Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

SunComfort temp. svinger op og ned

Spørgsmål vedr. solvarmeanlæg
Solfanger, Solvarmepanel, Vakuum
Besvar
Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

SunComfort temp. svinger op og ned

Indlæg af Hangaard » 13 feb 2018 19:43

Hej.
Jeg har sun comfort V.3.14 jeg bruger tilskudsvarme funktionen i menuen til at styre temperaturen i min VVB, jeg har i et stykke tid haft problemer med at temperaturen svinger op og ned med 5-6 grader sådan stille og roligt, det bevirker så at min Zoneventil åbner og lukker en del unødvendig gange.
først troede jeg det var føleren der var gået til, men har prøvet 2 andre føler og her gør den det samme, så tror det er indgangen der er problemer med, så har forsøgt at ændre indgangen til en anden under tilskudsvarme, men så vises temperaturen ikke i displayet på styringen så VVB temp. må være bundet til T2 indgangen så det er altså heller ikke en mulighed.

Ander der har den ældre solvarme styring som kan be eller afkræfte om deres gør det samme ?
Eller en elektronik kyndig som kender styringen og som har en ide om hvad der evt. skal skiftes af komponenter for at få den på rette kurs igen.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter


Besvar