Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

HJÆLP. Copmax 10 Varmepumpe

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
Jorgen8983
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 09 feb 2021 16:28

Re: HJÆLP. Copmax 10 Varmepumpe

Indlæg af Jorgen8983 » 09 feb 2021 16:38

@Smoelfen Det lyder interessant med den føler; vil du sælge en til mig eller sende et link til Kina shop (CE = China Export......)
Skiriv evt. på jrjensen387@gmail.com
mvh


Brugeravatar
Smoelfen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 147
Tilmeldt: 30 nov 2019 11:25
Mit fyr: Ikke udfyldt
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 61 gange

Re: HJÆLP. Copmax 10 Varmepumpe

Indlæg af Smoelfen » 10 feb 2021 07:37

Hej Jørgen ( tror jeg du hedder ).
Ja, du kan sagtens købe 1 af mig, også 2 :? . Den del tager vi lige over mail. Det kunne være lidt interessent hvis du kunne tage et billede af den føler du har som evt. er defekt, specielt hvis det er discharge temp. føleren. Følerne jeg har købt måler Ø5 x 25 mm, den originale måler Ø6 x 30 mm, så de er lidt mindre end dem som sidder i maskinen. Jeg har dog ikke set på den føler som sidder i discharge temp., så mål lige efter.
Jeg har for god ordens skyld vedhæftet data for maskinen hvor de 6 føler temperaturer er taget direkte ud af Siemens styringen, og som det ses kører maskinen stadig som den skal. Og ja, det er koldt :D

Mvh Jesper
heatpump-day.png

618henrik
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18 nov 2022 23:37
Givet likes: 1 gang

Re: HJÆLP. Copmax 10 Varmepumpe

Indlæg af 618henrik » 18 nov 2022 23:42

Tror at min ct føler er defekt, siger der måler omkring 22 grader og der er et tykt lag is på condenseren.
Hvis jeg læser dine data rigtigt så burde den måle - grader? Vvs eksperten skal have 455kr for en føler de ikke har hjemme. Så hvis du ville dele dataer på de alternative følere ville det være en stor hjælp, så jeg kan se om jeg kan finde sådan en i morgen.

Brugeravatar
Smoelfen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 147
Tilmeldt: 30 nov 2019 11:25
Mit fyr: Ikke udfyldt
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 61 gange

Re: HJÆLP. Copmax 10 Varmepumpe

Indlæg af Smoelfen » 21 nov 2022 12:16

618henrik skrev:
18 nov 2022 23:42
Tror at min ct føler er defekt, siger der måler omkring 22 grader og der er et tykt lag is på condenseren.
Hvis jeg læser dine data rigtigt så burde den måle - grader? Vvs eksperten skal have 455kr for en føler de ikke har hjemme. Så hvis du ville dele dataer på de alternative følere ville det være en stor hjælp, så jeg kan se om jeg kan finde sådan en i morgen.
Årrrhh, nu ligger alt dokumentationen i en eller anden flyttekasse :x , men følerne har jeg stadig her. Jeg bor i Nordsjællands området, så hvis du færdes der kan du jo hente dem der, eller jeg kan sende nogle. Jeg skal ikke have formue for dem, som du kan se ud af ovenstående. Det er op til dig.

Mvh Smoelfen

Brugeravatar
Smoelfen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 147
Tilmeldt: 30 nov 2019 11:25
Mit fyr: Ikke udfyldt
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 61 gange

Re: HJÆLP. Copmax 10 Varmepumpe

Indlæg af Smoelfen » 07 dec 2022 08:55

Lige en opdatering.
Jeg fandt lige noterne frem mht. type på føler som jeg fandt frem til under "reverse engineering" study.
Det er en NTC 10k B=3470K.
En ting jeg erfarede var at kineser udgaven var dårlig tætnet. En klat silikone, der hvor ledningen løber ind i følerhuset, så er problemet løst.
Når CT føler sættes i fordamper røret, da put den op i følerlommen og ikke som fra fabrikken ovenfra og ned. Da beder man jo om at få fyldt føleren op med vand. Det var også det der var sket med den originale føler.

Mvh Smolfen


Besvar