Pilleforbrug.

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Besvar
Brugeravatar
Winther
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15 jan 2007 22:20
Mit fyr: Ikke udfyldt

Pilleforbrug.

Indlæg af Winther »

Mon ikke snart pillepusherne begynder at få kolde fødder, salget blev nok ikke lige til det de havde set frem til. Den lune vinter har indtil videre ikke forårsaget det store forbrug og det kunne måske gå hen og have indflydelse på den alt for høje pris.
Mvh.

Palle

Autoriseret kornsvider.

nissen
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 120
Tilmeldt: 26 dec 2006 19:21
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Gludsted, Midtjylland

Indlæg af nissen »

ja nemli ja, så kan de lære det...
Jeg har ihvertfald brugt 20% mindre end sidste år på dette tidspunkt
Senest rettet af nissen 04 feb 2007 16:20, rettet i alt 1 gang.
All the best
/Nissen
Brugeravatar
soc
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 23 dec 2006 16:27
Mit fyr: Benekov vl 50
Areal: 120
Brændsel: gratis solsikkepiller samt smuld
Dagligt forbrug: rigeligt
Årligt forbrug: alt det det kræver
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af soc »

Uden at træde i det, så er det nok ikke i det sidste led at fortjenesten ligger. De leverandører der kan styre råvaren, sidder på magten (prisen). I baltikum styres savsmuldet sikkert af mafia lignende tilstande, og dermed bliver pillerne dyre.

Siden at olieselskaberne/grovvareselskaberne gik ind i branchen har prisen også fået et ordentligt gok opad.

Hvis man syns at prisen på pillerne er urealistisk høje, så kan man jo investerer i diverse stokere der kan fyre med mere end bare piller. Når man har en pillebrænder, så er man jo til en vis grad bundet af pillerne. Er man sur på den lokale pillepusher, så er man jo frit stillet til at finde den billigst leverandør af piller. Her i reklamesøjlerne kan man finde leverandører fra kr. 1550 og opad....

Os der har anlæg der kan klare alternativer er mere frit stillet. Vi kan altid finde alternativer der, om ikke mindsker, fyringsbudgetet så holder det status quo. Alternativerne stiger også. Dog ikke korn. Dog tjener landmanden væstentlig mere på at sælge til en kornsvider, end til en foderstof. (der er større krav til korn ved salg til foderstof, end korn til en stoker).

Jeg har haft min benekov i 7 år og de første 5 år fyrede vi for kr. 3000 om året. Sidenhen er alternativerne også steget i takt med pillerne. Det alternativ vi fyrede med dengang er idag steget med 300% i forhold til prisen dengang?????

Transport er idag en enorm fordyrende faktor. Blot en af mange.

Håber at i har tilmeldt jer til fællesindkøb, så vi alle kan få billige piller...

Spændende at se hvor billige de bliver?????

Jeg tror at de pillepushere der sælger kvalitet tjener mindre end den pillepusher der sælger noget billig polsk importeret "sekunda vare".

I dag har salget nok været mindre end forventet for de fleste, men den våde og kolde blæsende periode har betydet at jeg har haft et forbrug svarende til det normale for årstiden. Sådan har mange nok også oplevet det.
---- soc, også kaldet Stumpen. Nu ved i hvorfor c004.gif

Besvar