Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Varmepumpe der afrimer

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
Besvar
Martinvch1
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24 nov 2017 16:40

Varmepumpe der afrimer

Indlæg af Martinvch1 » 30 nov 2017 21:38

Hej.

Vi har en LG luft/luft pumpe det er en p09mk fra 2016.

Vi oplever tit at den står og afrimer op mod en time af gangen, også køre den måske en halv time, og afrimer igen op mod en time, det hænder at den gør det i længere tid (sket måske 5-6 gange) det er dagligt at den afrimer et par gange om dagen, op mod en time, og ellers gør den det bare 10-20 Min af gangen.

Vi har Wi-Fi indbygget i den, hvis vi sætter varmepumpen på 24 grader, så kan vi aflæse på fjernbetjeningen at der er 25, måske 26 grader, mem Går jeg ind i app'en, og aflæser tempratueren der, siger den 27-28 grader, den temperatur jeg får via app'en, er det den temperaturføler som pumpen bruger, til at beregne ud fra om den skal varme eller bare blæse?


Vi har ikke haft varmepumpe før, og må da nok indrømme at vi er ikke synderlig glad for den, og i sær fordi vi bruger den som primær varmekilde, i det at vi kun har el paneler. Så det kun når det er rigtig kold at vi tænder for dem.


Jeg har snakket med dansk varme service om det, og de mener ikke at der er noget galt.


Håber at en eller flere af jer, kan give jeres erfaringer eller viden videre icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif


Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 809
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 315 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Varmepumpe der afrimer

Indlæg af Bri_Jac » 02 dec 2017 13:56

vi har en gammel måske 10-13år gammel IVT, den er sat på 23grader, og jeg måler udblæsningsluften til 32grader, når udblæsningsluften falder til ca 28grader så skal jeg støvsuge indedelen, der sidder en ridt der bliver fuldt af støv.
vores afrimer også engang imellem alt afhængigt hvor koldt det er udenfor

Besvar