Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Voldsomt stigning på op til 15 % :(

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: Voldsomt stigning på op til 15 % :(

Indlæg af KimW » 17 feb 2009 18:00

Tjek lige den her, det er ikke første gang en leverandør spår om højere priser:
viewtopic.php?f=17&t=4674#p44660


Superfyr
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 17 feb 2009 17:34
Mit fyr: Woody opop 16 kw
Brændsel: træpiller overgaard
Geografisk sted: midtsjælland

Re: Voldsomt stigning på op til 15 % :(

Indlæg af Superfyr » 17 feb 2009 18:23

Tror i skal spise brød til tror ikke på de stiger så meget for så kan de jo ikke sælge dem.
Slet ikke med de forholdsvis lave kornpriser.

Kan være der er nogen der kan se fordel i at skrive det så de kan få tømt deres lagre før sommer

ibsoerensen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 236
Tilmeldt: 27 aug 2007 18:19
Mit fyr: BIOMAX16 og biomax15
Areal: 200 og 245
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 2 x 6 ton
Geografisk sted: nordjylland

Re: Voldsomt stigning på op til 15 % :(

Indlæg af ibsoerensen » 17 feb 2009 19:50

Dlg påstår at træpiller mest laves af affald fra træindustrien det er ikke helt korrekt træpiller importeres bl.a. fra de baltiske lande Canada Sverige m.m. og bliver også fremstillet af træ fra skovbruget hvor det træ der ikke overholder målene bliver lavet til flis som igen bliver omdannet til træpiller, faren for prisstigninger er størst ved at kraftværkerne omstilles til træpiller, og at olieselskaberne forsøger at sætte sig på markedet, et andet problem som ses tydeligt i diverse forum er at jeres fyr tilsyneladende kun kan brænde med en bestemt kvalitet piller, køb dog jeres piller en gang om året så jeres fyr er indstillet en gang for alle selv de bedste piller skifter i kvalitet fra gang til gang det eneste man med rimelighed kan forlange er at de er lavet 100 % af træ og træ er nu engang forskelligt, hvis pillerne består 100% af træ og i ikke kan fyre med dem er det jeres fyr der er noget i vejen med.
jeg har et Multi Korn som er et meget udskældt fyr dog har jeg efter diverse ændringer overhovedet ingen problemer med at afbrænde div. kvaliteter træpiller, korn, miniflis, kakaoskaller, nøddekerner, ærter, rapspiller, jeg har ikke prøvet olivenkerner endnu.
Jeg er næsten ved at være glad for investeringen. Fortæl det endelig ikke til Aså Multiservice (det er ikke deres skyld at det virker)

mvh.
Ib Sørensen


Besvar