Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvad skal man gå efter til et pillefyr

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Besvar
Joshva
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 188
Tilmeldt: 27 sep 2012 18:40
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 170

Hvad skal man gå efter til et pillefyr

Indlæg af Joshva » 27 okt 2016 16:03

Hejsa

Jeg står og skal til at bestille piller (8mm)til vinteren. Plejer at få Greenwood (leveret fra Brdr Dahl) men de koster alligevel omkring 2200,00 og jeg synes der er meget smul i dem. Så jeg overvejer at få hentet nogen hjem fra Tyskland og det er jo noget af en jungle.

har kigget på nogen piller fra Absolut-traepiller.dk som hedder Fabich Standard til knap 1200,- men ved ikke hvor gode de er.

Jeg har et ekoheat 900 pillefyr og jeg har hørt at disse piller ikke er så gode til pillefyr da de har en brændværdi på 4650 KCAL hvorimod Lava er på 4800.

Giver det det store forskel?

Hvor meget skal man op på når man har et pillefyr?

Joshva


Brugeravatar
Pawgs
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 221
Tilmeldt: 21 jan 2016 18:41
Mit fyr: Ksm multistoker 325-18
Areal: 195
Fremviser gerne i postnummer: 8940
Givet likes: 44 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Hvad skal man gå efter til et pillefyr

Indlæg af Pawgs » 27 okt 2016 16:23

Du kan jo bare gøre ligesom mig. Da det er første gang i år at jeg skal prøve at betjene og føde et pille fyr har jeg købt to tons af hver slags. Så står du ikke med 8 tons af en pille du ikke kan bruge til noget. Og det ville være underligt hvis ingen af dem du køber kan bruges :-)

Jeg har også købt fra absolut træpiller

dannidines

Re: Hvad skal man gå efter til et pillefyr

Indlæg af dannidines » 27 okt 2016 19:02

Hejsa gutter,

Min tommelfingerregel er, køb lokalt!

Jeg handler hos en af de lokale træpilleforhandlere, altså ikke et byggemarked, Bilka ell. lign., men af en der lever af at sælge træpiller.

Jeg giver mellem 1550-1790kr for 896kg, og måske kunne jeg spare 200kr/pl, ved at hente fra Tyskland.. Men bruger 3-4 pl/år, så det går :). hvad hvis pillerne fra Tyskland er dårlige og skal byttes, hvis jeg mangler flere piller sidst i sæsonen osv.. Nej, jeg handler lokalt, prøv at se hvad der er i nærheden. kør ud og snak med dem ;)


Besvar