Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Varmepumpe fra OK

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Varmepumpe fra OK

Indlæg af Landlyst » 29 feb 2012 20:22

Tjae men jeg ville nu også være ret glad for at spare 20K i den ende... Jeg skal da arbejde en del for at tjene dem, så jeg ville da også vælge den løsning, Det der gør at man ikke skal gøre det er at man så jo selv skal have en stor viden om hvad man er i gang med, da man jo så selv sidder med aben hvis man har købt det forkerte...


Lille put i kedlen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 198
Tilmeldt: 07 jan 2012 00:18
Mit fyr: Orlan 18 KW
Areal: 230
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Varmepumpe fra OK

Indlæg af Lille put i kedlen » 29 feb 2012 22:40

Det er klart at havde jeg givet kr. 85000,- for mit luft/vand anlæg, ville jeg nok sætte mig noget mere ind i det og/eller få experthjælp til installationen - men nu har jeg altså kun givet kr. 14000,- for en 18 kw luft/vand varmepumpe med en virkningsgrad på ca. 4 - og den er ikke engang er så vanskelig at installere som f.eks. et pillefyr - kræver ingen skorsten, fyrrum eller skorstensfejer og en elektriker skal man ret beset have i begge tilfælde, hvis det skal gå efter bogen. Tilslutningen til centralvarmeanlægget må manselv udføre - ellers kan det normalt ikke koste alverden at trække et par rør/slanger frem og tilbage.

Hvis der er nogen der vil give ca. kr. 60.000 ekstra for en luft/vand varmepumpe med en ringere virkningsgrad, fordi den er fra OK eller andre med opskruede priser, siger jeg bare: "tak for kaffe".

kecomfort.dk
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 28 jan 2012 22:31
Geografisk sted: Hadsund
Kontakt:

Varmepumpe fra OK

Indlæg af kecomfort.dk » 29 feb 2012 22:48

Luft/vand varmepumpe 18kW med COP på ca. 4 til 14000- Hvad heder den ?
Venlig Hilsen
Knud E Kragh
http://kecomfort.dk

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Varmepumpe fra OK

Indlæg af MichaelK » 29 feb 2012 22:53

Lille put i kedlen » 29 Feb 2012, 22:40 skrev:Det er klart at havde jeg givet kr. 85000,- for mit luft/vand anlæg, ville jeg nok sætte mig noget mere ind i det og/eller få experthjælp til installationen - men nu har jeg altså kun givet kr. 14000,- for en 18 kw luft/vand varmepumpe med en virkningsgrad på ca. 4 - og den er ikke engang er så vanskelig at installere som f.eks. et pillefyr - kræver ingen skorsten, fyrrum eller skorstensfejer og en elektriker skal man ret beset have i begge tilfælde, hvis det skal gå efter bogen. Tilslutningen til centralvarmeanlægget må manselv udføre - ellers kan det normalt ikke koste alverden at trække et par rør/slanger frem og tilbage.

Hvis der er nogen der vil give ca. kr. 60.000 ekstra for en luft/vand varmepumpe med en ringere virkningsgrad, fordi den er fra OK eller andre med opskruede priser, siger jeg bare: "tak for kaffe".

Næh nej. Jeg ved godt tråden egentlig startede med Luft/vand, men vi diskuterede jo
lige en overgang, om prisen var mere rimeligt, hvis det havde været et jordvarmeanlæg?

Vi er helt enige om, at OK's pris er fuldstændig ude i hampen :great:

Så det er altså ikke noget med, at vi vil være villige til at betale en så stor overpris for
et luft/vand anlæg. For det er der forhåbentligt ikke ret mange der er?



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Lille put i kedlen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 198
Tilmeldt: 07 jan 2012 00:18
Mit fyr: Orlan 18 KW
Areal: 230
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Varmepumpe fra OK

Indlæg af Lille put i kedlen » 29 feb 2012 23:08

kecomfort.dk » 29 Feb 2012, 22:48 skrev:Luft/vand varmepumpe 18kW med COP på ca. 4 til 14000- Hvad heder den ?

Du kan se den her, men jeg har altså købt min lidt billigere gennem Ebay.

http://shop.strato.de/epages/61227110.s ... ucts/MD50D

Du kan sikkert selv importere dem fra Kina med rimelig fortjeneste - bare søg på "Meeting MD50D"

Se hvordan de laves: http://www.youtube.com/watch?v=7LAmLIRN ... re=related


Besvar