xkfc skrev:Hvad er tryk?
Det er vel modtrykket der skaber tryk, og det høje tryk er vel kun ved bilen. Der hvor pillerne løber ud i tanken kan der jo kun komme tryk hvis tanken er lukket, og hvis den er det, så stoppet flowet af piller jo når trykket er udlignet.
Men det er klart, jo hårdere de puster jo mere fart får pillerne på.
Hvis bare pillerne løber ud af en cyklon, må det være leverandørens problem at pillerne er i god kvalitet, og jeg tror faktisk at du bare har været uheldig denne gang. Kompensation er fint hvis blot man kan bruge pillerne.
Jeg har selv været uheldig én gang, der fik jeg 40% rabat, mit ønske var 50% men så ville de hellere hente pillerne igen, og give mig nye. Dengang havde jeg en TwinHeat stoker, og den åd sig jo fint igennem de elendige piller, det var bare et støvhelvede at få dem sneglet fra silo til fyr.
Lige præcis. Det bliver et støvhelvede at komme gennem de 3 tons. Mht til at få dem til at skrue ned for blusset kunne dette åbentbar ikke lade sig gøre. Mht. indsættelse af en cyklon ville dette ikke kunne afhjælpe problemet 100% (deres egne ord) - men det ville kunne blive bedre.
Nu er det bare sådan, at jeg næsten altid har kunne klare mig uden cyklon og fået de fineste piller ned i fyret, så det kan jo lade sig gøre hvis blot de vil holde sig til de 1 bar. Men nu prøver jeg at få sat sådan en tingest i og så må vi se hvordan næste levering vil se ud. Jeg tror dog ikke på en løsning (gjorde de heller ikke).