hvilken indflydelse den evt. har på sneglen.
Jeg har et ret lille fyrrum, og kan ikke have en ekstrem ny snegl, - mener at den vi fik i sin tid ligger på 185 cm. - hvis jeg er tvungen til at købe en ny snegl, hvilken vil i foreslå, hvor jeg kan anvende det gamle tilbehør ( føderøret i fyret ) ?

Styresystemet er det der var med multi 22 , mener det hedder 9002
Når sneglen fjedre og løber tilbage er det et måske pillerne der er årsagen til problemet.
Prøv med 1 dl olie på toppen efter at der er fyldt piller op, og det hvergang der fyldes op. icon_cheesygrin.gif
Det er helt fint at sneglen kan bevæge sin inde i røret.

Kondensatoren til sneglen finder du under kappen over gearmotoren i toppen af sneglen, der hvor ledningen går ind.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Anne H
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17 dec 2017 20:14
Mit fyr: MULTI 22
Areal: 176
Brændsel: piller & brænde
Årligt forbrug: ca. 4500 kg.

Re: Mangler ny snegl - måske

Indlæg af Anne H » 19 dec 2017 10:32

TAK, det med olien , er afprøvet tidligere, uden der er sket forbedring, - men nu ved jeg hvor kondensatoren sidder

Anne H
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17 dec 2017 20:14
Mit fyr: MULTI 22
Areal: 176
Brændsel: piller & brænde
Årligt forbrug: ca. 4500 kg.

Re: Mangler ny snegl - måske

Indlæg af Anne H » 19 dec 2017 19:39

Man skal undres, efter at have bøvlet et par dage med den snegl, - ja, så køre den upåklageligt i dag , ingen tilbageløb, sat ydelsen ned 2 gange, ellers fyldte føderøret sig, - køre nu med 85 pct. ydelse , 2 grader over ønske temp. røg 120 til 130. - DET ER FINT...


Besvar