Copmax aw10-DPNHE AL14

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
Besvar
Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
17
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 5 gange

Copmax aw10-DPNHE AL14

Indlæg af jhjorsal »

Jeg skal videre med en varmepumpe installation der har lagt stille de sidste 2-3 måneder pga. arbejde. Alle rør er installeret og jeg er ved at tilslutte en brugt hpw copmax aw10-DPNHE, desværre ligger der ikke en installations pdf på nettet, som der gør med så mange CopMax varmepumper, men ved at skue lidt til de andre lykkedes det måske 😂 lige pt er jeg dog løbet ind i et problem at den melder AL 14 alarm, hvilket er et HT alarm, alarm for for høj temp på en ekstern føler der kunne sidde i en VVB, alarmen kommer sikkert af at der ikke sidder en føler på, jeg kan se den bare er klippet af inden salget. Og det er sådan set fint nok jeg jeg har ikke ikke brug for den føler, men der skal sidde en føler på, jeg kan umiddelbart ikke slå følerfunktionen fra, nogen der ved om man bare kan sætte en form for modstand ind i stedet for, der kan indikere mindre end 80 grader.
Og hvis nogen skulle ligge inde med andet dokumentation end den danske brugermanual, vil jeg da gerne hører fra jer.
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
Solcelleanlæg 30 stk. paneler a 200W og 2x3.3KW Delta

Yndlingscitater: Ingen vind er gunstig, for et sejlskib uden mål.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Copmax aw10-DPNHE AL14

Indlæg af BWJ »

jhjorsal skrev: 26 jul 2019 15:51 Jeg skal videre med en varmepumpe installation der har lagt stille de sidste 2-3 måneder pga. arbejde. Alle rør er installeret og jeg er ved at tilslutte en brugt hpw copmax aw10-DPNHE, desværre ligger der ikke en installations pdf på nettet, som der gør med så mange CopMax varmepumper, men ved at skue lidt til de andre lykkedes det måske 😂 lige pt er jeg dog løbet ind i et problem at den melder AL 14 alarm, hvilket er et HT alarm, alarm for for høj temp på en ekstern føler der kunne sidde i en VVB, alarmen kommer sikkert af at der ikke sidder en føler på, jeg kan se den bare er klippet af inden salget. Og det er sådan set fint nok jeg jeg har ikke ikke brug for den føler, men der skal sidde en føler på, jeg kan umiddelbart ikke slå følerfunktionen fra, nogen der ved om man bare kan sætte en form for modstand ind i stedet for, der kan indikere mindre end 80 grader.
Og hvis nogen skulle ligge inde med andet dokumentation end den danske brugermanual, vil jeg da gerne hører fra jer.
Er du sikker på, at det ikke er på højtrykssiden i køledelen du har alarmen ?
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
17
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: Copmax aw10-DPNHE AL14

Indlæg af jhjorsal »

Det er muligt du har ret jeg får AL14:HT sensor problemer (over 80˚ C) (X4) og der mangler noget for enden af den ledning der sidder på (X4) terminalen, og jeg undrede mig også lidt over at der i manualer stod at der skulle sidde en tryksensor på (X4), men det kunne jeg ikke lige få til at passe med at der stod(over 80˚ C) i fejlbeskeden.
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
Solcelleanlæg 30 stk. paneler a 200W og 2x3.3KW Delta

Yndlingscitater: Ingen vind er gunstig, for et sejlskib uden mål.
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Copmax aw10-DPNHE AL14

Indlæg af BWJ »

jhjorsal skrev: 26 jul 2019 22:10 Det er muligt du har ret jeg får AL14:HT sensor problemer (over 80˚ C) (X4) og der mangler noget for enden af den ledning der sidder på (X4) terminalen, og jeg undrede mig også lidt over at der i manualer stod at der skulle sidde en tryksensor på (X4), men det kunne jeg ikke lige få til at passe med at der stod(over 80˚ C) i fejlbeskeden.
Måske der er lidt guldkorn her mht. installation https://www.klimadebat.dk/forum/copmax- ... -e3534.php
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
17
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: Copmax aw10-DPNHE AL14

Indlæg af jhjorsal »

Ja den var meget sjov at læse, jeg har fået styr på alarmen, jeg lånte en føler ved naboen og monterede, og derved forsvandt fejlen. Nu står den så til opvarmning de foreskrevne 6-8 timer, så må jeg se om jeg kan få gang i den.
Min næste opgave består af at finde ud af om de slutbruger settings er foreskrevne som default, er dem jeg skal bruge, for den tidligere ejer har godt nok fået ændret en del på dem.
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
Solcelleanlæg 30 stk. paneler a 200W og 2x3.3KW Delta

Yndlingscitater: Ingen vind er gunstig, for et sejlskib uden mål.

Besvar