Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Styring SR1188

Spørgsmål vedr. solvarmeanlæg
Solfanger, Solvarmepanel, Vakuum
Besvar
SR1188
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 17 jun 2015 20:30

Styring SR1188

Indlæg af SR1188 » 17 jun 2015 21:18

Hej

Er der nogle der har erfaring med en SR1188 solfanger styring, er der en der har fået den på nettet så man kan aflæse data.


RobertJurs
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31 aug 2015 10:56

Re: Styring SR1188

Indlæg af RobertJurs » 31 aug 2015 11:04

Jeg har også denne styring. Og det lykkedes mig faktisk at få den på "nettet". Jeg går ud fra at det du mener er at forbinde den med den kommunikations-BUS, som den har til en PC. Og så køre det software der kan vise og ændre data?

Jeg fik det til at virke inden jeg monterede det hele. Og det virkede ok. Men da jeg så havde fået monteret anlægget og trukket en laaaaang BUS ldening, så fik jeg det aldrig til at virke igen. Jeg tænkte først at det måske var fordi ledningen var for lang, og ikke kunne bære signalet, så jeg prøvede at koble PCen direkte til styringen igen. Men da virkede det ikke. Har aldrig fået det til at virke siden.

Jeg mistænker at jeg måske er kommet til at sætte PCen og styringen på hver sin gruppe/fase I hustanden, og har måske fået lavet noget overgang ved at føre NUL med igennem kablet fra PC til styring. Og derved har brændt noget af I kommunikations-BUS systemet.

Besvar