Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

VVS gør det selv: Hvor meget kan man selv

Spørgsmål vedr. solvarmeanlæg
Solfanger, Solvarmepanel, Vakuum
TOTAL
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17 maj 2016 12:55
Mit fyr: Vaillant Arotherm 7KW monoblock VP
Areal: 215
Brændsel: Strøm
Fremviser gerne i postnummer: 7470
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: VVS gør det selv: Hvor meget kan man selv

Indlæg af TOTAL » 02 mar 2017 13:33

pendec skrev:
Det ville da være lækkert med noget at forholde sig til, andet end den telefon samtale.
Mja, jeg kan jo også selv se, at det er jo svært at argumentere imod det du siger, når jeg ikke rigtig har andet end navnet på den agent som skrev det ind under vores forsikring, de slog nemlig information op, og han kunne derved se hvad der er blevet snakket om før. Jeg undre mig dog også over, at de ikke har det på skrift, for det gør det jo ekstra svært at overholde reglerne.

Vi var helt enige om at, under trykprøvningen vil forsikringen ikke dække, og det var en forsikrings agent som havde "speciale" i vvs installationer, ham den første jeg snakkede med vidste nemlig intet om det.
Men ja, jeg har svært ved at argumentere imod noget, uden håndter bare beviser :).
Vaillant varmepumpe


TOTAL
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17 maj 2016 12:55
Mit fyr: Vaillant Arotherm 7KW monoblock VP
Areal: 215
Brændsel: Strøm
Fremviser gerne i postnummer: 7470
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: VVS gør det selv: Hvor meget kan man selv

Indlæg af TOTAL » 02 mar 2017 13:47

pendec skrev:
EDIT: AlmBrand har ringet til mig, og de er meget forundret over dette, så de har IKKE sådanne krav, og eneste er de vil vide om der står et pillefyr, og det har ingen betydning for sum eller priser, de skal bare vide det. :) Så altså ikke hos almbrand, det er ikke SÅ udbredt :)
Nu ringede jeg faktisk lige til AlmBrand, fordi jeg rigtig gerne vil have lukket ekspansion på vores setup, og vi har allerede et par forsikringer hos dem. Bortset fra hun ikke rigtig anede hvad jeg snakkede om, fandt hun ud af, der skal en taksator ud, og så bliver der vurderet ud fra husets alder, og typer af vandrør, om der skal laves en trykprøvnings attest eller ej.

Men lyder det ikke også mærkeligt, at de uden videre forsikre at man sætte tryk på muligvis meget gamle/slidte vandrør uden nogen former test ?
Vaillant varmepumpe

pendec

Re: VVS gør det selv: Hvor meget kan man selv

Indlæg af pendec » 02 mar 2017 16:15

TOTAL skrev:Nu ringede jeg faktisk lige til AlmBrand, fordi jeg rigtig gerne vil have lukket ekspansion på vores setup, og vi har allerede et par forsikringer hos dem. Bortset fra hun ikke rigtig anede hvad jeg snakkede om, fandt hun ud af, der skal en taksator ud, og så bliver der vurderet ud fra husets alder, og typer af vandrør, om der skal laves en trykprøvnings attest eller ej.

Men lyder det ikke også mærkeligt, at de uden videre forsikre at man sætte tryk på muligvis meget gamle/slidte vandrør uden nogen former test ?
Der rejser vel sig et helt andet spørgsmål hvad er dit pillefyr godkendt til, når du taler gammel installation og så har du jo klar besked, at du ikke er dækket når du tester din rør ved trykprøvning og så er det vel vvs'ren du taler med om dette, så i får gjort det uden at ødelægge hele dit hus.

Er problematikken ikke, at du vil gøre det meste selv, og når han tryktester din installation, så tænkte jeg han kunne æde den men nej, hvem vil du have tager ansvar her?? Det får du nok ikke mange af de aut. til at gøre, så enten gør du det selv og håber alt går godt og æder den ved vandskade, for du kan nok ikke bortforklare de nye rør når det tilses. Eller du får en vvs'r til at gøre det, og dropper GDS :)

EDIT: Sjovt, det er jo slet ikke din oprindelig tråd, sorry! så ... du har velnok været ude for det samme alligevel :)
EDIT: Kan se dit første indlæg rejser præcis spørgsmål ved om pillefyr/varme installation er godkendt, så er det vel afklaret allerede der.

LGB
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 21 apr 2010 08:49
Areal: 140
Brændsel: Sol og (desværre) tvungen fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 3400
Geografisk sted: Hillerød
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: VVS gør det selv: Hvor meget kan man selv

Indlæg af LGB » 03 mar 2017 05:45

OK, jeg har Danske Forsikring (måske er det slået sammen med Top Danmark nu?). Jeg vil skrive til dem og høre om de vil have en nærmere beskrivelse af mit system, for at se om der enten skal tillægs-forsikringer til, diverse attester/prøver eller hvad. Jeg kan se at jeg IKKE har valgt "udvidet vandskade" så måske skal jeg starte der ...

pendec

Re: VVS gør det selv: Hvor meget kan man selv

Indlæg af pendec » 03 mar 2017 08:31

LGB skrev:OK, jeg har Danske Forsikring (måske er det slået sammen med Top Danmark nu?).
Min søster talte med dem igår, og ja, de er en del af Top Danmark koncernen.

Vigtig er når du ringer, at du kommer igennem til DanskeForsikring, for ellers koster det i rabatten som TopDanmark ikke giver dig ;)
Altså når du er danskebank kunde.


LGB
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 21 apr 2010 08:49
Areal: 140
Brændsel: Sol og (desværre) tvungen fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 3400
Geografisk sted: Hillerød
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: VVS gør det selv: Hvor meget kan man selv

Indlæg af LGB » 03 mar 2017 09:50

pendec skrev:Min søster talte med dem igår, og ja, de er en del af Top Danmark koncernen.

Vigtig er når du ringer, at du kommer igennem til DanskeForsikring, for ellers koster det i rabatten som TopDanmark ikke giver dig ;)
Altså når du er danskebank kunde.
Merkur Andelskasse - opgav DanskeBank for over 5 år siden, da de ikke kunne styre mine "pensionsmiliarder" uden om landminer, tobak og lignende investeringer. Og var træt af de uophørlige 20+ sider lange breve med "opdaterede betingelser" osv.

Jeg plejer at maile til forsikringen, men det nok bedre at tale med dem først. Tak for tippet.


Besvar