Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Varmepumpe snak!

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
Låst
pendec

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af pendec » 28 nov 2018 09:25

tutten skrev:
28 nov 2018 09:03
Pendec du bor i 4952 post nr hvis du bruger 12000 kw med el varme kosterdet 20000kr ved mit elselskab SE ,hvis du prøver med mit post nr 8380 kommer der to valg muligheder tryk energi så koster det 16000 kr( SE fast) pris prøv det. du kan også læse at prisen er billiger i vest dk end øst dk på nettet , og hvad er snit prisen så på det må du selv regne ud for jeg ved ikke hvad en snit pris er på el http://elpris.dk/#/
Ved godt den er billigere i vest på nogle områder, andre så er el sådan set dyrere i jylland :) Det som jeg mente, var prisen er jo ikke korrekt på de sider, de er manipulerede som introduktions tilbud, så de rækker enten 1 måned eller op til 6 måneder, så får du fuld pris at betale.

Nu har jeg lige afprøvet din teori med SE Fast(Midlertidig pris. Overgår til anden pris.)
og de har en 6 måneders binding derefter stiger prisen på el :) Så præcis det samme som Vindstød og de andre.


Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af Troldmand. » 29 nov 2018 20:14

Hej. Efter et par døgn uden internet, er loggeren igen brugelig.
Trods det lidt barske vejer de sidste dage, kører den stadig på lavest ydelse. Og holder ind i mellem en lille pause.

Bemærk stolpediagrammet viser en måneds el forbrug. Passer ret godt sammen med bi-måleren.

https://www.dropbox.com/s/g73785a3mgyes ... 8.jpg?dl=0

tutten
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26 nov 2018 13:01

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af tutten » 30 nov 2018 01:34

Den køre godt nok fint din panasonic her bruger jeg 50% mere strøm i lidt støre hus 40g ,15 kw pr dag i starten af november og så steg det til 45 for i wekenden nu falder det igen med det varmere vejr men du har jo også en af de bedste og jeg har copmax modellen men er glad for den for sidste år brugte jeg 1000l olie fra 1 dec til 1 marts på et 18 år gammelt fyr der larmede og lugtede inde, så nu halv pris i vinter ( håber ) sommer har jeg prøvet der er den næsten gratis fik en extra regning på 358kr for 3 md der brugte fyret 100l pr md , ville først have et pillefyr ovre i værkstedet 25 meter væk isoleret pex i god kvalitet koster kassen og skulle bygge en isokern skorsten 4m høj, varme pumpen også monoblock var sat op på en meget lang dag og fyret ude ps snakkede med en der havde fået panasonic sendt fra englandhttp://www.pmcoppack.com/index.php?cat=0000000 ... ge=3&term= en 5 kw havde kostet 18000kr sendt til dk

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af Troldmand. » 30 nov 2018 13:09

tutten skrev:
30 nov 2018 01:34
Den køre godt nok fint din panasonic her bruger jeg 50% mere strøm i lidt støre hus 40g ,15 kw pr dag i starten af november og så steg det til 45 for i wekenden nu falder det igen med det varmere vejr men du har jo også en af de bedste og jeg har copmax modellen men er glad for den for sidste år brugte jeg 1000l olie fra 1 dec til 1 marts på et 18 år gammelt fyr der larmede og lugtede inde, så nu halv pris i vinter ( håber ) sommer har jeg prøvet der er den næsten gratis fik en extra regning på 358kr for 3 md der brugte fyret 100l pr md , ville først have et pillefyr ovre i værkstedet 25 meter væk isoleret pex i god kvalitet koster kassen og skulle bygge en isokern skorsten 4m høj, varme pumpen også monoblock var sat op på en meget lang dag og fyret ude ps snakkede med en der havde fået panasonic sendt fra englandhttp://www.pmcoppack.com/index.php?cat=0000000 ... ge=3&term= en 5 kw havde kostet 18000kr sendt til dk
Jo, jeg sygnes også den kører ret fantastisk. Vi har et 50m2 udhus, som skal holdes frostfrit, det er nu koblet på pumpen. Udhuset bliver blot holdt frostfrit ca 8 grader. Jeg er ret overbevist om, at det vil den kunne klare uden problemer.
Og hvor er det dejligt, der altid er samme varme på.
Så en youtube video, hvor man i stedet for at købe en stor pumpe, så havde man købt to mindre med tilsammen samme ydelse, som den store. Den ide havde jeg sprunget på, hvis jeg havde set videoen inden jeg købte den 9KWh - istedet ville jeg hav købt to 5 KWh. De små pumpe kunne have kørt indtil evt. frosten kom. Når så ikke den ene kunne følge med, startede man bare nr. to op. Tilmed ville man have en så godt som 100% forsyning af varme, på nær ved strømsvigt.

Alt hvad jeg har brugt af pex, fittings, rør isolering er købt hjem fra Tyskland. Ca, under halv pris, og så bliver det leveret ved døren.

