Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

hvilke luft-vand varmepumpe skal jeg købe ?

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
Besvar
hpvvs
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22 feb 2015 23:17

hvilke luft-vand varmepumpe skal jeg købe ?

Indlæg af hpvvs » 22 feb 2015 23:53

Hej
ville lige høre om nogens erfaringer luft til vand varmepumper herinde.

sagen er den min kone og jeg har købt et hus fra 1946 og skal igang med en større renovering .
huset er på 90 kvm i stueplan og 60 kvm i kælderplan
følgende skal laves .
nyt tag til forår/sommer med al del isolering der nu kan blive plads til.
det 40 år gl.oliefyr skal skiftes hurtigst muligt.
der lægges gulvvarme i hele kælderen og 20 kvm gulvvarme i stueplan ,der sidder større søjle radiator i de sidste 70 kvm i stueplan men tænker nok de også blir skiftet ud til store radiator ,så fremløbs temperatur kan holdes så lavt så muligt .
vinduer skal også skiftes når budget er til det .

men er lidt i vildrede om hvilket mærke varmepumpe ? har kigget på Bosch compress 6000 ,weishaupt splitvarmepumpe .panasonic split,metrotherm
men er i tvivl og hvad er bedst kølemiddel kun i udedel eller kølemiddel fra udedel til indedel.

håber i kan hjælpe hilsen hp


nemocharley

hvilke luft-vand varmepumpe skal jeg købe ?

Indlæg af nemocharley » 23 feb 2015 10:34

hej og velkommen til

jeg havde kig på en Bosch (men kan ikke huske om det var en compress 6000), ud fra at den skulle være den mest lydløse - jeg synes de virkede ens på de fleste af parametrene. Jeg ved ikke lige noget om det med kølemidlerne.

Men jeg gik fra det med varmepumpen da jeg begyndte at tvivle på om huset kunne holde til de lave fremløbstemp. Så jeg valgte et pillefyr istedet for sammen med solvarme - dette kostede knap 20k mere end den varmepumpeløsning jeg havde kig på, men mine varmeudgifter er væsentlig lavere end hvis jeg havde valgt varmepumpen.

Besvar