Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

[Udløbet] VVS Storkøbs Aftale 2014

Her kan du læse om de rabat aftaler vi har lavet
Q-Pro Solvarme - Pilleovn - VVS Storkøbs Aftale
NielsenSorø
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 213
Tilmeldt: 16 dec 2011 23:04
Mit fyr: Scotte 16kw og solfanger.
Areal: 184(gulv) + 60 1.sal
Brændsel: Piller+solen+pilleovn
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Årligt forbrug: 6,9T (2014)
Geografisk sted: Sorø
Modtaget likes: 2 gange
Kontakt:

VVS Storkøbs Aftale 2013

Indlæg af NielsenSorø » 15 nov 2013 09:05

Jeg har erfaret at denne aftale ikke er så fordelagtig alligevel.

Ved indhentning at større tilbud på Scotte fyr, 3 varmtvandsbeholdere, 30m pu pex og løsdele til montering, kan jeg konkludere, at fyrets pris er ok, og man opnår energitilskuddet, der er iværksat af staten. Resten af delene kan sagtens købes hos andre leverandører til mere fordelagtig pris.

Når i handler fyr skal i, iøvrigt være opmærksomme på, at visse leverandører gerne vil have det til at se ud, som om det er en rabat de giver dig, men som skrevet er det en ordning de henter pengene fra, som man også selv kan søge, og i visse tilfælde opnå højere tilskud end det visse butikker tilbyder.

Vh Jacob


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

VVS Storkøbs Aftale 2013

Indlæg af triumph » 15 nov 2013 11:17

Du skal være opmærksom på at hvis du skal have nogen til at montere fyret, så vil de ofte kun bruge dele de selv levere.
Og så er min erfaring at man somregel kan snakke til bedre rabater, end dem man får når man bare beder om tilbud over nettet, eller kigger på hjemmesider. F.eks er nogen villige til at slå lidt af på fyret, hvis de får montagen

NielsenSorø
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 213
Tilmeldt: 16 dec 2011 23:04
Mit fyr: Scotte 16kw og solfanger.
Areal: 184(gulv) + 60 1.sal
Brændsel: Piller+solen+pilleovn
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Årligt forbrug: 6,9T (2014)
Geografisk sted: Sorø
Modtaget likes: 2 gange
Kontakt:

VVS Storkøbs Aftale 2013

Indlæg af NielsenSorø » 15 nov 2013 11:28

triumph skrev:Du skal være opmærksom på at hvis du skal have nogen til at montere fyret, så vil de ofte kun bruge dele de selv levere.
Og så er min erfaring at man somregel kan snakke til bedre rabater, end dem man får når man bare beder om tilbud over nettet, eller kigger på hjemmesider. F.eks er nogen villige til at slå lidt af på fyret, hvis de får montagen
Korrekt og derfor montere jeg selv, fordi jeg ikke betaler fuld pris for varerne og derefter 400.- i timen for montering.

levi

VVS Storkøbs Aftale 2013

Indlæg af levi » 15 nov 2013 17:44

NielsenSorø skrev:Jeg har erfaret at denne aftale ikke er så fordelagtig alligevel.

Ved indhentning at større tilbud på Scotte fyr, 3 varmtvandsbeholdere, 30m pu pex og løsdele til montering, kan jeg konkludere, at fyrets pris er ok, og man opnår energitilskuddet, der er iværksat af staten. Resten af delene kan sagtens købes hos andre leverandører til mere fordelagtig pris.

Når i handler fyr skal i, iøvrigt være opmærksomme på, at visse leverandører gerne vil have det til at se ud, som om det er en rabat de giver dig, men som skrevet er det en ordning de henter pengene fra, som man også selv kan søge, og i visse tilfælde opnå højere tilskud end det visse butikker tilbyder.

Vh Jacob
Du tager lidt fejl mht. energitilskuddet/rabatten.

Vi har som andre valgt at give 5000 kr i energitilskud/rabat - men faktum er at det er meget sjældent vi egentlig kan få de penge ind igen.

F.eks i dit tilfælde, - hvor du har en TB-Mini på en gammel Oliekedel, - der vil energitilskuddet være under 1000 kr vi kan hente hjem ved konvertering til nyt anlæg, - resten op til de 5000 kr er rabat vi giver så alle kunder bliver behandlet på samme måde.

