Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dårlige træpiller kan man klage over dem

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Besvar
brian7900
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 70
Tilmeldt: 09 jan 2014 11:21
Mit fyr: scotte mini blackstar 10kw
Areal: 140 inclusiv kælder
Brændsel: 8mm barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 7900
Dagligt forbrug: ca 20 kg
Årligt forbrug: estimeret 3-4ton
Givet likes: 2 gange

Dårlige træpiller kan man klage over dem

Indlæg af brian7900 » 22 feb 2014 17:36

Hej jeg har for 1 måned siden købt 2 paller med german pellets af en lokal forhandler her hvor jeg bor,
de brænder imidlertid meget underligt, de laver voldsom aske/slagger ophobning i herden på scotten....
har lavet pilleafvejninger justeret blæser op og ned og alle vegne, kan bare ikke slippe af med det aske/slagger
skidt..... så jeg tænker om man evt kan klage over pillerne der hvor man har købt dem, da jeg ikke syntes jeg gider
spilde mere tid på at rode med dem.
eller evt nogen som har samme problem som mig. de er leveret omkring 1 februar. :roll:


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Dårlige træpiller kan man klage over dem

Indlæg af Lintz » 22 feb 2014 17:42

Ja - Der er noget der tyder på at GB ikke er de bedste for tiden - Har læst forskellige indlæg i den sidste tid hvor brugerer ikke ligefrem roser dem.

Se evt. her. viewtopic.php?f=180&t=21305

P.s. har aldrig selv brugt dem.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Dårlige træpiller kan man klage over dem

Indlæg af Hjemme teori » 22 feb 2014 17:51

Jeg tror det kan være lidt op ad bakke men kommer an på leverandøren.
Det er af den grund jeg køber af min lokale foderleverandør, hvis der er noget, ved jeg at han bare kommer og henter dem retur, han kan jo have andre hvor de fungerer fint. Det afstedkommer så at jeg betaler lidt ekstra (5-15 øre/kilo), men så behøves jeg ikke tænke på det. Han har også af og til tilbud på sekundapiller.
Så kan jeg hente nogle sække og prøve dem inden jeg tager pallevis. Sidst fik jeg nogen hvor pillerne var fine men sækkene for ringe og så ville jeg hellere betale lidt ekstra.

Dermed ikke sagt at GP ikke er en kvalitetspille, men så gælder det om at kende sin leverandør. Men spørg ham, hvis han nu satser på at sælge dig 3-5 paller årligt fremover, kan han måske også se en god forretning i at bytte dem.
Mvh. Sophus

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Dårlige træpiller kan man klage over dem

Indlæg af Bigfoot » 22 feb 2014 18:31

jeg oplevede faktisk at få nye leveret, da jeg købte hos lavepriser.dk, fik 6 tons barlinek dengang, hvor jeg efter første tons havde tilnærmelsesvis rent smuld i poserne, så kontaktede jeg sælgeren i firmaet, og sendte efterfølgende billeder af hvordan pillerne så ud, og hvordan indholdet i poserne var.

En uge senere, stod der nye paller i min indkørsel.

Men derudover, så tror jeg desværre det er en lidt bøvlet branche at klage i. For der vil altid være et fyr, som kan æde dem. Jeg har jo en stoker, den skal nok gnaske det, slagger eller ej, ned det ryger det.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

brian7900
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 70
Tilmeldt: 09 jan 2014 11:21
Mit fyr: scotte mini blackstar 10kw
Areal: 140 inclusiv kælder
Brændsel: 8mm barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 7900
Dagligt forbrug: ca 20 kg
Årligt forbrug: estimeret 3-4ton
Givet likes: 2 gange

Dårlige træpiller kan man klage over dem

Indlæg af brian7900 » 24 feb 2014 12:05

fik snakket med leverandøren i dag, han sagde at German Pellets de har problemer med pillerne for tiden. og de vil derfor bytte mine piller til nogle andre ganske kvit og frit


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Dårlige træpiller kan man klage over dem

Indlæg af Lintz » 24 feb 2014 12:12

brian7900 skrev:fik snakket med leverandøren i dag, han sagde at German Pellets de har problemer med pillerne for tiden. og de vil derfor bytte mine piller til nogle andre ganske kvit og frit
Det er service.
Husk evt at bedømme piller og forhandler under respektive forums så andre kan have glæde af det.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar