Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dårlige træpiller

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller

Hvor mange gange har du købt dårlige træpiller de sidste 2 år ?

1
15
48%
2
9
29%
3
3
10%
4
2
6%
5
1
3%
5+
1
3%
 
Afgivne stemmer: 31

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Dårlige træpiller

Indlæg af mrjyden » 22 jan 2012 15:21

jeg bruger 8mm grenwood i år har også kørt lidt med 6mm bionord.

har oplevet med bionord der ligger sig lidt tungt aske på risten som under rensning ikke kan blæse væk dertil vil jeg mener det er fordi der er urenheder i produkte men ikke så meget igen men stadig træls.

har nu kørt 2 tons grenwood igennem og der har næsten ikke været noget som helt ved em som sagt bliver der en smule aske men ikke noget vildt i forhold til nogle ruser piller jeg fik en prøve af der var helt sorte der kunne man stå og skreabe slagger ud 2 gange om dage ved kun 12 kg det bliver man godt nok hurtigr træt af derfor henter jeg aldtid en prøve i trailer inden jeg køber piller vil se hvad et er inden der bliver købt hjem.

jeg vil gerne hvis der er nogle her inde der kan svare mig på hvad for en pille der er den bedste på markede og med den minste aske % da jeg er godt træt af og rense fyret hver mrd

finder der nogle specielle piller af en meget høj kvalitest krav og med samme produkte igennem hele sæsson


Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Dårlige træpiller

Indlæg af Flemming DJ » 23 jan 2012 11:15

Jeg er meget glad for RW Piller, som er helt rene og med lav fugtprocent (5,7 mener jeg). Dansk firma, piller lavet i Baltikum. Har du de to kriterier opfyldt, vil askemængden vist være den mindste, du kan opnå, når du brænder træ af.

Har dog hørt om 1-2 Scotte/Woodyer, der havde problemer med dem. Kan måske være et justeringsspørgsmål.

Har dog lige selv fyret en palle "Danpal" piller af. De var meget lettere end vores normale piller, så fyret fik for lidt brændsel til luftmængen, så der blev masser af slagger. En opjustering af mætningen hjalp, men helt fri for slagger blev vi nu ikke.

Så konklusionen her fra må være: Brug de piller, der virker for dig! :D
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Besvar