Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pallehætte til træpiller

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: Pallehætte til træpiller

Indlæg af nasty » 13 aug 2017 15:54

man kunne vel lave et låg/ tag i træ beklædt med lidt tagpap og ligge over
Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas


pendec

Re: Pallehætte til træpiller

Indlæg af pendec » 13 aug 2017 18:23

Jeg lukker aldrig til hele vejen ned, normalt er pallerne jo pakket ind i plastwrap, som er tæt og tykt nok til at jeg synes det har holdt tæt i flere år, problemet er toppen, når man først åbner og går igang med brugen, så skal der jo helt dækkes til i toppen, så 50-75 ned, så er jeg godt tilfreds, har aldrig bemærket fugt i nederste sække, eller tegn på dårlige sække i bunden.
nasty skrev:man kunne vel lave et låg/ tag i træ beklædt med lidt tagpap og ligge over
Jeg tror ikke den går , når først det sner, og sneen fyger ind under låg, og der skal jo bare nogle millimeters åbning til, så kan sne godt komme ind under mener jeg, der skal du udover et låg, så stadig trække noget ned over sider, så det ikke kun er regntæt men andre vejrlige situationer dækkes ind.

Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: Pallehætte til træpiller

Indlæg af nasty » 13 aug 2017 18:34

et låg hvor der er 30 cm sider ned omkring pillerne
Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2517
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 232 gange

Re: Pallehætte til træpiller

Indlæg af Hjemme teori » 13 aug 2017 20:13

Altså, jeg bruger dem jeg linkede til fra Biltema. Kun den korte model som går 2 palle højder ned, vel omkring 30cm. Og så en elastik omkring. Jeg har aldrig haft vand i pillerne, heller ikke selvom det har blæst og fyget. De er heller aldrig blæst af! og de klarer også en sø på toppen.
Jeg åbner ca. 3 gange, da der kan være 370kg i siloen. De har også en lang model, hvis ikke i stoler på den korte er nok, den går dobbelt så langt ned.
Mvh. Sophus

pendec

Re: Pallehætte til træpiller

Indlæg af pendec » 14 aug 2017 12:22

Nu har jeg fået svar fra flere af de fabrikanter af bigbags, ingen af dem vil vedstå den er vandtæt , selvom det ene firma skrev sådan, så er de altså ikke 100% tæt. Så de små vandsøer vi har på toppen af pallerne kan altså ikke forhindres , hvis man brugte bigbag materiale (de er vævet). Så det er tilbage til presenningen i denne sæson, gider ikke bruge mere krudt på dette, og sy, det vil jeg slet ikke prøve.


pendec

Re: Pallehætte til træpiller

Indlæg af pendec » 14 aug 2017 15:47

Der er kommet input tilbage, at de krympeposer (pallehætter) kan trækkes nedover, uden man selvf. varmer plast op som de gør ved pakning. Det er jo rimelig stærkt plast synes jeg? Så er spørgsmålet om vores leverandører ikke alle er primært mellemmand på pallen, og ikke selv pakker?

Jeg kunne købe en rulle med 50 el. 100, det stod dog i 1800kr for 50 stk.(36kr stk pris) det vil jeg ikke købe.

Brugeravatar
brightguard
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 48
Tilmeldt: 29 dec 2006 07:43
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 110
Brændsel: GB træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8940
Geografisk sted: Randers

Re: Pallehætte til træpiller

Indlæg af brightguard » 15 aug 2017 17:06

bare lige en hurtig tanke...hvad med en palletank 1000 l de kan tit fåes billigt

pendec

Re: Pallehætte til træpiller

Indlæg af pendec » 15 aug 2017 19:31

Ikke her. Jeg ønsker ikke at fylde sække op i en tank for at tømme den igen ;) Gad godt vide hvor besværligt det er at nå bunden.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Pallehætte til træpiller

Indlæg af Lintz » 15 aug 2017 19:45

pendec skrev:Ikke her. Jeg ønsker ikke at fylde sække op i en tank for at tømme den igen ;) Gad godt vide hvor besværligt det er at nå bunden.
Gu ve om tanken ikke var at skære toppen af og sænke den ned over pallen :roll:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Pallehætte til træpiller

Indlæg af pendec » 15 aug 2017 20:33

Lintz skrev:Gu ve om tanken ikke var at skære toppen af og sænke den ned over pallen :roll:
Det lyder da cool. det er så også en mulighed nu.. (Mål lyder til at være 100cmx120cm)

Den her tråd bliver da en god reference tråd, når folk spørger om løsninger icon_cheesygrin.gif


Besvar