Har et gangen bestilt søndag aften. efterfølgende tirsdag var fragtmanden med varen. Alt fra Tyskland har været topkvalitet.
Et af stederne jeg har købt fra i linket.

https://www.ebay.de/str/deine-kleinteil ... 4645016014

kivi
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Geografisk sted: Odder
Givet likes: 51 gange
Modtaget likes: 37 gange

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af kivi » 30 nov 2018 21:37

Er lige lidt nysgerrig, den rabat man får på kwh prisen, gælder det alt strømforbrug eller kun det der går til varmepumpen.
Mvh. Ole


Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af Troldmand. » 30 nov 2018 21:53

kivi skrev:
30 nov 2018 21:37
Er lige lidt nysgerrig, den rabat man får på kwh prisen, gælder det alt strømforbrug eller kun det der går til varmepumpen.
Det er ganske nemt. De første 4000KWtimer der bruges, beregnes som hvad familien bruger i husholdningen til fuld el pris.
Over de 4000KW timer, er der ca 80 øre i rabat pr. Kw time der bruges. Hos os betyder det, at alt hvad varmepumpen bruger er til nedsat strøm pris. (1,5 kr pr. KW time)
I det sidste døgn, kommer varmepumpen til at bruge for ca. 25 kr i strøm.

Se stolpe diagrammet i linket.

https://www.dropbox.com/s/9zqpefeqb39ww ... 8.jpg?dl=0

pendec

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af pendec » 30 nov 2018 23:52

Troldmand. skrev:
30 nov 2018 21:53
Det er ganske nemt. De første 4000KWtimer der bruges, beregnes som hvad familien bruger i husholdningen til fuld el pris.
Over de 4000KW timer, er der ca 80 øre i rabat pr. Kw time der bruges. Hos os betyder det, at alt hvad varmepumpen bruger er til nedsat strøm pris. (1,5 kr pr. KW time)
I det sidste døgn, kommer varmepumpen til at bruge for ca. 25 kr i strøm.

Se stolpe diagrammet i linket.

https://www.dropbox.com/s/9zqpefeqb39ww ... 8.jpg?dl=0
Gad godt vide hvordan du bortforklarer den løgn til en familie med 2000kwh og 6000kwh på en pumpe?? Det kan du jo ikke med den historie, prøv nu at lær at regne årsforbrug og snit priser ud på års basis istedet for at forgylde din elregning og snyd dig selv, ved at tro du kun betaler 1,5kr for strømmen når du ender med 20-25 øre mere efter 1 år.

Det hjælper ikke at blive ved med at snyde dig selv og andre, udover man må håbe andre er bedre til matematik end du viser her.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af MichaelK » 01 dec 2018 02:27

Årh, løgn er vel et stærkt ord at bruge? Der er jo, på intet tidspunkt, lagt skjul på at
beregningerne gælder fra 4000 kWh og opefter.
Det er da korrekt at 4000 kWh er et forholdsvist højt forbrug. Her i husstanden bruges
der ca. 2000 kWh/år, og det synes jeg selv er lidt meget.

Hvis Troldmand havde et forbrug i nærheden af de 4000 kWh/år, inden installationen
af varmepumpen, så er de påståede udgifter jo helt korrekte.


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af Lintz » 01 dec 2018 09:41

MichaelK skrev:
01 dec 2018 02:27
Årh, løgn er vel et stærkt ord at bruge? Der er jo, på intet tidspunkt, lagt skjul på at
beregningerne gælder fra 4000 kWh og opefter.
Det er da korrekt at 4000 kWh er et forholdsvist højt forbrug. Her i husstanden bruges
der ca. 2000 kWh/år, og det synes jeg selv er lidt meget.

Hvis Troldmand havde et forbrug i nærheden af de 4000 kWh/år, inden installationen
af varmepumpen, så er de påståede udgifter jo helt korrekte.


Mvh.
Jeg ved ærligt talt ikke hvilken måde man skal regne prisen ud på for at være den mest korrekte.
Bruger en husstand præcis 4000 kw til husholdningen og 2000 kw til opvarmning kan man da godt pointerer at opvarmningen er til de billige penge men man kan også regne med gennemsnits prisen for de ialt 6000 kw - For man sidder selvfølgelig ikke og venter på at de 4000 kw er brugt før varmepumpen tændes.
Vendt om så når ens to teenagertøser forlader reden falder ens husholdningsforbrug med 2000 kw og hvis vi siger at varmedelen er uændret vil den jo blive markant dyrere men den samlede regning vil falde.

Jeg personligt ville nok sige at det koster normalprisen på el at opvarme huset MEN det du bruger udover de 4000 kw er til nedsat pris.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Andersen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 77
Tilmeldt: 21 maj 2007 12:51
Mit fyr: 12 Kw varmepumpe
Areal: 223
Brændsel: El
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 7 gange

Re: Varmepumpe snak!

Indlæg af Andersen » 01 dec 2018 11:43

Lintz skrev:
01 dec 2018 09:41
Jeg ved ærligt talt ikke hvilken måde man skal regne prisen ud på for at være den mest korrekte.
Bruger en husstand præcis 4000 kw til husholdningen og 2000 kw til opvarmning kan man da godt pointerer at opvarmningen er til de billige penge men man kan også regne med gennemsnits prisen for de ialt 6000 kw - For man sidder selvfølgelig ikke og venter på at de 4000 kw er brugt før varmepumpen tændes.
Vendt om så når ens to teenagertøser forlader reden falder ens husholdningsforbrug med 2000 kw og hvis vi siger at varmedelen er uændret vil den jo blive markant dyrere men den samlede regning til el vil falde.

Jeg personligt ville nok sige at det koster normalprisen på el at opvarme huset MEN det du bruger udover de 4000 kw er til nedsat pris.
Jeg tror at denne rabat på kW/h vil forsvinde, som dug for solen, så snart at tilstrækkelig mange har fået installeret varmepumper!
Vi så jo hvordan solcelle ordningen fra 2012 efterfølgende er blevet kraftigt udvandet!
Mvh
Steen


Låst