Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Base one piller.

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
gilsaa
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 21 feb 2008 12:34
Mit fyr: Biotech Toplight
Areal: 177
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 1,5-15 kg
Årligt forbrug: 3 tons
Geografisk sted: Lille Skensved

Re: Base one piller.

Indlæg af gilsaa » 10 mar 2009 09:16

Har lige brændt mig igennem 2 paller 6 mm piller fra Base-One. Jeg har ikke været synderligt imponeret over kvaliteten. Der var utroligt meget smuld og støv. Mit fyrrum har aldrig været så støvet før.
Udover støv og smuld har der ikke været problemer med selve forbrændingen.


stenstrup
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 27 mar 2008 09:26
Mit fyr: Bio Comfort på ROCA
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4573
Dagligt forbrug: 16-19
Årligt forbrug: 6-7
Geografisk sted: Højby sj.

Re: Base one piller.

Indlæg af stenstrup » 11 mar 2009 20:41

Ja jeg har netop observeret at der er en del mere smuld i base-one pillerne eller rosager eller hvad man nu skal kalde dem, end dem jeg tidligere har fået ved hjaltelin. Men tiden må vise hvordan de brænder.

stenstrup
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 27 mar 2008 09:26
Mit fyr: Bio Comfort på ROCA
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4573
Dagligt forbrug: 16-19
Årligt forbrug: 6-7
Geografisk sted: Højby sj.

Re: Base one piller.

Indlæg af stenstrup » 28 mar 2009 17:13

Nu har jeg så kørt med base-one pillerne i et stykke tid. Og det kan ikke siges at være gået særlig godt. Der er simpelthen så meget smuld i pillerne at sneglen ikke kan snegle dem ordentlig op. Den dosere ektremt ujævnt og det resulterer i at brænder slet ikke kan regulere rigtigt og ind imellem simpelthen går ud p.g.a manglende piller. Sneglen den vælter nærmest rundt i røret og man kan se at der ind imellem ikke er den mængde piller i røret som der plejer.
Nu har jeg så kørt pillerbeholderen helt tom, og fyldt soldede piller i. Jeg prøvede med 8 sække og der blev et par gode skovlfulde smuld. Nu kører sneglen umiddelbart bedre og dermed kører brænderen også bedre.

Så alt i alt er jeg ikke imponeret over Rosager piller som base-one sælger.

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Base one piller.

Indlæg af Ole S. » 28 mar 2009 17:51

stenstrup skrev:Nu har jeg så kørt med base-one pillerne i et stykke tid. Og det kan ikke siges at være gået særlig godt. Der er simpelthen så meget smuld i pillerne at sneglen ikke kan snegle dem ordentlig op. Den dosere ektremt ujævnt og det resulterer i at brænder slet ikke kan regulere rigtigt og ind imellem simpelthen går ud p.g.a manglende piller. Sneglen den vælter nærmest rundt i røret og man kan se at der ind imellem ikke er den mængde piller i røret som der plejer.
Nu har jeg så kørt pillerbeholderen helt tom, og fyldt soldede piller i. Jeg prøvede med 8 sække og der blev et par gode skovlfulde smuld. Nu kører sneglen umiddelbart bedre og dermed kører brænderen også bedre.

Så alt i alt er jeg ikke imponeret over Rosager piller som base-one sælger.
Hej

Prøv at tilsætte en smule olie til pillerne, så skal du se så kommer alt smuldet med op.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

stenstrup
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 27 mar 2008 09:26
Mit fyr: Bio Comfort på ROCA
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4573
Dagligt forbrug: 16-19
Årligt forbrug: 6-7
Geografisk sted: Højby sj.

Re: Base one piller.

Indlæg af stenstrup » 29 mar 2009 12:44

Jo tak det har jeg prøvet, det virker sådan set udemærket, men det er jo ikke ligefrem det der er meningen med at købe træpiller i sække.
Men tak for tippet.


Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Base one piller.

Indlæg af Ole S. » 29 mar 2009 14:50

stenstrup skrev:Jo tak det har jeg prøvet, det virker sådan set udemærket, men det er jo ikke ligefrem det der er meningen med at købe træpiller i sække.
Men tak for tippet.
Hej

Det har du fuldstændig ret i. Men jeg er af den mening, at det kan sku ikke være rigtigt at, man skal sortere smuld fra, hverken på den ene eller anden måde. Det SKAL op igennem den snegl og brændes af, man har jo betalt for skidtet. :roll:
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

stenstrup
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 27 mar 2008 09:26
Mit fyr: Bio Comfort på ROCA
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4573
Dagligt forbrug: 16-19
Årligt forbrug: 6-7
Geografisk sted: Højby sj.

Re: Base one piller.

Indlæg af stenstrup » 29 mar 2009 19:59

Jo det har du ret i. Jeg er også noget sur og skuffet over den elendige kvalitet og dermed spild af piller=penge. Jeg var ellers så fuld af optimisme da jeg fik pillerne. Bestilling og levering samt embalagen var meget fin. Men det gavner jo ikke så meget når indholdet ikke er i orden.
Måske jeg bare har været uheldig, men jeg køber nok ikke rosager piller en anden gang.

gilsaa
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 21 feb 2008 12:34
Mit fyr: Biotech Toplight
Areal: 177
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 1,5-15 kg
Årligt forbrug: 3 tons
Geografisk sted: Lille Skensved

Re: Base one piller.

