Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

DTI Godkendelse af Multi22

Spørgsmål vedr. Multi 22 samt det tilbehør der laves til Multi 22 Brændere
Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: DTI Godkendelse af Multi22

Indlæg af Falck » 16 jan 2008 22:22

Ulrik skrev: Hej Ole

Jeg må jo blive ved så længe folk stille spørgsmålstegn ved det jeg skriver og spørger hvorfor det er så vigtigt.

Endnu engang må jeg henvise til J.P.s indlæg her: viewtopic.php?p=21778#p21778
Jeg mener stadig de manglende bemærkninger ville være interessant.

Det mener du ikke og det skal du bestemt også have lov til.
Multien har den virkningsgrad den har og sådan er det, og så længe at den sidder på en støbejernskedel, vil den aldrig blive rigtig god. MEN, det der er igang lige nu, minder meget om den gang J.P. og undertegnede blev "sat i karantæne" iøvrigt for at skændes om hvad virkningsgraden virkelig er på multien og om den virkelig er rigtig godkendt.
Så klap hesten, så ikke alle falder fra, og alle kommer på nakken af hinanden.....

ps. hvem tager øl med imorgen. De koster en krig inde i centeret icon_cheesygrin.gif
Sidste kommentar til emnet herfra..
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted


Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: DTI Godkendelse af Multi22

Indlæg af Troldmand. » 16 jan 2008 22:45

Falck skrev: Multien har den virkningsgrad den har og sådan er det, og så længe at den sidder på en støbejernskedel, vil den aldrig blive rigtig god. MEN, det der er igang lige nu, minder meget om den gang J.P. og undertegnede blev "sat i karantæne" iøvrigt for at skændes om hvad virkningsgraden virkelig er på multien og om den virkelig er rigtig godkendt.
Så klap hesten, så ikke alle falder fra, og alle kommer på nakken af hinanden.....

ps. hvem tager øl med imorgen. De koster en krig inde i centeret icon_cheesygrin.gif
Sidste kommentar til emnet herfra..
Hej
Jeg giver da gerne en øl :great:

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: DTI Godkendelse af Multi22

Indlæg af Ulrik » 17 jan 2008 00:27

Trods der er nogle der mener at vi skal afslutte diskussionen, vil jeg alligevel opfordre til at fortsætte dem.
Det er iorden at diskutere og være uenige.
Dette betyder ikke at vi ikke kan mødes på venskabelig vis og drikke en Pepsi Max eller 2.

Diskussionen i aften har drejet sig om Multi 22.
Det kunne have været et hvilket som helst anlæg.

Hvis nogen skulle have interesse i at læse en fuld testrapport på en prøvning, så kan man gå ind på Biopowers hjemmeside
og læse dem på både dansk og engelsk:
http://www.biopower.dk/index.asp?DocumentId=52
Det er den fulde rapport på 12 sider i pdf format. Lige til at gå til.

Et direkte link til den danske test: http://www.biopower.dk/assets/764963_300-ELAB-1078.pdf
MvH Ulrik©

Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Re: DTI Godkendelse af Multi22

Indlæg af Jens » 17 jan 2008 04:53

Er nu enig med Ulrik :great:

Synes bestemt også det er iorden at presse på, for at få de forskellige testrapporter offentliggjort. Så er det så op til den enkelte forbruger, - om det er værd at læse eller ej.
Producenterne vil gerne have vores penge, så må de også være villige til at vise deres testrapporter frem. Der er jo ingen fabrikshemmeligheder i dem, kun en nøgtern vurdering af hvad deres produkter kan.