Hvis dit energitilskud havde været større end 5000 kr, - så havde du fået den gevinst - men med dit anlæg, - er rabatten fra os meget stor ift. hvad vi kan hente hjem igen i energitilskud.

Forøvrigt er det ikke staten der giver dette tilskud - det er "varm luft" vi sælger til Dong, - Energi NORD, Seas NVE Etc.

Det er klart hvis du regner med at få 5000 kr i energitilskud - og 5000 kr i rabat, - så er vores tilbud ikke godt nok icon_cheesygrin.gif

Men nok om det - jeg håber du finder en leverandør der giver dig den pris du vil give - og som kan yde dig den service du forventer (De 2 ting hænger som regel sammen).

NielsenSorø
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 213
Tilmeldt: 16 dec 2011 23:04
Mit fyr: Scotte 16kw og solfanger.
Areal: 184(gulv) + 60 1.sal
Brændsel: Piller+solen+pilleovn
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Årligt forbrug: 6,9T (2014)
Geografisk sted: Sorø
Modtaget likes: 2 gange
Kontakt:

VVS Storkøbs Aftale 2013

Indlæg af NielsenSorø » 15 nov 2013 22:30

Jeg forstår godt, at det ikke er rart med kritik, men synes nu det er vigtigt at holde sig til sandheden, da andre ellers kan få en forkert opfattelse af aftalen.

På tilbuddet, som jeg har modtaget er der ikke en' varelinje med stokerpro rabat indsat!!!

"Du tager lidt fejl mht. energitilskuddet/rabatten" er en kvote aftale, og undskyld jeg skrev staten når energiselskaberne er pålagt denne ordning, da de, og andre energitunge virksomheder har brug for kvoterne, så de forsat må udlede co2.

Med hensyn til tilskuddet på min ejendom synes jeg det er ret misvisende, at du herinde oplyser folk om at jeg har pillefyr, og vil derfor henvise til min BBR(vedhæftet) som dog ikke er opdateret med det eksisterende oliefyr, som vores skorstensfejer renser en gang om året, og dog ikke opvarmer 1. salen, hvor der fortsat er elvarme(se BBR), hvilket jeg oplyste dig i telefonen, men ellers kan du jo kikke i OIS, hvis du er i tvivl om tilskuddets størrelse.

I forhold til dit skrevende burde jeg bare have bedt om et fyr. og fået tilskud på dette, og efterfølgende bestilt alt det andet op til 48.000 på hjemmesiden med stokerpro rabat??

Efter min modtagelse af tilbuddet skrev jeg dig en pæn mail om mine betragtninger hvortil du svarede at energitilskuddet skulle betragtes som rabatten, som du også anfører ovenfor, men jeg har undersøgt tingene lidt inden min henvendelse, og blev derfor overrasket over forretningsmetoden, fordi jeg ved mit hus er tilskudberettiget. Dette kan man iøvrigt selv læse og beregne herinde http://svk.teknologisk.dk/Pages_open/Default.aspx

Ja jeg har idag modtaget tilbud med energitilskud og varelinje rabatter svarende til besparelse af moms, så det var rigtig dejligt.

Da jeg endnu ikke har ordre bekræftet hos anden leverandør er du velkommen til, at fremsende et nyt tilbud.

God weekend.

Vh Jacob
Vedhæftede filer
BBR.pdf
(13.08 KiB) Downloadet 276 gange


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

VVS Storkøbs Aftale 2013

Indlæg af Landlyst » 16 nov 2013 09:22

fordi jeg ved mit hus er tilskudberettiget. Dette kan man iøvrigt selv læse og beregne herinde http://svk.teknologisk.dk/Pages_open/Default.aspx
Nu er jeg lidt nysgerrig.... Hvad mener du lige med det? :shock: Det er standard kataloget.... ALLE nye som gamle som laver forbedringer svarende til det i det katalog er jo tilskudsberettiget.... Eller rettere kan man sælge sin co2 besparelse for den værdi.... Det har jo ikke noget med huset som sådan at gøre, men de enkelte bygningsdele.... Men der ka jo også laves ændringer hvor der regnes andre besparelser, men det kræver sagkyndige....

