Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pilleprisen

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Besvar
pillen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 04 jan 2007 19:22
Mit fyr: Baxi 1,5
Areal: 150
Brændsel: Træpiller

Pilleprisen

Indlæg af pillen » 16 feb 2007 02:15

hejsa Alle

Nu hvor vi har en mild vinter eller hvad man kalder det,så burde prisen på pillerne da være lidt nedafgående,men synes man kan spore en hvis tilbageholdenhed fra leverandørerne med at sætte priserne ned.

Hvad skyldes det.????

Der er mange spekulationer,men er der nogen der har en konkret bud...

Og dernæst,er sku ked af at sige,men priserne,det lugter,ja undskyld af kartel dannelse.. priserne ligger ikke langt fra hinanden og det er ligegyldig hvem man snakker med.....

Undskyld min lille bøvs her midt på natten,men der må da være flere der har tænkt over det samme.

Mvh Claus AKA pillen


Michael K
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 73
Tilmeldt: 04 jan 2007 21:01
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Pilleprisen

Indlæg af Michael K » 16 feb 2007 11:59

pillen skrev:hejsa Alle

Nu hvor vi har en mild vinter eller hvad man kalder det,så burde prisen på pillerne da være lidt nedafgående,men synes man kan spore en hvis tilbageholdenhed fra leverandørerne med at sætte priserne ned.

Hvad skyldes det.????

Der er mange spekulationer,men er der nogen der har en konkret bud...

Og dernæst,er sku ked af at sige,men priserne,det lugter,ja undskyld af kartel dannelse.. priserne ligger ikke langt fra hinanden og det er ligegyldig hvem man snakker med.....

Undskyld min lille bøvs her midt på natten,men der må da være flere der har tænkt over det samme.

Mvh Claus AKA pillen
Hej.
Du har ret, priserne er ikke faldet. Den eneste forskel jeg kan se i forhold til sidste fyringssæson er, at der er væsentlig flere reklameannoncer i vores ugeaviser om salg af biobrændsel nu. Jeg håber så, det er fordi forhandlerne har behov for at gøre opmærksom på sig selv, fordi de har sværere ved at sælge nu, end ved sidste sæson. Det ender så forhåbentlig til sidst med prisfald, hvis annoncerne ikke er nok hjælp til at få deres dyre varer solgt.
Med venlig hilsen
Michael K
(Kommende stokerfyrsejer, måske Liagros Benekov R 15).
(Det blev så ikke stokerfyr alligevel, men jordvarme).

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 16 feb 2007 13:27

Forhandlerne har sikkert også betalt en høj pris for de træpiller de har på lager. Så er det klart at de er tilbageholdende med at sætte prisen ned.

Jeg tvivler på at den manglende vinter vil få nogen påvirkning af priserne.
Selvom forbruget er 25% mindre pr forbruger, er det stadig kommet mange flere træpilleforbrugere hvilket betyder at det samlede årlige salg nok ikke er faldet.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
MORA
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 521
Tilmeldt: 20 jan 2007 23:11
Mit fyr: Overtaget selvbyg
Areal: 202
Brændsel: Flexheat
Dagligt forbrug: 32
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlæg af MORA » 16 feb 2007 13:42

Det har vel også haft en indflydelse, vi bestiller pt. løbende da vi ikke har opbevarings plads nok endnu, og sidste år steg priserne flere gange, men i år har prisen lagt fast hele vinteren (1950kr 960kg flexheat)

det er så også for dyrt :)

Brugeravatar
vagterne
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 142
Tilmeldt: 30 dec 2006 00:28
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af vagterne » 17 feb 2007 21:20

Det er sku kartel dannelse der er lavet. Kan tyligt huske hvordan de i sommers allerede der kunne sjovt nok kunn sige prisen på piller ville stige :evil: det lugte fælt. Og så alle de DUMME forklaringer på hvorfor det ville stige dyr olie, mangel på råvare, MANGE OM BUDET. Jeg vil håbe de ligger inde med alle deres træpiller så de er nød til at dumpe prisen til foråret :P så folk igen kan købe piller til rimlig pris og ikke ågerpriser.


pillen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 04 jan 2007 19:22
Mit fyr: Baxi 1,5
Areal: 150
Brændsel: Træpiller

Indlæg af pillen » 17 feb 2007 22:55

Der er alt for mange om budet efterhånden.
Alle kan impotere direkte fra polen og sætte prisen som man vil selvom,det er sand eller plastik der er i pillen.

Der burde være lidt mere kontrol med det. Spurgte i Jem og pis(fix) efter data blad på deres pille.. Hun anede ikke hvad jeg snakkede om ,selv om jeg forklarede det længe og i detajler...

og sjovt nok ligger prisen tæt på alle andres pris.

Så som jeg sagde i starten da jeg startede denne debat.. KARTEL DANNELSE..

Mvh Claus AKA pillen

Brugeravatar
BVMP
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 458
Tilmeldt: 05 jan 2007 16:35
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 211 i 3 plan.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9900
Dagligt forbrug: -
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Frederikshavn
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Indlæg af BVMP » 17 feb 2007 23:08

Jen & Fix har et mindre datablad på deres hjemmeside. Jeg har prøvet deres piller og de var ok. Men som du selv siger for dyre, 2kr/kg. Men for mig er det den pillesælger der er tættest på. Slipper for at betale for levering.
Det var i opstarten, nu er det korn jeg varmer mig ved.

Snakkede med en arb kammi, han havde købt tp - hold nu fast - hos slagteren i Elling (en lille by nord for Frederikshavn) til 1700 pallen, leveret!! :o
Mvh
BVMP
MGM Junior, stålskorsten. Står i udhus/værksted forbundet med huset m. 2x12 m Løgstørrør. Dertil 7,56 m2 IDMK indbygningssolfanger mod syd. 750 l akku-beholder incl. 250 l nedsænket vvb. 6,0 kW. 400 V varmelegme "just in case".


Besvar