Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Historie fra de "solvarme" lande

Spørgsmål vedr. solvarmeanlæg
Solfanger, Solvarmepanel, Vakuum
Besvar
MortenH
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 178
Tilmeldt: 07 aug 2009 17:05

Historie fra de "solvarme" lande

Indlæg af MortenH » 26 sep 2010 15:43

Hej i stuen...

En lille søndagshistorie skal der være plads til..

Jeg opsatte min hjemmebyggede luftsolfanger for flere md siden, og har siden gået og holdt et magisk øje med mine temperaturfølere, og på denne årstid skal jeg normalt tænde for varmen i mit sommerhus...

Jeg ankom Fredag kl 10:30 der var der hele 24 grader i huset, i går var her så varmt jeg lige så godt kunne slå græs, om man sveder af det ene eller andet er ligemeget :D

I nat kl 01:43 stod jeg op og lukkede mit vindue op da der stadig var 23 grader i mit soveværelse..

Og nu vil jeg pakke det sidste sammen og forlade den varme skude...

Den eneste radiator der fik et skub på kontakten var den på badeværelset, det er ikke sjovt at få kolde numseballer når man sætter sig :D

Frost sikring på huset kan godt vente en md mere :)

Alt i alt så er jeg MEGET overrasket over hvordan alt dette solvarme det virker, selv hvis jeg ryger en smøg om aften så er lugten væk næste formiddag....

Nu glæder jeg mig til at se hvor "meget" mine elradiatorer kommer til at køre vinteren igennem...

Huset er 103kvm, solfanger er 1,8kvm


Brugeravatar
andersen2009
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 421
Tilmeldt: 30 aug 2009 18:08
Mit fyr: Roca kedel
Areal: 166
Brændsel: træpiller, korn og 135 rør-solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 5874
Dagligt forbrug: 20
Årligt forbrug: 4 tons
Geografisk sted: 5874 Hesselager

Re: Historie fra de "solvarme" lande

Indlæg af andersen2009 » 29 sep 2010 08:43

billeder.?
Og gerne hvordan (pris) du har bygget den.!


Kenneth

MortenH
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 178
Tilmeldt: 07 aug 2009 17:05

Re: Historie fra de "solvarme" lande

Indlæg af MortenH » 29 sep 2010 11:43

Kenneth : Det er bare en alm dåse fanger, som kan ses her http://picturedumper.com/picture/201009 ... fanger.jpg taget lidt sent på dagen så der er ikke så meget sol på, men nu er vi nået hen på den tid af året hvor fangeren er 100% dækket... Så kan man virkelig mærke hvad den kan... Den har max kostet 1500.- at bygge...


Morten


Besvar