Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Slagge i Træpiller

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
pendec

Re: Slagge i Træpiller

Indlæg af pendec » 22 nov 2018 08:19

triumph skrev:
22 nov 2018 08:09
Det var bestemt ikke min mening at håne. Jeg troede bare ikke at slagge var et problem i MGM.
Jeg har selv en scotte uden kompressorrens. Her rager jeg slagger væk fra hærden 2 gange om ugen (Når jeg kommer piller på)
Så må du få en MGM easy med autorens :) Jeg har kørt 3 uger, og endnu ikke set slagger her, det er rigtig flot, og heller ikke i aske bunden.
Så måske er det korrekt men jo, var den ikke med auto-rens, så kunne der nok samle sig en del i herden på en dag eller to.


Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: Slagge i Træpiller

Indlæg af Kosmic » 25 nov 2018 23:01

triumph skrev:
22 nov 2018 08:09
Det var bestemt ikke min mening at håne. Jeg troede bare ikke at slagge var et problem i MGM.
Jeg har selv en scotte uden kompressorrens. Her rager jeg slagger væk fra hærden 2 gange om ugen (Når jeg kommer piller på)
Sådan har det været de sidste 13 år. Der har dog været enkelte gange hvor jeg har haft paller med piller der har givet flere slagger, og på et par paller måtte jeg dagligt fjerne slagger. Men da det var et par paller på 13 år, syntes jeg det er et lille problem for mig
Måske køber jeg mine piller et forkert sted for jeg har altid haft bøvl med slagger. Jeg skal også helst rense et par gange i ugen, for ellers risikerer jeg driftstop.
Jeg vedhæfter lige et billede af en klump, som blev bygget op på et par dage, og som måske betød at fyret gik i stå. Kagen lå dog i askeskuffen sammen med friske piller og brænderøret var tomt. Men altså fyret var stoppet, hvilket jeg undrer mig over.
Vedhæftede filer
Slagger.jpg

Besvar