Sten i Flex Heat

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Brugeravatar
mulenet
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 29
Tilmeldt: 30 sep 2008 20:56
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 165
Brændsel: 8 mm Rv Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7130
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Juejsminde

Re: Sten i Flex Heat

Indlæg af mulenet »

Hejsa

Jeg arbejder ved flexa møbler og har lidt kendskab til hvordan de piller bliver fremstilet, må pillerne er blevet presset kommer de i gennem en sold og der fra i poser og den sold sorter smuld og andre store partikler fra, hvis det er piller i løs vægt kommer de i en silo, men hvordan de bliver hondteret ved forhandlern ved jeg ikke :roll: Men alt kan jo ske ser det ud til :)

http://www.flexheat.dk/?Section=Firm

renchr29
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 1
Tilmeldt: 03 feb 2010 15:24

Re: Sten i Flex Heat

Indlæg af renchr29 »

Hej Hej

her til morgen kom jeg ud til fyret og det var også stoppet. Jeg kunne høre sneglen nærmest tikke/knirke så jeg afmonterede brænderen og hældte pillerne ud for at bese sneglens tilstand og ud faldt en flad flintesten ca 5 cm bred og 1 cm tyk og JA det er sgu noget der kan smadre ens fyr... tak for det!!!!! :evil: håber dette var en engangs forestilling !!!!
rappe
Stoker VIII
Stoker VIII
14
Indlæg: 309
Tilmeldt: 21 okt 2009 18:10
Mit fyr: woody 16kw v6.22 på luksus-kedel
Areal: 125
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Årligt forbrug: 5.5ton
Geografisk sted: ringsted

Re: Sten i Flex Heat

Indlæg af rappe »

Stenene kan jo også komme udefra,er måske overført fra indkørsel med sten,hvis vi snakker paller eller bigbags :?
Brugeravatar
claus1972
Stoker V
Stoker V
14
Indlæg: 173
Tilmeldt: 27 aug 2009 01:34
Mit fyr: Ecotech HR 100
Brændsel: Pillebruger
Geografisk sted: djursland

Re: Sten i Flex Heat

Indlæg af claus1972 »

Torsten skrev:Her i weekenden gik mit fyr i stå. Sneglen der skal transportere pillerne ind i brændekammeret kunne ikke køre rundt. Motoren var brandvarm. Det viste sig, at der lå en sten i klemme nede i sneglen. Da jeg så lige kiggede efter i pillebeholderen fandt jeg 4 sten. Jeg åbnede en ny pose Flex Heat piller og fandt 7 sten. Det er da virkelig noget der kan smadre ens fyr. Har i oplevet noget lignende?

ja!!! for 14 dage siden stod jeg og kikkede ned i mit magasin og der var der så et rimligt stort stykke beton og det er ikke mig der bygger om lige nu !! syntes at de er noget svineri , var lidt usikker på om det var mine nrgi piller eller mine flexheat der havde det stykke i , men nu er jeg sikker på at det er flexheat , kan se du bor på djursland du har vel ikke også købt piller ved amdi :|
Livet leves forlæns, og forstås baglæns icon_cheesygrin.gif
hpoulsen70
Stoker I
Stoker I
16
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 jun 2007 22:29
Mit fyr: Viadrus Ling 25
Areal: 145
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ca 20k - vinter
Årligt forbrug: 6

Re: Sten i Flex Heat

Indlæg af hpoulsen70 »

Jeg har selv fundet nogle små sten i poserne og små træstykker omkring 1x2 cm i str. Hvad er der galt med amdi?

Brugeravatar
claus1972
Stoker V
Stoker V
14
Indlæg: 173
Tilmeldt: 27 aug 2009 01:34
Mit fyr: Ecotech HR 100
Brændsel: Pillebruger
Geografisk sted: djursland

Re: Sten i Flex Heat

Indlæg af claus1972 »

ved ikke om der noget galt med amdi :-) men det var fordi jeg havde købt både flex heat og nrgi pillerne ved ham, måske
det var fra samme læs, men det er over 1 år siden nu :-) så det er svært at huske ;-)
men den klump jeg fandt i pillerne var noget støre :-D den havde ødelagt min snegl hvis den
var røget ind :-(
Livet leves forlæns, og forstås baglæns icon_cheesygrin.gif

Besvar