Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

WeeWood - Med jeres hjælp...

Her kan alle forhandlere sælge deres produkter.
Det gælder både træpiller, stokerfyr osv.
Ligeledes er forhandlere og producenter velkommen til at informere os om nye produkter osv.
Forumregler
Her kan alle forhandlere skrive nyheder, sælge produkter osv.
Når emnet ikke længere er gældende, bedes I skrive det i emnet som en tilføjelse.
For andre brugere end forhandleren er det kun tilladt at spørge ind til produktet og/eller firmaet.
Alt andet vil blive betragte som spam og slettes uden varsel.
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 333 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af MichaelK » 27 aug 2017 16:00

Ja, regnestykket afhænger jo af præmisserne. Kostprisen på medlemskabet skal jo tillægges
prisen for træpillerne, og skal altså regnes med når den endelige pris skal gøres op.

Gør vi det billigt, og siger 50,-/md, så er det stadig 600,-/år. Jeg skal cirka bruge 5 pl./år, det
er 120,- oven i indkøbsprisen.

Jeg har lige handlet i Tyskland til 1750,-/pl. inkl. fragt.(7 pl., da min bror også skulle have).
Der er 960 kg./pl., og ikke 896 kg. som der kan være på andre. Det kan gøres billigere, men
jeg køber kun kvalitetspiller. Piller hvor der i øvrigt skiltes med både brændværdi, og alle de
andre data vi bedømmer pillerne ud fra.

Det er den pris en konkurrent skal matche, for at jeg vil overveje et køb.. I øvrigt med piller,
der er af ordentlig kvalitet, og det skal selvfølgeligt være muligt at vælge mellem flere
prisniveauer og kvaliteter.

Vage formuleringer om, at det bliver billigt, kan ingen bruge til noget. Der skal skal facts på bordet.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af Lintz » 27 aug 2017 16:24

MichaelK skrev:Ja, regnestykket afhænger jo af præmisserne. Kostprisen på medlemskabet skal jo tillægges
prisen for træpillerne, og skal altså regnes med når den endelige pris skal gøres op.

Gør vi det billigt, og siger 50,-/md, så er det stadig 600,-/år. Jeg skal cirka bruge 5 pl./år, det
er 120,- oven i indkøbsprisen.

Jeg har lige handlet i Tyskland til 1750,-/pl. inkl. fragt.(7 pl., da min bror også skulle have).
Der er 960 kg./pl., og ikke 896 kg. som der kan være på andre. Det kan gøres billigere, men
jeg køber kun kvalitetspiller. Piller hvor der i øvrigt skiltes med både brændværdi, og alle de
andre data vi bedømmer pillerne ud fra.

Det er den pris en konkurrent skal matche, for at jeg vil overveje et køb.. I øvrigt med piller,
der er af ordentlig kvalitet, og det skal selvfølgeligt være muligt at vælge mellem flere
prisniveauer og kvaliteter.

Vage formuleringer om, at det bliver billigt, kan ingen bruge til noget. Der skal skal facts på bordet.
Har netop modtaget et træk fra Tyskland til under 1700 pr palle "all inklusiv" - Vil godt se Weewood stikke den - Vel at mærke også "all inklusiv"
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af pendec » 27 aug 2017 19:51

Min pillepusher har priser på 1,68kr/kg , dem overvejer jeg stærkt i år, der ryger så 200kr for transporten for det hele.
No name men men brændværdi på poserne som på de fleste svenske træpiller, synes min bio18 åd dem uden problemer :)

Jeg ville ikke betale 120kr ekstra for mine paller, og håbe de finder bedre priser, det er sgu svært på lolland.
Har checket den biomatch side vi drøftet engang, der har nogle firmaer taget første pladserne, dog på grundlag af køb af 12 paller før prisen holder, så den side er værdiløs nu.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af Ulrik » 28 aug 2017 08:41

Ideen er fin, men altså, der linkes til et web hvor der nærmest ingen oplysninger er at finde.
Hvilke medlemsfordele? Hvad koster medlemsskabet? Hvilke træpiller?

Og ja, selvfølgelig skal folkene bag tjene penge. Sådan er det med arbejde, det skal aflønnes ;)
Det kunne være rigtig godt hvis projektet kunne give nogle besparelser.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af HR LUCCA » 28 aug 2017 21:22

For mig og se er der efterhånden ikke meget og spare ved og købe træpiller i Tyskland slet ikke hvis man bor på Sjælland .
Jeg har lige købt 6 paller af de her https://www.dkbrænde.dk/traepiller/heatlets-traepiller/8mm-traepiller-heatlets.html .
1755 kr pr palle med 900 kg på hver ,leveret .


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 333 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af MichaelK » 28 aug 2017 21:53

Der er faktisk en fin pris. Du har, samlet set, kun givet ca. 350,- mere end jeg har.

