Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Køb af træpiller

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Køb af træpiller

Indlæg af Zarge » 27 dec 2019 19:17

calle skrev:
26 dec 2019 13:28
Hvis du skal handle i Tyskland, så synes jeg, at Pillemadsen er et godt sted at handle. Har købt mine træpiller der siden 2009. Jeg har for det meste købt German Pellets, men har også prøvet Barlinek F1. F1-eren produceres ikke mere, så det gav sig selv, at det skulle være German Pellets i år. På Pillemadsens side er der links til de vognmænd han arbejder sammen med. Du starter med at købe pillerne. Så bestiller du fragten som nethandel og oplyser ordrenr. på pillerne, og hvor du har købt pillerne. Fragtmændene har en beregner, hvor du kan se prisen på fragten. Flere af vognmændene har terrængående mobiltruck, så du kan få pallerne kørt helt ind i garagen, eller hvor du nu har dem opmagasineret.

Som de andre skriver, så er din stoker temmelig ukritisk ifht en faldstoker, så det er ihvertfald for dyrt at fylde Vargapiller i den.

Venlig hilsen Calle
Hummmm jeg har da eller lige fået leveret 4 paller F1 fra pillemadsen for et par uger siden... Eller de hedder godtnok power...men sækkene ligner F1 til forveksling...


calle

Re: Køb af træpiller

Indlæg af calle » 27 dec 2019 20:24

Zarge skrev:
27 dec 2019 19:17
Hummmm jeg har da eller lige fået leveret 4 paller F1 fra pillemadsen for et par uger siden... Eller de hedder godtnok power...men sækkene ligner F1 til forveksling...
Det var lige godt satans. Jeg har på mail fra ham, at de ikke produceres mere. Derfor købte jeg German Pellets, som jeg iøvrigt er meget tilfreds med.

Mvh Calle

calle

Re: Køb af træpiller

Indlæg af calle » 27 dec 2019 20:28

Men jeg kan da godt se, at de er kommet i hans sortiment nu. Dejligt. Det er en super pille.

Mvh Calle

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Køb af træpiller

Indlæg af MichaelK » 27 dec 2019 21:09

Jeg har vekslet mellem German Pellets og Olimp. Synes faktisk ikke der den store forskel
på de to, så jeg har ladet prisen afgøre valget. Køber som regel i forsommeren, hvor prisen
synes at være lavest.

Har også prøvet Lava og RW pillerne, men Jeg synes ikke de kaster helt så meget varme
af sig, som de andre gør?

Handler i øvrigt altid hos Pillemadsen, for der får man god service og forholdsvis hurtig
levering. Selvom Jeg bor i det der kaldes zone 3, så er de alligevel noget billigere end Jeg
kan købe dem til i lokalområdet.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Køb af træpiller

Indlæg af HR LUCCA » 27 dec 2019 22:19

Harald Nyborg har lige nu en palle Heatmax piller til 1998 leveret , der er 840 kg på en palle , jeg har brugt dem for 3 år siden og da var de rigtig gode , hvis man vil prøve dem kan vælge og købe et par sække i den lokale afdeling først.


gen10n
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14 dec 2019 17:51
Mit fyr: Baxi Multiheat 1.5
Areal: 187
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Dagligt forbrug: 1,3
Årligt forbrug: 9
Givet likes: 2 gange

Re: Køb af træpiller

Indlæg af gen10n » 28 dec 2019 09:56

Det er nogle rigtig gode bud. Tak for det!
Jeg blev klogere på, at der eksisterer en forskel på stoler og klassisk træpillefyr. Og mit stokerfyr kan æde det meste. Derfor vil jeg starte med at købe nogle billige træpiller og prøve mig lidt frem. Jeg tror jeg vil høre nærområdet om man kunne gå sammen om fragten til nogle kvalitetspiller fra Tyskland på sigt.
Tak til Thy for personlig råd og vejledning og indstilling af fyr.
Det er en stor verden og jeg er altid åben for mere viden og råd og vejledning.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Køb af træpiller

Indlæg af MichaelK » 28 dec 2019 10:32

HR LUCCA skrev:
27 dec 2019 22:19
Harald Nyborg har lige nu en palle Heatmax piller til 1998 leveret , der er 840 kg på en palle , jeg har brugt dem for 3 år siden og da var de rigtig gode , hvis man vil prøve dem kan vælge og købe et par sække i den lokale afdeling først.
Det ser ud som et fint tilbud, men med kun 840 kg. på en palle, så ryger kiloprisen op på knap 2,38 kr./kg..
Til sammenligning, så kan Jeg få Olimp fra pillemadsen til 2,10 kr./kg., og det er inkl. fragt til zone 3.
Fragtprisen er beregnet ud fra 5 paller, da dette svare nogenlunde til mit årsforbrug.

