Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

træpille forbrug med lukket gulvvarme anlæg

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
pendec

Re: træpille forbrug med lukket gulvvarme anlæg

Indlæg af pendec » 18 dec 2007 19:54

levi skrev: Der er en pil på din pumpe - den skal pege opad.
Nu har jeg fundet den "anden" pil (D.E.C har 2 pile), den peger opad.
Balslev skrev: Der skal også være en lige foran fyret, så ledes at det vand der kommer retur til fyret (formentlig 35 grader ved dig) opblandes med varmt vand lige inden det løber ind i fyret således at retur vandet bliver minimum 60 grader.
Har fået tegnet opsætningen, og korrekt, jeg har ikke sådan et setup, og det skulle kun være sammen med en stoker af min type, som gør det nødvendigt, og årsagen skulle være kondens dannelse som kunne ødelægge ovnen.
Så den mangler, og igen, nu skiftes den til en multi pillebrænder, så skulle jeg kunne køre uden sådanne et setup.
søren ø skrev: Jeg syntes det lyder helt vildt hvis du har 55 grader rundt i dit gulvvarmesystem.
Uden mit gulvvarme system, var der termostater på før i tiden, og de regulerer vel også kun omkring de 30-40 grader, så måske har den også før i tiden kun kørt omkring 30-40 grader. dog stadig med et 50% forbrug mindre.
levi skrev: du bør derfor udskifte pumpen
Jeg ringer til min ekspert leverandør imorgen og taler med dem om sagen, og så satser jeg på en grundfoss løsning.


søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: træpille forbrug med lukket gulvvarme anlæg

Indlæg af søren ø » 18 dec 2007 20:01

"Har fået tegnet opsætningen, og korrekt, jeg har ikke sådan et setup, og det skulle kun være sammen med en stoker af min type, som gør det nødvendigt, og årsagen skulle være kondens dannelse som kunne ødelægge ovnen.
Så den mangler, og igen, nu skiftes den til en multi pillebrænder, så skulle jeg kunne køre uden sådanne et setup."


Kan du ikke uddybe det. Selvom du skifter dit fyr/kedel hæver du jo ikke temp. på returen. Derfor vil du jo stadig have samme problem med koldt vand i retur som fyret skal kæmpe for at varme op.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Besvar