Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

kwh måler viser forkert.

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
Besvar
Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

kwh måler viser forkert.

Indlæg af thoken » 10 maj 2015 16:31

Hej.
Jeg har en luft/luft varmepumpe, som vi bruger som aircon, til at køle soveværelset ned på de varmeste sommernætter.
Dengang den blev monteret, satte jeg en lille en faset kwh måler på, for at kunne holde øje med strømforbruget til varmepumpen.
Det har fungeret fint, og kwh måleren(digital tæller) var en jeg købte på ebay.
Det har fungeret fint i 4 år, og vi har ca. brugt 100kwh om året på varmepumpen.

Her den anden dag opdagede jeg så at kwh måleren pludselig stod og blinkede(som om der var forbrug), og tælleværket viste også at der var brugt temmelig mange kwh(selvom varmepumpen ikke kører). Nu har jeg så prøvet at aflæse og der er ca. et forbrug på 40-50kwh pr døgn :cry:
Det gode ved denne lille røver historie er at der iflg. min rigtige elmåler, slet ikke er så stort et forbrug.
Andre der har oplevet at sådan en elektronisk kwh måler pludselig er defekt og bare løber afsted icon_cheesygrin.gif


mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html


pendec

Re: kwh måler viser forkert.

Indlæg af pendec » 10 maj 2015 21:50

thoken skrev:Det har fungeret fint, og kwh måleren(digital tæller) var en jeg købte på ebay.
Det har fungeret fint i 4 år, og vi har ca. brugt 100kwh om året på varmepumpen.
Ebay, kom den så fra Kina? :) Kan det tænkes at den aldrig har fungeret korrekt, og det bare har set korrekt ud?

Jeg har brugt flere af disse elmålere senest en model fra Norge, som måler forbrug på blink der ses på elmåler, den virker rimelig præcis. Den er så dog ejendoms forbrug baseret, og ikke enheds specifik.

Ville nok ikke købe fra Ebay uden af man sparer en del penge.

Besvar