Det er dog, i mit tilfælde, stadig en forskel på ca. 1400 kr. i mit favør. Dem tager Jeg gerne med icon_cheesygrin.gif :great:

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

gen10n
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14 dec 2019 17:51
Mit fyr: Baxi Multiheat 1.5
Areal: 187
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Dagligt forbrug: 1,3
Årligt forbrug: 9
Givet likes: 2 gange

Re: Køb af træpiller

Indlæg af gen10n » 28 dec 2019 10:38

MichaelK skrev:
28 dec 2019 10:32
Det ser ud som et fint tilbud, men med kun 840 kg. på en palle, så ryger kiloprisen op på knap 2,38 kr./kg..
Til sammenligning, så kan Jeg få Olimp fra pillemadsen til 2,10 kr./kg., og det er inkl. fragt til zone 3.
Fragtprisen er beregnet ud fra 5 paller, da dette svare nogenlunde til mit årsforbrug.

Det er dog, i mit tilfælde, stadig en forskel på ca. 1400 kr. i mit favør. Dem tager Jeg gerne med icon_cheesygrin.gif :great:
Ja, det er også rigtigt nok. Næste gang vil jeg prøve at sætte mig ind i proceduren ift. Pillemadsen, da det lyder ganske rentabelt. Det ‘nemme’ valg faldt bare lige på Harald Nyborg, og så var det trods alt en del billigere en Varga fra Bygma plus fragt :-)

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Køb af træpiller

Indlæg af MichaelK » 28 dec 2019 11:30

gen10n skrev:
28 dec 2019 10:38
Ja, det er også rigtigt nok. Næste gang vil jeg prøve at sætte mig ind i proceduren ift. Pillemadsen, da det lyder ganske rentabelt. Det ‘nemme’ valg faldt bare lige på Harald Nyborg, og så var det trods alt en del billigere en Varga fra Bygma plus fragt :-)
Til postnummer 5500 skal Du give 234,- i fragt pr. palle, hvis Du bruger Fragtshoppen som speditør?

Købte Du 9,240 tons (11 paller) ved Harald Nyborg, så er Du kommet af med 21.978 kr..
Næsten samme mængde (8775 kg./9 paller) koster inkl. fragt til postnummer 5500 18.027 kr.. (Med mobiltruck)

Det er en besparelse på 3.951,-

Ved godt Du får 465 kg. mindre ud af at handle med Pillemadsen, så besparelsen lander reelt på
ca. 3000,-. Det synes Jeg nu er ret godt alligevel :great:


PS.:
Har dog lige opdaget at man kan opnå lidt rabat ved HH, hvis man køber flere paller ad gangen?
De har et tilbud på 5 paller til 9,240,-. Den kan man jo bestille 2 gange levering af, plus en enkelt
palle til 1998,- Det bliver kun 20478,- :shock:

Så lander en besparelse ved køb hos Pillemadsen "kun" på ca. 1500,-, når man fratrækker prisen
det forhold at man får 465 kg. mindre hos Pillemadsen :oops:

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

gen10n
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14 dec 2019 17:51
Mit fyr: Baxi Multiheat 1.5
Areal: 187
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Dagligt forbrug: 1,3
Årligt forbrug: 9
Givet likes: 2 gange

Re: Køb af træpiller

Indlæg af gen10n » 28 dec 2019 12:22

Jeg købte to paller ved HN til en start - det er alligevel en besparelse på 1500 kr. siden mit sidste køb ved Bygma.
Næste gang må jeg prøve at være i god tid og købe ved Pillemadsen og måske købe en større mængde, for at få en endnu større besparelse :-)


Besvar