Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

WeeWood - Med jeres hjælp...

Her kan alle forhandlere sælge deres produkter.
Det gælder både træpiller, stokerfyr osv.
Ligeledes er forhandlere og producenter velkommen til at informere os om nye produkter osv.
Forumregler
Her kan alle forhandlere skrive nyheder, sælge produkter osv.
Når emnet ikke længere er gældende, bedes I skrive det i emnet som en tilføjelse.
For andre brugere end forhandleren er det kun tilladt at spørge ind til produktet og/eller firmaet.
Alt andet vil blive betragte som spam og slettes uden varsel.
WeeWood
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23 aug 2017 23:11

WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af WeeWood » 23 aug 2017 23:37

Hej allesammen,

Denne blev delt på facebook i går, men jeg tillader mig også at dele den her, for jeg synes budskabet er værd at sprede. Vi vil gerne være med til, at gøre det endnu federe at være pillefyrsejere. Derfor:

Jeg har bøvlet med dyre træpiller af svingende kvalitet, og besværlig bestilling og levering. Det har jeg valgt at gøre noget ved, hvorfor jeg har valgt stifte en kundeklub for alle os der fyrer med træpiller. Det er blevet til WeeWood, der snart er klar til at slå dørene op for offentligheden.

Klubben tilbyder certificerede træpiller af højeste kvalitet til en fast lav pris for alle medlemmer. Helt simpel og gennemskuelig levering i hele landet. Derudover tilbyder WeeWood en lang række medlemstilbud, der gør det lettere og billigere at fyre med træpiller.

Inden WeeWood åbner helt for offentligheden, vil vi meget gerne teste vores medlemsfordele af på nogle af jer først. Derfor så gå ind på www.weewood.dk og skriv dig op, så bliver du en af de allerførste, der kan nyde fordel af WeeWood.

Jeg håber I vil tage rigtig godt imod det. Jeg er i hvert fald super spændt


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 333 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af MichaelK » 24 aug 2017 17:06

Det lyder da godt, men jeg savner nu lidt mere information. Helt essentielt så vil jeg se et bud på prisniveauet, samt
leveringsomkostninger, og gerne nogle eksempler på kvaliteten af pillerne. Og koster medlemskabet noget?

-Desuden vil jeg se en garanti for, at min e-mail ikke deles med trediepart.

Det er jo super let selv at bestille piller i Tyskland. Så hvad medlemskabet kan bidrage med, bør altså være meget
mere tydeligt ,end vage formuleringer om ekstra medlemsfordele.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

WeeWood
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23 aug 2017 23:11

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af WeeWood » 24 aug 2017 17:24

Hej Michael,

Hvor er det super fedt, at du spørger.

Din garanti for at e-mail ikke deles med tredjepart er en god pointe. Vi har måske ikke været nok opmærksomme på, at folk kunne nære mistillid til det, men her var vi måske været naive (i positiv tro). For en god ordens skyld, så kan vi garantere, at din e-mail udelukkende bliver brugt, som der står så vil vi meget gerne teste vores medlemsfordele af inden vi åbner endeligt op. e-mailen er så vi kan kontakte de der vil være med i denne del af projektet :)

Vi ville gerne fortælle mere, og slå dørene endeligt op, men inden vi gør det, så skal vi være mere på plads end vi er nu. Når vi er det, så skal vi selvfølgelig have de oplysninger fremme ift. levering, pris, kvalitet osv.

Og ja - Det koster noget at være med. Vi arbejder meget hårdt på, at det er pengene værd.
Vi kunne godt bruge dine input også, så hvis du gider, ville det være fedt, om du også skrev dig op, eller skriver til info@weewood.dk - Det lander samme sted.

Bedste hilsner, Esben

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af triumph » 24 aug 2017 17:55

Hvorved adskiller din biks, sig fra andre pillepushere?
Om man betaler abbonement til dig, eller fortjeneste til en traditionel pillepusher. Giver vel ikke billigere piller, da jeg ikke formoder at det er noget filantropisk projekt ?

pendec

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af pendec » 24 aug 2017 21:16

Må man spørge hvor ekspertisen kommer fra på dette område? Udmiddelbart synes jeg der er unge mennesker på høje positioner her, så der må være nogle ejere af hus og pillefyr indblandet? Jeg tænker personligt den viden ikke kommer fra en lejlighed?

Eller kommer den fra medlemmer som betaler sig til de gode tilbud :)


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af lamborg » 26 aug 2017 16:33

Hvis man som Pendec også har gjort søger på firmaets cvr nr dukker der en masse lejligheder op og en bestyrelse og ejere op som igen ejer andre ting så man tilsidst bliver helt rundtosset. Ejere af noget vil have et afkast så der kan jo ikke være tale om en klup men et firma som er et mellemled på trods af at i skriver ingen fordyrende mellemled. Og en hjemmeside der siger intet andet end man skal bare melde sig er i mine øjne det samme som et nigeriabrev.
Hvis dette er noget seriøst så må i åbne op for siden så man kan se hvad man siger ja til.
At folk vil tjene penge er helt ok bare det stadigvæk er billigere eller der er en fordel for andre så helt fint men grunden til at ideen måske møder en del skepsis på siden er at der har været en del brådne kar inden for træpiller så folk stiller lidt flere spørgsmål.
Last edited by 1 on lamborg; edited 26 times in total
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af Lintz » 26 aug 2017 16:49

lamborg skrev:Hvis man som Pendec også har gjort søger på firmaets cvr nr dukker der en masse lejligheder op og en bestyrelse og ejere op som igen ejer andre ting så man tilsidst bliver helt rundtosset. Ejere af noget vil have et afkast så der kan jo ikke være tale om en klup men et firma som er et mellemled på trods af at i skriver ingen fordyrende mellemled. Og en hjemmeside der siger intet andet end man skal bare melde sig er i mine øjne det samme som et nigeriabrev.
Hvis dette er noget seriøst så må i åbne op for siden så man kan se hvad man siger ja til.
Syntes at der blev lidt tavs fra "Weewoods" side da vi ikke ligefrem faldt i svime over deres tilbud. - Mener også der skal nogle flere oplysninger på bordet fra deres side.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 333 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af MichaelK » 26 aug 2017 17:18

