Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Træpiller fra Rødekro Biofabrik

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Hr.Hansen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27 feb 2009 14:28
Mit fyr: Opop/scotte 16kw.
Areal: 170m2 + 250 l. vvb.
Brændsel: 6 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6230
Årligt forbrug: 5-6 ton.
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: Træpiller fra Rødekro Biofabrik

Indlæg af Hr.Hansen » 01 mar 2009 16:09

Jeg kan lige oplyse folk som ikke er klar over det, at Rødekro Biofabrik er gået konkurs, og han tog kloster bank med i faldet. Men det har de fleste vel høre om efterhånden.
Jeg har i mange år boet i Øster Løgum hvor fabrikken ligger, og der har været flere forskellige firmaer, osv. på den adresse. Ingen af dem har levet mere end 1-2 år. Så det kom ikke som en overraskelse for os i byen. Jeg bor i dag få km derfra, og har flere gange snakket med personer som har arbejdet der. Vi har også flere gange forsøgt at købe træ ved svend åge, men det er dog aldrig dukket op. Han har været en fusker fra starten.

Bare lige sådan, er der flere som har penge i klemme ved ham ?

Mvh Thomas
Mvh Thomas Hansen


flemmingg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10 jan 2009 23:10

Træpiller fra Rødekro Biofabrik

Indlæg af flemmingg » 03 mar 2009 17:39

Jeg har fået min penge ført tilbage af PBS, så der har desværre kun været alle besværlighederne.

Men et er helt sikkert Pilleklubben og kompagni skal ikke levere igen, og iøvrigt er jeg da glad for, at jeg ikke har har indbetalt på en anden måde, for så er det næsten umuligt, at få sine penge igen.

Med venlig hilsen

Flemming

baxi 1,5
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21 mar 2009 13:34
Mit fyr: Baxi Multiheat 1.5
Areal: 219
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg (vinter)
Årligt forbrug: ca 8

Re: Træpiller fra Rødekro Biofabrik

Indlæg af baxi 1,5 » 21 mar 2009 14:12

Efter al den negative debat omkring Henrik Hornshøj, Træpillen.dk og Rødekro Biofabrik, synes jeg lige det skal nævnes, at jeg har efter i dag kun positivt at sige.
Jeg købte 8 tons piller i august 2008 og begyndte at fyre med dem omkr. oktober. Jeg var ikke tilfreds med kvaliteten, da der var megen slaggedannelse og ringede derfor til Henrik, som bad mig sende billeder og derefter hørte jeg ingenting. Jeg forsøgte utallige gange både via mail og telefon, men ingen reaktion. På Stokerpro.dk fandt jeg så i denne debat et alternativt mobilnummer, som jeg så endelig traf Henrik på. Vi talte sammen mellem 20 min. og en 1/2 time, hvor jeg fik en god forklaring på hele historien vedr. biofabrikkens konkurs og hans arbejde med at finde ny leverandør, hvilket bevirkede, at det kun var telefonsvarer man fik og ingen reaktion på mail. Han lovede at kontakte mig når kunne ombytte en af de kommende lørdage. Der gik så imidlertid 1 1/2 til 2 måneder og jeg var næsten ved at opgive håbet.
Her til morgen ringede Henrik så, at han nu var nået til min ordre og var på vej fra Skive til Sydfyn - han kunne være her omkr. middag. Kl. 12.10 stod jeg så med 2 1/2 ton nye træpiller og de 3 ton jeg ikke havde nået at bruge kunne jeg beholde uden beregning. Jeg syntes det er god service og jeg handler helt sikkert hos Træpillen.dk igen.
Jeg mener bare at man engang imellem er nødt til at have forståelse for de problemer manden har haft, selv om det for os forbrugere har været temmelig frustrerende - det er jo ikke med hans bedste vilje, han er havnet i den situation.
Mvh. Jens Høgh.

selvbygger
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27 jan 2009 14:51

