Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Træpiller til den kommende vinter

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
calle

Træpiller til den kommende vinter

Indlæg af calle » 06 apr 2015 20:06

Påtænker at fylde lageret op nu, hvor træpillerne er billige.

Har kigget på flere af de respektive tråde vedr. anmeldelser på træpiller, men mangler en dugfrisk opdatering før jeg bestiller.

Nogen gode tips/dårlige erfaringer ?

Venlig hilsen


Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Træpiller til den kommende vinter

Indlæg af godsejeren » 06 apr 2015 21:02

calle skrev:Påtænker at fylde lageret op nu, hvor træpillerne er billige.

Har kigget på flere af de respektive tråde vedr. anmeldelser på træpiller, men mangler en dugfrisk opdatering før jeg bestiller.

Nogen gode tips/dårlige erfaringer ?

Venlig hilsen
Hej calle

Tror du ikke de bliver billiger lidt længere henne på sommeren
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk

calle

Træpiller til den kommende vinter

Indlæg af calle » 06 apr 2015 21:12

godsejeren skrev:
Hej calle

Tror du ikke de bliver billiger lidt længere henne på sommeren
Hej Gods.

Det kan da godt være. Plejer ikke at følge med i priserne hen over forår og sommer. Har altid bare bestilt lige før min fyringssæson. Lidt ligesom alle de andre. Derfor naturligvis høj pris om efteråret. Har du erfaring med, at de bliver billigere midt på sommeren ?

Venlig hilsen

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Træpiller til den kommende vinter

Indlæg af godsejeren » 06 apr 2015 21:17

calle skrev:
Hej Gods.

Det kan da godt være. Plejer ikke at følge med i priserne hen over forår og sommer. Har altid bare bestilt lige før min fyringssæson. Lidt ligesom alle de andre. Derfor naturligvis høj pris om efteråret. Har du erfaring med, at de bliver billigere midt på sommeren ?

Venlig hilsen
Min erfaring siger mig at det er bedre at vente lidt i endnu. Det har været en mild vinter og lagerene er ikke tømte samt de producere hele tiden så de vil måske få pladsmangel og dermed sænke prisen lidt mere. Vi plejer at bestille i juli måned ca. Men det kan da godt være jeg har en forkert erfaring icon_cheesygrin.gif
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk

calle

Træpiller til den kommende vinter

Indlæg af calle » 06 apr 2015 21:22

godsejeren skrev:
Min erfaring siger mig at det er bedre at vente lidt i endnu. Det har været en mild vinter og lagerene er ikke tømte samt de producere hele tiden så de vil måske få pladsmangel og dermed sænke prisen lidt mere. Vi plejer at bestille i juli måned ca. Men det kan da godt være jeg har en forkert erfaring icon_cheesygrin.gif
Måske man skulle have is i maven 8)

Venlig hilsen


Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Træpiller til den kommende vinter

Indlæg af godsejeren » 06 apr 2015 21:30

calle skrev:
Måske man skulle have is i maven 8)

Venlig hilsen
Is er godt især chokoladebanan icon_cheesygrin.gif
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Træpiller til den kommende vinter

Indlæg af Lintz » 07 apr 2015 04:23

Jeg har næsten lige købt 8 tons hjem fra Pillemadsen - Barlinek - Og Allan sagde dengang at det vat ekstremt billigt og at man nok IKKE skulle forvente at prisen faldt til sommer - Tværtimod.
Jeg har altid forsøgt at få hjem inden udgangen af maj da jeg har fået at vide at så vil priserne stige derefter.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

dannidines

Træpiller til den kommende vinter

Indlæg af dannidines » 07 apr 2015 06:41

Mornings,

Jeg har altid bestilt i Maj/Juni, da priserne, i vores lokalområde, ligger i lavkonjuktur der.

Jeg syntes forhandlerne HVERT år siger "det bliver ikke billigere," "vi forventer en prisstigning," "vi kan ikke garanterer om vi kan leverer hvis man bestiller der" osv...

Om pillerne bliver dyrere eller billigere, det tror jeg man skal skæve til oliepriserne for at få et "vink" om - og så selvfølgelig denne milde vintre gør, at lagerhallerne nok ikke er så tomme som ønsket :)

Jeg tror også, at så længe vi/man har mulighed for at hente piller billigere syd for grænsen, jamen så holdes priserne igen herhjemme - hvis priserne skyder i vejret, jamen så smutter min "patriotisme" da også syd for grænsen og ligger pengene i stedet for hos den danske forhandler!

calle

Træpiller til den kommende vinter

Indlæg af calle » 07 apr 2015 09:59

dannidines skrev:Jeg tror også, at så længe vi/man har mulighed for at hente piller billigere syd for grænsen, jamen så holdes priserne igen herhjemme - hvis priserne skyder i vejret, jamen så smutter min "patriotisme" da også syd for grænsen og ligger pengene i stedet for hos den danske forhandler!
Netop. Kovas sendte et godt link i en tråd på en dansk forhandler, der godt kunne blive aktuelt. Tillader mig lige at sætte det ind her http://www.moldau.dk/shop/barlinek-traepiller-32c1.html

Venlig hilsen

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Træpiller til den kommende vinter

Indlæg af Lintz » 07 apr 2015 17:51

Jeg fik mine Barlinek til 1529,- ved Pillemadsen, prisen er den samme endnu. Men helt ærligt så tror jeg IKKE den kommer længere ned ved ham.
Kan se at den du linker til skal have 1999,- for 3 paller lev. på Øen, Vel nok fair nok - Om den bliver billigere ved en dansk forhandler er jo et sats.
Vendt om, så vil jeg sige at hvis det passer, at dit forbrug er på 3 tons så kan det næsten gøre ligemeget om du giver 6000,- eller 5700,- for et års forbrug.
Vendt om en gang mere, vil jeg påstå, at hvis du giver 6000,- nu så har du garanteret sparet nogle hundre kroner end hvis du venter til oktober / november.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar