Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dårlig service hos DLG

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Besvar
01jb
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 39
Tilmeldt: 21 okt 2009 12:01
Mit fyr: Vølund PB 20
Areal: 287
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Dagligt forbrug: 50-70
Årligt forbrug: ca. 10-12 ton
Geografisk sted: Holbæk

Dårlig service hos DLG

Indlæg af 01jb » 31 jul 2013 13:49

Jeg har i flere år handlet hos DLG med køb af træpiller, både blæst ind i silo og køb af paller.

Det har så faktisk været fint med service og pris har været OK.

I forbindelse med levering af paller her i februar 2013, kommer deres lastbil udenfor vej og laver et dybt hjulspor i min græsplæne. :roll:

OK fejl sker, og efter at have taget billeder af skaden og sendt dem til det lokale DLG kontor, så får jeg en mail som meddeler jeg selv skal anmelde til mit eget forsikringsselskab.
Det gør jeg så, og mit selskab svarer tilbage at de ikke dækker den slags skader og de har videresendt anmeldelse til DLG's selskab TRYG.

Så skriver jeg til DLG (lokalkontoret) og fortæller at de skal kontakte deres selskab for at få aftalt udbedring af skaden.

Så har jeg ikke hørt en dyt siden, hverken fra DLG eller deres selskab TRYG!!! :evil:

Erindrings mail er forblevet ubesvaret, og mail til deres forsikringsmedarbejder er besvaret med autosvar og så NUL derfra?

Mail til regionschefen med vedhæftet korrespondance - nul respons.

Den 29. juli var min tålmodighed så opbrugt og jeg har nu fortalt DLG, jeg finder dem totalt uegnet til at bevare kunder med en sådan arrogant og ikke eksisterende kundeservice. At jeg selv nu har udbedret skaden og jeg naturligvis ikke var kunde længere. Samt jeg på alle de sites og forums jeg har adgang til, vil fortælle om en håbløs organisation med (efter min mening) uduelige ansatte der ikke kan tage ansvar der som det mindste bør kunne besvare kunders henvendelser. b_shake8.gif

Hvad sker der så - Jeg bliver sørme ringet op af deres regionschef som fortæller at den her sag jo skulle være løst for lang tid siden - gud hvor er jeg enig.
Men den er jo ikke blevet løst grundet - ja det er aldrig blevet forklaret, og rent faktisk så er jeg også nu helt ligeglad.

Som jeg fortalte så er jeg nu så sur at ikke gider at høre på forklaringer, men mener DLG må have et kæmpe problem med deres organisation når en lokal leder bare sidder henvendelser overhørig og ikke gør en dyt - hallo kom lige ind i kampen. :clock:

Til daglig leder jeg selv en virksomhed og hvis jeg eller mine ansatte optrådte på samme måde som DLG var vi lukket for lang tid siden.

Synd for de ansatte i DLG som angiveligt gør et stort arbejde hver dag, at så kan en lokal leder ødelægge det, nå men det må de selv klare, jeg har fået luft for min harme og fundet en anden leverandør, så nu skal vi bare videre. :skiing:

Jønne


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Dårlig service hos DLG

Indlæg af lamborg » 31 jul 2013 14:16

Om sagen var trukket i langdrag eller klaret hurtigt er sådan set fuldstændigt ligegyldigt bare de havde informeret dig... Det værste der er ,er at blive holdt i uvished. Hvis han havde travlt så kunne han jo bare lige have skrevet. "er lidt presset lige nu giv mig lige til på fredag så kontakter jeg dig " og så havde overholdt fredag .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

01jb
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 39
Tilmeldt: 21 okt 2009 12:01
Mit fyr: Vølund PB 20
Areal: 287
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Dagligt forbrug: 50-70
Årligt forbrug: ca. 10-12 ton
Geografisk sted: Holbæk

Dårlig service hos DLG

Indlæg af 01jb » 31 jul 2013 15:24

Hej Claus

Helt rigtigt - det vigtigste er/var ikke om skaden blev lavet, men at få svar og at det skulle tage 5 måneder at få EN reaktion, det er sgu for ringe - undskyld mit sprog.

Jønne

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

Dårlig service hos DLG

Indlæg af timkenneth » 31 jul 2013 15:36

jeg hør at du er tilfreds med pillen og servicen heraf, men utilfreds med en distributør eller en af deres egne biler som har pløjet din plæne op. dette sker jo nærmest hver eneste dag. DLG har biler over hele landet der blæser foder og kører sække ud dagligt. det er MANGE.
var det en DLG bil eller anden distributør?

sagen er at du sikkert er en lille fisk der får en smule piller. lokal chefen sidder og dealer med foder og andet til svine bønder i millionklassen og når dine mails er nået bordet er det sikkert blevet krøllet sammen.