Det vil betyde at konkurrenter skal tilbyde piller til en tilsvarende, eller endnu billigere
pris, inkl. evt. abb. og levering. Desuden skal de også matche kvaliteten.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

pendec

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af pendec » 28 aug 2017 22:08

Jeg synes det er fedt man kan få dem til 1600-1700 nu, der var engang for 5-6 år siden, der betalte jeg nok 2200 inkl. fragt, det var rigtigt meget. Min første levering i 2005 kostede 2000kr for 1000kg, der kendte jeg manden som leverede. Så priserne er draslet ned (for mig).

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 333 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af MichaelK » 28 aug 2017 23:02

I 2007, da jeg startede med piller, kostede de mig 2200,-/pl. med 896 kg på.
Nu koster de 1750,- med 960 kg. på, så det er lige 3500,- i besparelse der.

Forskellen er selvfølgelig, at nu handles der i Tyskland, og før blev der handlet
lokalt. Jeg vil gerne handle lokalt, hvis der kun var 50-100,-/pl. i forskel?
Desværre må jeg konstatere, at det kniber mig at finde samme kvalitet i det
prisleje. Derfor handler jeg samme sted, når jeg endelig har fundet et fabrikat
af træpiller mit fyr kører godt med.

Smuld er en BioWin fuldstændig ligeglad med, men kvaliteten skal være i orden.
Er den ikke det, så døjer jeg med slagger i brændeskålen. Min brors pilleovn er
endnu mere kræsen. Ikke så meget med selve forbrændingen, men glasruden
tilsodes meget hurtigere, hvis pillerne ikke er gode nok.

Så alt i alt, skal der meget til før Vi tør skifte pillemærker, når Vi endelig har
fundet noget der virker.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

WeeWood
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23 aug 2017 23:11

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af WeeWood » 29 aug 2017 20:57

Hej alle sammen, og tak for spørgsmålene og interessen.

Som der var et par der skrev, så er der gået lidt siden mit seneste svar - Vi har heldigvis pt. rygende travlt med at gøre WeeWood klar til lancering, så der går lidt i mellem at jeg kan svare.

Jeg bør måske starte med at forklare den forside vi linker til - Det er nemlig bevist ikke en webshop, eller en side fyldt med informationer. Skriver man sig op her, så vil man modtage et spørgeskema, med spørgsmål der skal gøre os klogere på, hvordan vi kan lave den bedste løsning. Det er helt små spørgsmål som: Hvor mange træpiller køber du af gangen. Hvilken type træpiller. Hvad med kvalitet. Hvilke fordele tror du, at du vil få størst glæde af 1), 2), 3).

Så giver det bare ikke så god mening for os at starte med: Dette har vi lavet - Hvad vil I have ? : )
Man køber selvfølgelig ikke træpiller, som man ikke kan vurdere, så når tid er, så står alle informationer på forsiden for alle at læse.

Jeg har for øvrigt selv pillefyr, så WeeWood er lavet ud fra hvordan jeg selv gerne vil handle. Så håber jeg, at andre har det på samme måde. Jeg kommer til at være firmaets første kunde, og jeg kan garantere alle for, at jeg betaler fuld pris hele vejen rundt, og glæder mig for øvrigt til at gøre det.

1: fordi det er min/vores virksomhed. Så føles det selvfølgeligt godt, når det lykkes at starte.
og
2: fordi jeg ved, at jeg har gjort en p... god handel. Det er da værd at fejre.

Vi har ingen illusioner om, at WeeWood vil være alles valg og det er helt okay. Men vi tror stensikkert på, at det vil være fleres, og det glæder jeg mig til at være en del af.

Vi sigter efter en lancering pr. 1. oktober, men alle der deltager i spørgeskemaet og skriver sig op har mulighed for at komme på før andre, og selvfølgelig med lidt rabatter. Vil man hellere vente til det hele er oppe, så er det helt fair og forståeligt. Det regner vi som sagt med er start oktober.

En sidste ting: Er man vant til at bestille hele træk hjem, jamen så får man givetvis nogle rigtig gode priser allerede. Måske kan WeeWood tilbyde éen noget, som man synes er fedt, og måske er kan det ikke. Begge dele er okay for mig.

Jeg håber, at det står tydeligt frem, at vi er ærlige og reelle. Vi står 100% på mål for vores projekt, og håber det bliver så godt som vi forestiller os. Vi arbejder i hvert fald på sagen.

Hvis I ønsker at deltage i spørgeskema og "forpremieren" så skriv jer op på www.weewood.dk

Bedste hilsner, Esben Wichmann Jørgensen

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af Brandsen » 29 aug 2017 23:16

Halløj i forum,

Jeg har netop besvaret spørgeskemaet, og medsendt en del kommentarer,
specielt til en lang række områder, hvor I burde ændre spørgeskemaet,
f.eks om man bruger 6mm eller 8mm piller, eller er ligeglad, om man vil have 16kg sække,
11 kg sække, 25 kg sække, eller flintrende ligeglad, osv osv.

Og ikke mindst i lighed med tidligere indlæg her i tråden, hvad er forretningsmodellen ?
Det vil øge jeres 'kreditværdighed' i voldsom grad, hvis det er tydeligt hvordan I vil tjene penge,
samtidigt med at brugerne får billigere træpiller.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )


Besvar