Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Slut med 8mm ?

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Slut med 8mm ?

Indlæg af lamborg » 08 jan 2018 15:07

ok blæser af var måske også bare den hurtige forklaring. Så i får den længere :-)
Jeg løb på et tidspunkt tør for piller og købte derfor lige 30 sække hos jem og klyt . Det var barlinek så pillerne var fine men de havde ikke flere 8 mm så jeg købte 6mm . Nå men så måtte jeg veje om og selv med det var xtern doseringen ikke stabil. Derefter stillede jeg om på luften for den ville ikke brænde som den plejer og gik ud i tide og utide . Så måtte jeg hæve til min. 20% det hjalp lidt på forbrændingen men gav mange start /stop fordi den ikke kunne gå lavt nok. Og jeg blev ved med at have halvafbrændte piller i asken selvom jeg er en gammel hund i pillespillet osv osv. Måske kan jeg få det til at kører med en masse fidlerier men hvorfor helvede skal jeg bøvle med det . Jeg gider ikke . Det har altid kørt perfekt med 8mm og så skal jeg have en masse bøvl fordi han ikke kan skaffe 8mm . Nix bix . Jeg er rigtig glad for at handle med ham og det er lokalt men hvis han ikke kan så kan han ikke og så lægger jeg mine 14 t om året et andet sted. Jeg giver lige nu 1800 kr pr tons leveret og jeg kan se på den hjemmeside mr big har linket til at jeg kan få knap 896 kg til 1695 incl levering så det er jo sådan nogenlunde det samme.

kan i følge mig :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Besvar