Indlæg af gilsaa » 30 mar 2009 09:46

Jeg har heller ikke haft noget som helst at udsætte på bestilling og levering - kun kvaliteten af pillerne har været skuffende. Materialet har brændt fint - en stor del af det var ikke i form af piller, men smuld. Desuden har de støvet utroligt meget. Når fyret skal suge pillerne op, blæses der store mængder støv rundt i fyrrummet.
Jeg har nok også snart brændt de sidste piller fra Rosager (Base-One) - de passede bare ikke rigtigt til mit fyr

stenstrup
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 27 mar 2008 09:26
Mit fyr: Bio Comfort på ROCA
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4573
Dagligt forbrug: 16-19
Årligt forbrug: 6-7
Geografisk sted: Højby sj.

Re: Base one piller.

Indlæg af stenstrup » 30 mar 2009 16:12

Ja selv kvaliteten på pillerne virker OK. Der dannes ikke de store slagger og askemængden ser fin ud. Men igen når der er så meget smuld i så fyret slet ikke kan køre ordentligt og går ud ind imellem, så hjælper dt jo ikke.

stenstrup
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 27 mar 2008 09:26
Mit fyr: Bio Comfort på ROCA
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4573
Dagligt forbrug: 16-19
Årligt forbrug: 6-7
Geografisk sted: Højby sj.

Re: Base one piller.

Indlæg af stenstrup » 03 dec 2009 21:24

Så lykkedes det endelig at få brændt de 4 paller Rosager træpiller af. Magen til elendige piller har jeg aldrig prøvet. Enten har jeg været ekstrem uheldig med den sending jeg har fået eller også er der noget andet galt. Jeg skrev en mail til dem hvor jeg forklarede min situation, og de svarede så tilbage at de gerne ville have at jeg tog nogle billeder af pillerne og sendte til dem. Det gjorde jeg så og fik besked tilbage at deres "teknikker" skulle undersøge billederne og så ville vende tilbage. Da jeg så ikke havde hørt noget efter en måned, skrev jeg og spurgte hvordan det gik med undersøgelsen. Men intet svar. Der gik endnu en måned og jeg skrev igen, heller intet svar.
Sådan gik det hver gang jeg skrev til dem.
Til sidst mistede jeg tålmodigheden og skrev en klage til forbrugerstyrelsen, samt gav Base-one besked derpå.
Så blev der pludselig svaret:
Som meddelt pr telefon, er der tit noget smuld på bagsiden af posen, som ikke betyder noget, det du viser som smuld, er der mange små piller i, vi har normalt aldrig problemer med vores piller. Mange fyr er kun beregnet til 6 mm piller ?

Hvis du har en hel palle bytter vi den gerne.



Med venlig hilsen / Best regards



ROSAGER ApS

Henrik Rasmussen

Mobil telefon: +45 28 35 08 82 hr@rosager.dk


Så svarede jeg tilbage:
Hej Henrik

For det første, tak fordi i endelig svarer.

Jeg må desværre meddele dig at jeg overhovedet ikke har været i telefonisk kontakt med dig/jer. Jeg har faktisk aldrig fået andet svar fra jer, end at jeres "teknikker" ville se på billederne og derefter vende tilbage. Der er bare aldrig sket noget.
Desuden er jeg ikke enig i din betragtning om at "den smule smuld" ikke betyder noget. Jeg har aldrig oplevet så meget smuld i andre piller en Rosager. Om jeg så har været uheldig, ved jeg ikke.
Jeg har nu fyret omkring 20 tons af ialt siden jeg fik installeret fyret, og det har kørt upåklageligt med alle andre slags. Desuden skriver i netop på jeres hjemme side at jeres piller er smuldfrie. Det er da en sandhed med modifikationer??
Mit fyr er beregnet til 8mm piller, men uden smuld.
Selfølgelig har jeg ikke en palle tilbage, da jeg jo har været nødsaget til at bruge dem. Efter at de er blevet sigtet fri for smuld. Smuldet har så gjort gavn i have jorden istedet for.

Hvordan du så definerer smuld må stå for din regning. Jeg ved bare at det sold jeg har brugt er med 4mm masker. Så alt hvad du ser på billedet er kommet igennem der. Kald det små piller eller ej.
Jeg har i hvert fald ikke oplevet så meget smuld før med andre fabrikater, så fyret simpelthen gik i stå af det.

Om i så har til hensigt at gøre noget ved det eller lade som ingenting kan jeg jo ikke bestemme. Jeg ved bare at jeg har oplevet en særdeles mangelfuld kundeservice fra jeres side og at jeg ikke har lyst til at handle mere hos jer, så længe man ikke bliver taget seriøst.
Tiderne er ikke til at holde kunderne hen med snak eller simpelthen undlade at svare dem. Mulighederne for købt andre steder er jo næsten utalige. Så det gælder jo ikke om at gå glip af så mange kunder som muligt.

Nu har jeg så ytret min mening, så nu liger bolden på jeres banehalvdel.

Hilsen Stefan


Siden har jeg ikke hørt noget fra dem.

Det skal lige siges at det sold jeg har brugt er med 4 mm masker. Der blev 672gr smuld ud af en 16 kg sæk. Det er over 160 kg smuld i alt på de 4 paller (3840kg) jeg købte.Det svarer til en smuldprocent på 4,2%. Det synes jeg ikke er i orden.


Besvar