Nogle gør det jo, - Ulrik gav et eksempel og et andet kunne være følgende link:
http://www.danskstoker.dk/product_info. ... ucts_id=11

Jeg håber ikke disse uoverensstemmelser, om hvad der kan kræves af producenter, - får nogen til at forlade forrummet, det er debat og nogle gange skydes der lidt skarpt, - men det er jo ikke uvenligt ment :oops:

Men jeg kan da godt se at Levi måske ofte kommer i skudlinjen, netop pga hans stilling og fordi han stilles til ansvar for alt der vedr. VVS-experten og deres leverandører. Nok ikke altid helt retfærdigt, men tror på han bliver hærdet :wink:

Mvh
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !

ibsoerensen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 236
Tilmeldt: 27 aug 2007 18:19
Mit fyr: BIOMAX16 og biomax15
Areal: 200 og 245
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 2 x 6 ton
Geografisk sted: nordjylland

Re: DTI Godkendelse af Multi22

Indlæg af ibsoerensen » 17 jan 2008 19:35

Viadus u22
det kunne den da jeg var hos vvseksperten i Ålborg den 4. januar i år
og da var den også godkendt og havde en virkningsgrad på 79%
så i har vist et efterslæb på efterudannelse hos vvseksperten eller et kommunikationsproblem men bortset fra at de ikke kunne levere den lovede dokumentation har jeg ikke noget at udsætte på jer.(de burde have vidst at den ikke eksisterer)

mvh
IB Sørensen

(U)lykkelig ejer af af multikorn


ibsoerensen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 236
Tilmeldt: 27 aug 2007 18:19
Mit fyr: BIOMAX16 og biomax15
Areal: 200 og 245
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 2 x 6 ton
Geografisk sted: nordjylland

Re: til troldmand

Indlæg af ibsoerensen » 17 jan 2008 19:53

en bil er typegodkendt ellers kan den ikke indregistreres og fabrikkerne er normalt stolte af at kunne sælge et produkt der overholder kravene og fremviser gerne disse test, med hensyn til knallerter og traktorer er der også krav til dem, men selfølgelig er der nogle der ser stort på al lovgining ja ligefrem føler at love er lavet for at genere dem, men det forandrer jo ikke noget ved at når man køber noget og bliver lovet dokumentation for alle løfterne, at man så forventer at få det, men der har du jo så fået en anden mening og det er heldigvis tilladt, nu har jeg så fundet ud af at multikorn ikke er testet og typegodkendt så jeg har lov til at lave den om som det passer mig, sålænge det godkendes af skorstensfejeren,


mvh
Ib Sørensen
(U)lykkelig ejer af en multikorn

levi

Re: til troldmand

Indlæg af levi » 22 jan 2008 21:04

ibsoerensen skrev:en bil er typegodkendt ellers kan den ikke indregistreres og fabrikkerne er normalt stolte af at kunne sælge et produkt der overholder kravene og fremviser gerne disse test, med hensyn til knallerter og traktorer er der også krav til dem, men selfølgelig er der nogle der ser stort på al lovgining ja ligefrem føler at love er lavet for at genere dem, men det forandrer jo ikke noget ved at når man køber noget og bliver lovet dokumentation for alle løfterne, at man så forventer at få det, men der har du jo så fået en anden mening og det er heldigvis tilladt, nu har jeg så fundet ud af at multikorn ikke er testet og typegodkendt så jeg har lov til at lave den om som det passer mig, sålænge det godkendes af skorstensfejeren,


mvh
Ib Sørensen
(U)lykkelig ejer af en multikorn
Nej jeg har ikke fået en anden mening - vi drøftede multi22 - og ikke multi korn, der er stor forskel - og jeg har aldrig sagt noget om nogen godkendelser/Test`s på multi korn.

Jeg drøftede multi22 - og godkendelsen på den - den er godkendt, at AMS ikke vil udsende den komplette test er deres valg, og det bliver jeg nødt til at respektere.

De udleverer de sider de mener er relevante, og som skal udleveres ved henvendelse.

BrilleBrian
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25 jan 2012 19:11

DTI Godkendelse af Multi22

Indlæg af BrilleBrian » 25 jan 2012 19:18

Er det så her jeg kan spørge om multi 22 er godkendt til tryk ekspansion ? eller
hej fra brian


Besvar