Re: Træpiller fra Rødekro Biofabrik

Indlæg af selvbygger » 21 mar 2009 16:40

Ja og fair nok for det ,men med den erfaring jeg har med hr.Henrik Hornshøj ,burde han jo netop gøre det han normalt anklager alle andre for ikke at gøre eller at tage notits af.Hvis der er nogen i denne branche der netop prøvet at revse nogen , er det netop Hornshøj;så derfor er det vel også på sin plads at sætte ham på plads, når han gør det samme. Du skal også huske på, at Henrik har taget sig velbetalt pr tons- uden at have egne penge op af lommen og han lover altid mere end leverandøren kan holde

Hr.Hansen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27 feb 2009 14:28
Mit fyr: Opop/scotte 16kw.
Areal: 170m2 + 250 l. vvb.
Brændsel: 6 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6230
Årligt forbrug: 5-6 ton.
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: Træpiller fra Rødekro Biofabrik

Indlæg af Hr.Hansen » 22 mar 2009 20:17

Så har fabrikken fået ny ejer, og der bliver atter produceret piller.

Jeg glæder mig til at se prisen, samt kvaliteten.

Jeg må hellere komme forbi i morgen.
Mvh Thomas Hansen


flemmingg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10 jan 2009 23:10

Re: Træpiller fra Rødekro Biofabrik

Indlæg af flemmingg » 27 mar 2009 17:02

baxi 1,5 skrev:Efter al den negative debat omkring Henrik Hornshøj, Træpillen.dk og Rødekro Biofabrik, synes jeg lige det skal nævnes, at jeg har efter i dag kun positivt at sige.
Jeg købte 8 tons piller i august 2008 og begyndte at fyre med dem omkr. oktober. Jeg var ikke tilfreds med kvaliteten, da der var megen slaggedannelse og ringede derfor til Henrik, som bad mig sende billeder og derefter hørte jeg ingenting. Jeg forsøgte utallige gange både via mail og telefon, men ingen reaktion. På Stokerpro.dk fandt jeg så i denne debat et alternativt mobilnummer, som jeg så endelig traf Henrik på. Vi talte sammen mellem 20 min. og en 1/2 time, hvor jeg fik en god forklaring på hele historien vedr. biofabrikkens konkurs og hans arbejde med at finde ny leverandør, hvilket bevirkede, at det kun var telefonsvarer man fik og ingen reaktion på mail. Han lovede at kontakte mig når kunne ombytte en af de kommende lørdage. Der gik så imidlertid 1 1/2 til 2 måneder og jeg var næsten ved at opgive håbet.
Her til morgen ringede Henrik så, at han nu var nået til min ordre og var på vej fra Skive til Sydfyn - han kunne være her omkr. middag. Kl. 12.10 stod jeg så med 2 1/2 ton nye træpiller og de 3 ton jeg ikke havde nået at bruge kunne jeg beholde uden beregning. Jeg syntes det er god service og jeg handler helt sikkert hos Træpillen.dk igen.
Jeg mener bare at man engang imellem er nødt til at have forståelse for de problemer manden har haft, selv om det for os forbrugere har været temmelig frustrerende - det er jo ikke med hans bedste vilje, han er havnet i den situation.
Mvh. Jens Høgh.
Det er fint du har været heldig efter flere måneder Jens.!!!!!

Men det bortforklarer ikke, at havde Henrik og alle hans firmaer informeret seriøst, var meget løst.

Med venlig hilsen

Flemming

Brugeravatar
Gjelff
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 55
Tilmeldt: 04 jan 2007 15:17
Mit fyr: Pellx KMP20
Areal: 130
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 5-6 t
Geografisk sted: Ikast/Bording

Re: Træpiller fra Rødekro Biofabrik

Indlæg af Gjelff » 18 jul 2010 15:50

Der er tilsyneladende mange, der er kommet i knibe her? :

http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1378040.ece

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Træpiller fra Rødekro Biofabrik

Indlæg af Ulrik » 18 jul 2010 15:58

Tak, den smider jeg lige over i nyheder.
MvH Ulrik©


Besvar