øv.
fint du beskriver din sag.
er selv tilfreds kunde hos DLG (land og fritid) hvor jeg får en lille smule piller. min tilfreds går ene og alene på kvaliteten af pillen!

01jb
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 39
Tilmeldt: 21 okt 2009 12:01
Mit fyr: Vølund PB 20
Areal: 287
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Dagligt forbrug: 50-70
Årligt forbrug: ca. 10-12 ton
Geografisk sted: Holbæk

Dårlig service hos DLG

Indlæg af 01jb » 31 jul 2013 16:11

Hej timkenneth

Kvaliteten af pillerne har aldrig fejlet noget, og jeg kan godt lide dem hårde - specielt når de blæses ind i siloen ;o)

Tja om jeg er en lille kunde er jo ikke det som spiller ind i min verden. Jeg vægter at service gælder ALLE og ikke kun nogle. Det er for mig helt OK at storkunder får rabat, men det har så ikke noget at gøre med den service - eller rettere mangel på samme som jeg oplevede.

Igen, det har INTET gøre med om skaden er stor/lille eller slet ikke skal dækkes af DLG (det var deres egen vogn). Det er den TOTALE mangel på svar efter flere erindringsskrivelser til flere i organisationen der får mig i blækhuset.

I øvrigt så er jeg (lidt endnu) også kunde hos DLG for den virksomhed jeg dagligt leder, og er leder for et indkøbssamarbejde der alle handler (endnu) hos DLG, så samlet set så er "jeg" også kunde i millionklassen!!!

Jønne


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Dårlig service hos DLG

Indlæg af lamborg » 31 jul 2013 16:18

Hæ hæ og det er nemligt det som er faren ved at behandle den lille kunden dårligt. Den lille private kunde kan sidder et sted hvor han/hun kan gøre en masse skade .. Du kunne jo også have været kreditchef i en bank og gad vide om ikke der indsneg sig et lille nej til en yderlig kredit givning osv.. Det der er så skævt i dette land er jo netop at bare man er noget ved musikken så fedte fedte og som regel er dem der er noget ved musikken dem som ikke vil betale prisen men skal have rabat. Så op hvor solen ikke skinner med firmaer som ikke vel lever en ordentlig service til selv små kunder.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

Dårlig service hos DLG

Indlæg af timkenneth » 31 jul 2013 16:24

vi kan hurtigt blive enige om at servicen skal både være lige så god og hurtig om man er lille eller stor. dette er åbenbart ikke gældende alligevel. DLG er nok blevet for stor og for gammelt. organisationen er blevet for slap som du beskriver.

måske den lokale chef faktisk opdager, hvis alle dine aktiver hives fra DLG, at han faktisk ikke når sine tal for 2013, og herefter bliver ringet op af sin endnu højere chef.
din sag er skidt og din historie er endnu mere skidt. men god sommer læsning ;D

flemse
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 17 apr 2011 18:15
Mit fyr: Baxi 1,5 350 med iltstyring +TS
Areal: 240 m2 + 120 m2 værk
Brændsel: Lava 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 5 Tons
Geografisk sted: Vejen sydjylland
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 1 gang

Dårlig service hos DLG

Indlæg af flemse » 31 jul 2013 16:57

det lyder jo nærmest som om de har været inde i din have og vende med en forvogn med hænger,må vi få lidt billeder

01jb
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 39
Tilmeldt: 21 okt 2009 12:01
Mit fyr: Vølund PB 20
Areal: 287
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Dagligt forbrug: 50-70
Årligt forbrug: ca. 10-12 ton
Geografisk sted: Holbæk

Dårlig service hos DLG

Indlæg af 01jb » 31 jul 2013 22:08

Hej Flemse

Nej det er sørme ikke fordi at det er verdens undergang, men jeg bor på en privat fællesvej hvor vi selv skal stå for vedligeholdelse og vejen var lige asfalteret, så en gang hjul ude i kanten med ødelagt vejkant og så et hjulspor i græsset det var sørme ikke det fedeste at komme hjem til, så det var mere derfor at jeg gerne ville have det lavet og så ikke selv skulle betale for det. Urimeligt - muligt - men når jeg nu vidste hvem det var der havde lavet skaden, så var det da meget naturligt at bede dem ordne det!!!

Prøver lige at vedhæfte nogle billeder.

Jønne
Vedhæftede filer
6.JPG
5.JPG
1.JPG


Besvar