HA... De kritiske og snusfornuftige forbrugere har sejret, Igen :great:

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af Brandsen » 26 aug 2017 22:34

Halløj i forum,

Arh, giv dem nu en fair chance, for at vise hvad de duer til.

Klart, klart, at henvende sig her på Stoker Pro, hvor de fleste har mange
års erfaring i at indkøbe træpiller og andet brændsel, og har set tilsvarende tiltag
haverere ynkeligt, er næppe det sted hvor man høster mange begejstrede brugere,
især ikke, da de fleste af os altid har denne publikation lige ved hånden :

http://www.aprokom.dk/effektive-idedraebere/
Den kan i øvrigt købes hos DTU for kun kr 20,- plus moms her :
https://www.teknologisk.dk/ydelser/25-e ... erne/24935

Men omvendt, så er disruption blevet et buzz-word i mange kredse, og det er da stadigt muligt nogen
kan finde en markant distruption på markedet for træpiller.
For at illustrere hvad jeg mener med distruption, så solgte Egebjerg Maskinfabrik ustyrlige mængder
staldinventar til Rusland og Ukraine, med heftig trafik af 18-wheelers, tomme østfra, tungt lastet med
inventar retur. Det var der en balter der opdagede, fik disse 18-wheelers til lige at køre forbi hans
families træpillefabrik i Lithauen, og så tage 24 paller fine træpiller med til Odsherred, og solgte dem
til en rigtig fin pris, meget fin pris, god kvalitet, og super service. Og Maris som han hed, tjente
sikkert ret fedt på den idé, lige indtil Egebjerg af anden årsag gik konkurs. Godt set, super idé !

Et andet eksempel var piller, der sjovt nok hed Stoker Pro, her var distruption, at træpiller skal være 100% træ,
men mange af os kan jo fint fyre med korn, og fyrer man med korn, så skal der helst tilsættes lidt kridt.
Deres forsøg på distuption, var at lave brændselspiller bestående af lidt træ, meget kornafrens, og tilsat kridt.
Jeg afprøvede dem, og som dybt skeptisk Stoker Pro medlem, og huskende den generelle anbefaling om altid
lige at få en lille vareprøve, inden man bestiller flere tons, så købte jeg ca 200kg til test.
Det virkede sådan set fint, super lav pris, brændte fint, men i guder hvor det gav aske og slagge, i en sådan grad
at jeg opgav det på Baxi, men andre stokere kunne sikkert fint køre med det, f.eks dem med vandreriste.
Det var sat'me billigt, så et godt forsøg på disruption af markedet for bio brændsel.

Disruption er ikke nemt, 99 ud af 100 fejler, men lad os dog give den chancen til at vise hvad de duer til.
Dixi Baxi !
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: WeeWood - Med jeres hjælp...

Indlæg af lamborg » 27 aug 2017 14:31

Hæ hæ hr Dixi baxi .
Idee stoppere ja ja man skal høre møj osv.
Ideen er gammel for det første . Den bliver praktiseret af feks Thomas Hermann`s wine Family . Feks 1000 mennesker betaler 75 kr i mdr i kontingent til klubben så er din løn hjemme og du tager fat i en forhandler og siger jamen jeg kan lægge så og så mange tons hos dig om året hvad er prisen så. Så tager du fat i en vognmand og aftaler det samme og så er du oppe at køre. Du skal ikke begynde at hente det hjem direkte fra producenten for det kræver lagerplads osv osv så det bliver for dyrt.
Altså de % du henter kan du sende dirkete videre til forburgeren og din løn kommer ud af hvor mange betalende medlemmer du har . Men er der 30000 pille brugere i DK og du har feks de 2000 medlemmer som hver betaler feks 75 kr i mdr for medlemsskab så snakker vi 150000 i mdr og dette er kun til din løn . For du har kun lovet medlemer at de kan købe til din kostpris. Men hvis du har hentet 15-20% på en tysk forhandler og det samme hos en vognmand så er det jo også fint for kunderne spare penge og du tjener penge så alt er rosenrødt . Eller er det nu også det for de hårdtarbejdende pilleforhandlere der mister handel :-) .
Sjovt bare at det er folk der garanteret ikke stemmer på venstrefløjen der går ind for andeltanken. Bare lige med det twist at det drejer sig ikke om hvor meget folk spare men hvor mange medlemmer du kan få i folden.
Men det er ikke selve ideen jeg skyder efter men den utrolige amatør måde man går ud og lancere sig på.Gør du det helhjertet og brug de feks 200000 det koster at annoncere stort og et færdigt koncept på plads ville også være prisværdigt. Men det vil man ikke få så risikere man noget .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Besvar