Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Massiv problem med RW pillen

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Besvar
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af lamborg » 02 mar 2016 14:48

Hej Mattiassonne.
Jeg har nu aldrig haft problemer med smuld i min scottesnegl men om det er fordi den er større end til en 10kw skal jeg ikke kunne sige . Den eneste gang jeg har haft vrøvl var fordi den havde ædt min rensepensel :-)
Og hvis pillerne er fulde af plastik så er det jo dårlige piller og INTET med fyret at gøre. :-) .
Men sådan er der jo så mange producenter der har den gamle sang " det er samfundets skyld" til at stå øverst på deres hitliste :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


mattiassonne
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 85
Tilmeldt: 16 jan 2015 17:17
Mit fyr: MGM Comfort 25
Areal: 299
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3700
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af mattiassonne » 02 mar 2016 15:22

lamborg skrev: Jeg har nu aldrig haft problemer med smuld i min scottesnegl men om det er fordi den er større end til en 10kw skal jeg ikke kunne sige .
Det er nu denne fætter http://www.nbe-shop.dk/index.php/traepi ... 00-kw.html som skulle være beregnet til deres 150-200 kw fyr...

Jeg har prøvet med huller, olie, og sådan et elektrikkerrør, men alligevel stopper den til engang i mellem. Jeg tænker dog også at 3 meteren som jeg her har, må være mere "udsat" end hvis det var en 2m snegl.

Det skal dog siges at det ikke er daglige stop, vel ca 1 gang pr 2 ton, men det er stadig Iritterende, fordi det altid sker når jeg har mindst tid..
Set i bakspejlet skulle jeg nok have valgt en snegl der kværnede igennem, for jeg har jo ikke brug for at den er specielt blid ved pillerne.


Mht plastik, hvad er så præcist problemet? For brændværdien må da være i top? icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af MortenW » 02 mar 2016 16:15

mattiassonne skrev:Hvis fyret kører ligesom sneglene NBE laver, så må jeg da også give ham Rene ret. For den eksterne snegl jeg bruger mellem mit MGM og en ekstern silo, brokker sig ved det mindste smuld. Det gør fyret bestemt ikke. For MGM kender ikke til dårlige piller, den brænder dem bare af, nice!

Boede jeg tættere på, hjalp jeg dig også gerne af med pillerne.


Nu hvor vi taler om "dårlige" piller, så kunne det være interessant at regne på, hvad forskellen over nogen år vil være på følgende 2 scenarier:

1. Billigt fyr, som fx Scotte, men dyrere piller, fordi man skal undgå de "dårlige".
2. Dyrere fyr, som fx MGM, men hvor der ikke findes dårlige piller, og man derfor kan vælge de billigste.

Det afgørende er selvfølgeligt ens forbrug, og ligeså, om gode piller overhovedet er dyrere end dårlige piller?
Jeg syntes det er vigtig at bemærke, at det kun er sendingen som jeg købte i november, som har været noget skrammel. Har normalt ikke haft problemer med RW pillen ellers.

Men at der ligger andre ting i pillerne, end lige træ, er jo for dårligt uanset hvilket fyr vi forskellige køre med :P

calle

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af calle » 02 mar 2016 17:39

Hej Morten.

Du skal ikke lade dig spise af med en sludder for en sladder fra RW. Det er forhandleren, du skal stille til regnskab. Hvis ikke forhandleren vil bytte dine træpiller, så må du tage den derfra. Start med at gøre ham bekendt med, at du ønsker dine piller afhentet og dine penge retur. Så må forhandleren tage "slagsmålet" med producenten.

Venlig hilsen

pendec

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af pendec » 02 mar 2016 18:23

mattiassonne skrev:1. Billigt fyr, som fx Scotte, men dyrere piller, fordi man skal undgå de "dårlige".
2. Dyrere fyr, som fx MGM, men hvor der ikke findes dårlige piller, og man derfor kan vælge de billigste.
Øv, hvor er billigt fyr, og billige træpiller? Den mulighed giver da også en god gevinst til slut, hvis man ser på det over 8 år ;)
Det er næsten som bilen, den begynder først nu at koste knaster at holde kørende.


Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af JFinderup » 02 mar 2016 18:47

pendec skrev:Øv, hvor er billigt fyr, og billige træpiller? Den mulighed giver da også en god gevinst til slut, hvis man ser på det over 8 år ;)
Det er næsten som bilen, den begynder først nu at koste knaster at holde kørende.
Atmos :great: icon_cheesygrin.gif
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af newpas » 02 mar 2016 21:24

Calle: Så må det jo være pillemadsen morten skal diskutere med. Så behøves rene' jo ikke forsøge at løse problemet!

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af bennylar » 02 mar 2016 21:33

newpas skrev:Calle: Så må det jo være pillemadsen morten skal diskutere med. Så behøves rene' jo ikke forsøge at løse problemet!
Nej det er Pillemadsen der skal løsesum problemet med kunden og så må Pillemadsen tage den bagefter m RW .

Du går jo Heller ikke direkte til Toyota med en fejl, men til din forhandler. . :wink:
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

calle

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af calle » 02 mar 2016 21:54

newpas skrev:Calle: Så må det jo være pillemadsen morten skal diskutere med. Så behøves rene' jo ikke forsøge at løse problemet!
Det har du fuldstændig ret i.

Venlig hilsen

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Massiv problem med RW pillen

Indlæg af MortenW » 02 mar 2016 23:25

calle skrev:Hej Morten.

Du skal ikke lade dig spise af med en sludder for en sladder fra RW. Det er forhandleren, du skal stille til regnskab. Hvis ikke forhandleren vil bytte dine træpiller, så må du tage den derfra. Start med at gøre ham bekendt med, at du ønsker dine piller afhentet og dine penge retur. Så må forhandleren tage "slagsmålet" med producenten.

Venlig hilsen
Hej Calle.

Det var faktisk Pillemadsen jeg henvendte mig til, men de har bare sendt min mail videre til Rene fra RW-piller. Pillemadsen har intet fortaget sig på nuværende. Jeg tror hvis jeg skriver til Pillemadsen igen, så er det Rene fra RW pillen jeg får i telefonen igen, og ham kommer jeg igen vejene med!


Besvar