NielsenSorø
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 213
Tilmeldt: 16 dec 2011 23:04
Mit fyr: Scotte 16kw og solfanger.
Areal: 184(gulv) + 60 1.sal
Brændsel: Piller+solen+pilleovn
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Årligt forbrug: 6,9T (2014)
Geografisk sted: Sorø
Modtaget likes: 2 gange
Kontakt:

VVS Storkøbs Aftale 2013

Indlæg af NielsenSorø » 16 nov 2013 09:48

Ja der er flere muligheder, men nu svarede jeg mere konkret om udsagnet omkring mit hus end generelt, og indsatte link var mere en service til uvidende på området.

Tråden handler jo om storkøbs aftale, hvor jeg ud fra et konkret tilbud sætter tvivl om aftales værdi, hvilket dokumenteres med billedere og link. Såfremt dette ikke er bevis nok for nogle kan jeg uploade tilbuddet, men kun med leverandørs godkendelse.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

VVS Storkøbs Aftale 2013

Indlæg af triumph » 16 nov 2013 10:21

NielsenSorø skrev:Jeg forstår godt, at det ikke er rart med kritik, men synes nu det er vigtigt at holde sig til sandheden, da andre ellers kan få en forkert opfattelse af aftalen.

På tilbuddet, som jeg har modtaget er der ikke en' varelinje med stokerpro rabat indsat!!!

"Du tager lidt fejl mht. energitilskuddet/rabatten" er en kvote aftale, og undskyld jeg skrev staten når energiselskaberne er pålagt denne ordning, da de, og andre energitunge virksomheder har brug for kvoterne, så de forsat må udlede co2.

Med hensyn til tilskuddet på min ejendom synes jeg det er ret misvisende, at du herinde oplyser folk om at jeg har pillefyr, og vil derfor henvise til min BBR(vedhæftet) som dog ikke er opdateret med det eksisterende oliefyr, som vores skorstensfejer renser en gang om året, og dog ikke opvarmer 1. salen, hvor der fortsat er elvarme(se BBR), hvilket jeg oplyste dig i telefonen, men ellers kan du jo kikke i OIS, hvis du er i tvivl om tilskuddets størrelse.

I forhold til dit skrevende burde jeg bare have bedt om et fyr. og fået tilskud på dette, og efterfølgende bestilt alt det andet op til 48.000 på hjemmesiden med stokerpro rabat??

Efter min modtagelse af tilbuddet skrev jeg dig en pæn mail om mine betragtninger hvortil du svarede at energitilskuddet skulle betragtes som rabatten, som du også anfører ovenfor, men jeg har undersøgt tingene lidt inden min henvendelse, og blev derfor overrasket over forretningsmetoden, fordi jeg ved mit hus er tilskudberettiget. Dette kan man iøvrigt selv læse og beregne herinde http://svk.teknologisk.dk/Pages_open/Default.aspx

Ja jeg har idag modtaget tilbud med energitilskud og varelinje rabatter svarende til besparelse af moms, så det var rigtig dejligt.

Da jeg endnu ikke har ordre bekræftet hos anden leverandør er du velkommen til, at fremsende et nyt tilbud.

God weekend.

Vh Jacob
Jeg tror du får dig en grim skuffelse ifh til energitilskud.
Tilskudet går ikke på sparet CO2, men på sparet KWH.
Du får altså en negativ besparelse ud af og udskifte dine elradiatore, med en virkningsgrad på 100%. Med en pillekedel med en virkningsgrad på 90%, Da du kommer til at bruge 10% flere KWh på at opvarme dit hus.

Jeg tvivler på at du vil finde noget energiselskab der vil give mere end 30 øre pr sparet kwh.
Hvis vi antager at du vil bruge 6 tons træpiller om året, så er det rundt regnet 30.000 kwh. med et pillefyr der har en virkningsgrad på 90% (når det er nyrenset)
Besparelsen du får tilskud til, er altså forskellen mellem det kwh forbrug du har idag, og det du får med pillefyret.
Hvis vi antager at dit oliefyr har en virkningsgrad på 80% og det dækker 2/3 af dit kwh forbrug, og elvarmen ovenpå dækker 1/3 af dit kwh forbrug, vil beregningen blive som følger:
Dit nuværende forbrug 30.000 + 10% = 33.000 kwh/år
2/3 af forbruget dækkes af oliefyr = 22.000 kwh
1/3 dækkes af elradiatore = 11.000 Kwh

Du spare 10% af kwh på oliefyret = 2.200 kwh
Du bruger 10% flere kwh på 1ste salen = 1.100 kwh

Din KWH besparelse er altså 1.100 kwh/år
Den besparelse kan du (hvis du er heldig) sælge til 30 øre/kwh. Så du kan altså i dette tilfælde få 330 kr i tilskud

levi

VVS Storkøbs Aftale 2013

Indlæg af levi » 16 nov 2013 11:03

NielsenSorø skrev:Jeg forstår godt, at det ikke er rart med kritik, men synes nu det er vigtigt at holde sig til sandheden, da andre ellers kan få en forkert opfattelse af aftalen.

