Troldmand. skrev: ↑03 feb 2019 14:24
Du er vant til at tænke, at det er dig / huset, der skal have glæde af den opsamlet varme i tanken. Her er det lige modsat. Med varmepumpe er det den, man tilskyndet ved at have et lager af varmt vand at tage af. Selvfølgeligt i forening med hvad der er i huset af vand.
Om der findes en mere snu måde at gøre det på, end jeg har gjort er muligt. Skulle det vise sig ligger værktøjet parat.
Jeg sidder stadigvæk og klør mig selv lidt i nakken.
Som jeg har læst det højere oppe i denne tråd, ønsker du VP får noget kold at arbejde med. Hvis returen fra hus kommer ned ovenfra tager det varme med ned. Hvis returen kommer ind ved bunden vil det være koldere. Nu, du har værktøjet, var det jo let lige at montere et tee stykke på returen inden tank og kuglehane og føre en streng til bunden af bufferen også med en kuglehane på. Så, kan man jo prøve som forsøg at lukke den øverste og lede returen ned ved at åbne for den nederste. Det er dig, der er den, til at finde ud af hvad der er bedst.
Nu, har jeg læst det igen og igen og en del af det forstår jeg da, men ikke det hele
Et forsøg, er det vel værd. Du kan jo bare lukke den ene kuglehane og åbne den anden igen, hvis dit er det bedste.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.