Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

træpiller og frost

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
xkfc

træpiller og frost

Indlæg af xkfc » 01 sep 2014 15:24

pendec skrev: Det undgås vel kun hvis du lukker til og varmer op om vinteren, ellers vil et skur som ikke er opvarmet vel ikke være meget mere værd end det en presenning gør uden varme tilsat? Skure er jo ikke isoleret og er de, så snakker vi en mindre tilbygning til ejendom og meget dyrere end 200krs presenning. Det er ikke noget man bare laver.
Det er nu mest ud fra et designmæssigt synspunkt jeg tænker i skur. Men det er jo forskelligt hvordan folk bor, jeg er tilhænger af orden og rydelighed, og rynker lidt på brynene når jeg kommer forbi en "skrammelplads" men omvendt så tænker dem der bor lidt rodet jo nok: "at han gider"
Der er jo efter hånden også ved at være lidt tyveri af træpiller, og det er jo nemt at låse et skur af, og man ligger ikke vågen i en storm og spekulerer på hvor teltet mon er havnet icon_cheesygrin.gif

Men jeg tror fint at god kraftig PVC presenning kan klare opgaven med at holde pillerne brandbare.

Mvh. Kenneth


nemocharley

træpiller og frost

Indlæg af nemocharley » 01 sep 2014 16:32

xkfc skrev:

Men jeg tror fint at god kraftig PVC presenning kan klare opgaven med at holde pillerne brandbare.
Det er indtil videre min erfaring at pvc presenning gør arbejdet fint, at det ikke ser så pænt ud har jeg løst ved at bruge en armygrøn presenning gemt lidt ind i noget højt buskads.

Til gengæld kan folk så få rig lejlighed til at rynke lidt bryn af solcellerne, som på ingen måde kan siges at klæde det lille hus :oops:

pendec

træpiller og frost

Indlæg af pendec » 01 sep 2014 18:49

xkfc skrev: Det er nu mest ud fra et designmæssigt synspunkt jeg tænker i skur. Men det er jo forskelligt hvordan folk bor, jeg er tilhænger af orden og rydelighed, og rynker lidt på brynene når jeg kommer forbi en "skrammelplads" men omvendt så tænker dem der bor lidt rodet jo nok: "at han gider"
Du må ikke glemme at folk måske ikke har råd. Det vil være synd at du kører rundt og tror alle har penge til at sætte skure op til deres træpiller og lige kan smide 10-20K ud til et udendørs skur som er isoleret og højt nok til at paller eller bigbags kan køre ind.
Det skal vist gennemtænkes noget mere, når man mener at køre forbi en skrammelplads uden at kende baggrunden for den enkelte der.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

træpiller og frost

Indlæg af Lintz » 01 sep 2014 19:17

pendec skrev: Du må ikke glemme at folk måske ikke har råd. Det vil være synd at du kører rundt og tror alle har penge til at sætte skure op til deres træpiller og lige kan smide 10-20K ud til et udendørs skur som er isoleret og højt nok til at paller eller bigbags kan køre ind.
Det skal vist gennemtænkes noget mere, når man mener at køre forbi en skrammelplads uden at kende baggrunden for den enkelte der.
Spændend at se hvilken løsning du vælger.
Må jeg komme med et indspark vil jeg mene at et billig telt Ikke er at foretrække frem for en god presenning.
Du skal tænke på at telte sansynligvis ikke har et særligt stort vandsøjletryk så du risikerer at det regner/drypper igennem.
hvad med snetryk ? Teltet er ikke ligeglad men det er preseningen - men så er der selvfølgelig stormen - den kan tage det hele - så der skal man vælge om men vil have et skur, et telt, eller en presenning i snotten når man går ud for at tjekke om det står ordentlig.

Sidst skal siges at vi i flere år har haft en 8 x 5 meter partytelt stående fra tidlig forår til sent efterår som "udestue" uden nogle af de omtalte problemer - Så det kan da lade sig gøre. Det var så også et telt til over 4 k
Last edited by 1 on Lintz; edited 1 times in total
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

træpiller og frost

Indlæg af pendec » 01 sep 2014 19:26

@Lintz Citering af mit indlæg og din kommentar er vist en kvajebajer du fik for meget idag ;) Den smittede lidt af tænker jeg.
Jeg har haft min løsning i mange år (5år), og aldrig syntes udendørs presenning var et problem.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

