Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

HYSS

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
Besvar
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

HYSS

Indlæg af Hjemme teori » 11 sep 2019 20:24

Nogen der har eller kender nogen der har HYSS. og erfaringer med årsvirkningsgrader og installationspris

Jeg har råbt på noget lignende i nogle år og tænker på at kombinere det yderligere med pillefyr. (det kommer nok aldrig til at løbe rundt, men køber jeg en brugt, 3 generationer gammel 16kW scotte, er det ikke mange basseøre det vil koste).

Med pillefyr til VVB og en buffer til indløbet på VP vil dette kunne holdes varmt (jeg tænker omkring 6- 10 grader altid).

Helst ville jeg bare fortsætte med piller, men det rykker bare ikke rigtig energimærket og det tror jeg kunne få noget at sige ved salg.
Mvh. Sophus


Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: HYSS

Indlæg af Hjemme teori » 11 sep 2019 20:28

Og min personlige holdning til energimærke er at det er ubrugeligt højpandet varm luft i ringbind

Dem jeg har læst har næsten alle været så åbentlyst fyldt med fejl at selv en lægmand som mig kunne gennemskue det.

Men det ændrer ikke ved at de har noget at sige ved et salg.
Mvh. Sophus

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: HYSS

Indlæg af BWJ » 12 sep 2019 17:33

Hjemme teori skrev:
11 sep 2019 20:24
Nogen der har eller kender nogen der har HYSS. og erfaringer med årsvirkningsgrader og installationspris

Jeg har råbt på noget lignende i nogle år og tænker på at kombinere det yderligere med pillefyr. (det kommer nok aldrig til at løbe rundt, men køber jeg en brugt, 3 generationer gammel 16kW scotte, er det ikke mange basseøre det vil koste).

Med pillefyr til VVB og en buffer til indløbet på VP vil dette kunne holdes varmt (jeg tænker omkring 6- 10 grader altid).

Helst ville jeg bare fortsætte med piller, men det rykker bare ikke rigtig energimærket og det tror jeg kunne få noget at sige ved salg.
Den eneste jeg kender der har HYSS, er konen ved forskellige lejligheder 8) :lol:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


Besvar