På tilbuddet, som jeg har modtaget er der ikke en' varelinje med stokerpro rabat indsat!!!

"Du tager lidt fejl mht. energitilskuddet/rabatten" er en kvote aftale, og undskyld jeg skrev staten når energiselskaberne er pålagt denne ordning, da de, og andre energitunge virksomheder har brug for kvoterne, så de forsat må udlede co2.

Med hensyn til tilskuddet på min ejendom synes jeg det er ret misvisende, at du herinde oplyser folk om at jeg har pillefyr, og vil derfor henvise til min BBR(vedhæftet) som dog ikke er opdateret med det eksisterende oliefyr, som vores skorstensfejer renser en gang om året, og dog ikke opvarmer 1. salen, hvor der fortsat er elvarme(se BBR), hvilket jeg oplyste dig i telefonen, men ellers kan du jo kikke i OIS, hvis du er i tvivl om tilskuddets størrelse.

I forhold til dit skrevende burde jeg bare have bedt om et fyr. og fået tilskud på dette, og efterfølgende bestilt alt det andet op til 48.000 på hjemmesiden med stokerpro rabat??

Efter min modtagelse af tilbuddet skrev jeg dig en pæn mail om mine betragtninger hvortil du svarede at energitilskuddet skulle betragtes som rabatten, som du også anfører ovenfor, men jeg har undersøgt tingene lidt inden min henvendelse, og blev derfor overrasket over forretningsmetoden, fordi jeg ved mit hus er tilskudberettiget. Dette kan man iøvrigt selv læse og beregne herinde http://svk.teknologisk.dk/Pages_open/Default.aspx

Ja jeg har idag modtaget tilbud med energitilskud og varelinje rabatter svarende til besparelse af moms, så det var rigtig dejligt.

Da jeg endnu ikke har ordre bekræftet hos anden leverandør er du velkommen til, at fremsende et nyt tilbud.

God weekend.

Vh Jacob
Kritik ?, - jeg ser det da ikke som kritik - du har fået det bedste tilbud jeg kunne give dig, - at du ikke er tilfreds med det er jo din ret som forbruger.

Og som tidligere skrevet, - I dit tilfælde kan vi ikke gøre tilbuddet bedre.

Som Triumph også dokumenterer, - så er din energikvote meget lav - og rabatten fra os derfor høj.

Hvis du har fået et bedre tilbud end det fra os, - så hop du bare på det :great:

Slut herfra :)

NielsenSorø
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 213
Tilmeldt: 16 dec 2011 23:04
Mit fyr: Scotte 16kw og solfanger.
Areal: 184(gulv) + 60 1.sal
Brændsel: Piller+solen+pilleovn
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Årligt forbrug: 6,9T (2014)
Geografisk sted: Sorø
Modtaget likes: 2 gange
Kontakt:

VVS Storkøbs Aftale 2013

Indlæg af NielsenSorø » 16 nov 2013 11:20

Så kan jeg bare sælge den som kvote til en pillefyrs forhandler ved køb af fyr, og efterfølgende købe resterende dele hos mest fordelagtige leverandør.
Uanset hvordan man fortolker ovenstående kan jeg konstatere, at aftalen, der er beskrevet herinde ikke følges i modtaget tilbud, og de omtalte rabatter er ikke synliggjorte.
Jeg vil da gerne bruge de følgende dage til, at undersøge det dybbere, men synes egentlig ikke det burde være nødvendigt, når man reklamere med stordrift fordele. Det undre mig ligeledes, at flere har spurgt ind til priser, men et klart svar ikke fremkommer,og det giver mig en mistanke om rabatter forvaltes efter behag, hvilket bekræftes i det uigennemskuelige tilbud.

Jeg ved at flere støtter op om leverandøren, hvilket er fint, men nyes forventninger bør aftemmes med virkeligheden.


Låst