træpiller og frost

Indlæg af Lintz » 01 sep 2014 19:33

pendec skrev:@Lintz Citering af mit indlæg og din kommentar er vist en kvajebajer du fik for meget idag ;) Den smittede lidt af tænker jeg.
Jeg har haft min løsning i mange år (5år), og aldrig syntes udendørs presenning var et problem.
Og så må man lige scrolle op for at se hvem helvede trådstarter var - og det var ikke dig :oops:
Så indlægget var ikke møntet på dig men trådstarter.....Jeg drikker min kvajebajer drinking25.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

thomas larsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 607
Tilmeldt: 25 feb 2012 09:25
Mit fyr: bio 18 pannex styrring
Areal: 204
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Geografisk sted: vejen/brørup
Modtaget likes: 5 gange

træpiller og frost

Indlæg af thomas larsen » 01 sep 2014 19:44

Altid rart at se alle der kommer med deres erfaringer... det giver da mig stof til eftertanke... Kan se der er nogle ting som jeg ikke lige sådan har taget med i mine overvejelser... ;)

xkfc

træpiller og frost

Indlæg af xkfc » 01 sep 2014 19:59

pendec skrev: Du må ikke glemme at folk måske ikke har råd. Det vil være synd at du kører rundt og tror alle har penge til at sætte skure op til deres træpiller og lige kan smide 10-20K ud til et udendørs skur som er isoleret og højt nok til at paller eller bigbags kan køre ind.
Det skal vist gennemtænkes noget mere, når man mener at køre forbi en skrammelplads uden at kende baggrunden for den enkelte der.
Jeg giver dig 100% medhold i at, ikke alle har råd til at bygge et skur til træpiller. Jeg er dog ikke enig i din prisansætning, har man en masse skrammel liggende kan man jo bygge et skur af det :oops: ej,,ejjj, sorry.

En ting er sikkert, det koster ikke noget at rydde op.

Mvh. Kenneth

pendec

træpiller og frost

Indlæg af pendec » 01 sep 2014 20:40

xkfc skrev: Jeg giver dig 100% medhold i at, ikke alle har råd til at bygge et skur til træpiller. Jeg er dog ikke enig i din prisansætning
Du skal vel ikke gå og tro jeg lyver, og det er jo ikke alle folk som har en håndværker som bekendt eller kan håndværket.

Så 10.500,- for 5m2? Du taler jo om noget pænt der skal op, så oveni dette kommer der nok også andre udgifter til cement fundament og andet som koster.
bare se her

Folk laver biler når de har en mekaniker i nærheden, andre går til et værksted og betaler hvad det nu koster på et værksted. I dette eksempel går nogle altså i silvan, så prisansætningen er skam helt på sin plads. Du har vel ikke tænkt dig at ofre 5000,- kr. på 1 palle? og så passer det måske slet ikke i højden til en palle løfter som smider dem derind?

Du må lige tænke de udgifter igennem, 4-6 paller, beton fundament, isolering og så lige en god højde så bigbags kan køres derind, eller paller. Du vil da ikke slæbe 336 poser ind ind i et lille skur? Det er så igen også et valg, vi alle ikke kan inkludere.
xkfc skrev:En ting er sikkert, det koster ikke noget at rydde op.
Nu talte vi om træpiller og opbevaring udedørs, så denne kommentar må du godt lige forklare nærmere, for jeg kan ikke se pointen i at rydde op hvis man har et par paller udendørs stående?

xkfc

træpiller og frost

Indlæg af xkfc » 01 sep 2014 21:47

Hej pendec.
Grundlæggende mener jeg ikke at et pænt skur der konkurrerer med en presenning behøver hverken sokkel eller isolering. Trykimprægneret træ kan godt give et flot resultat, men du har ganske ret i at det løber op, og det kræver naturligvis nogle kundskaber at lave det selv.
Jeg er ked af at du har indtrykket af at du syntes at jeg syntes at du lyver, vi har jo blot forskellige synspunkter.

Der et fint skur du henviser til, men http://www.harald-nyborg.dk/p72999/reds ... w-woodlake kunne måske også gøre det i mange år. Hvad hvem så syntes er pænt kunne der sikkert blive en mægtig diskussion om icon_cheesygrin.gif

Jeg syntes du fordrejer mit indlæg, fra min udtalelse om et frygteligt rod til 2 paller,,, Man må naturligvis bo som man lyster, og gud hvor jeg fortryder at jeg bragte det på banen. Dummedumme mig.

Jeg håber at thomas larsen som startede tråden, finder netop den løsning som passer ham bedst. Mudderet i tråden skal bare spules væk, så finder man nok et lille guldkorn.

Mvh. Kenneth


Besvar