Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Energibesparelser

Her kan alle forhandlere sælge deres produkter.
Det gælder både træpiller, stokerfyr osv.
Ligeledes er forhandlere og producenter velkommen til at informere os om nye produkter osv.
Forumregler
Her kan alle forhandlere skrive nyheder, sælge produkter osv.
Når emnet ikke længere er gældende, bedes I skrive det i emnet som en tilføjelse.
For andre brugere end forhandleren er det kun tilladt at spørge ind til produktet og/eller firmaet.
Alt andet vil blive betragte som spam og slettes uden varsel.
Energikoeb
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11 mar 2014 20:01
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

Energibesparelser

Indlæg af Energikoeb » 11 mar 2014 20:53

Hej Stokerpro,

Hvis du vil indberette dine energibesparelser nemt og hurtigt, så er det hos Energikøb du skal gøre det. Vi har et onlinebaseret indberetningssystem hvor du som privat eller erhversdrivende med nogle enkelte klik på musen kan indberette og få kontante tilskud for dine energibesparelser.

Kig forbi vores hjemmeside http://energikoeb.dk/ og se hvordan du på en simpel måde kan sælge dine energibesparelser.

Har du yderligere spørgsmål så er du meget velkommen til at kontakte os.

Mvh

Energikøb
Fælledvej 23
5000 Odense C

Email: info@energikoeb.dk


energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Modtaget likes: 1 gang

Energibesparelser

Indlæg af energi-kriger » 11 mar 2014 21:53

..Waoo! som de siger hos Energimidt 8)

energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Modtaget likes: 1 gang

Energibesparelser

Indlæg af energi-kriger » 12 mar 2014 09:48

Åbent spørgsmål til Energikøb.

Som så mange andre adfærdsregulerende tiltag, er der ofte nogen der skummer fløden. Jeg (og sikkert andre) kunne godt tænke mig at vide hvor meget I får ud af den slags tilskudstransaktioner.

Eksempelvis yder I tilskud på 63kr ved udskiftning af gammel (D/E-mærket) cirkulationspumpe til ny A-mærket cirkulationspumpe. Mod man overdrager sin realiseret energibesparelse til Jer.
I følge standardværdikataloget er energibesparelse 400kwh - det virker da tåbeligt at sælge til 63kr når den reelle værdi er op imod 200kr værd. S.U.?

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Energibesparelser

Indlæg af triumph » 12 mar 2014 13:13

Der er vist ikke mange steder man får 50 øre pr sparet kwh, når man bare indberetter 400 kwh. Jeg har en energiaftale hvor de anslår at jeg indberetter 3.000.000 KWh/år. Og dem får jeg 35 øre/KWh for.

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Energibesparelser

Indlæg af Ugelvig » 12 mar 2014 17:02

Enig med Triumph, alt efter, hvem jeg sælger til, får jeg mellem 31 og 38 øre pr. kWh plus moms (erhverv). Og mellem 25 - 32 øre pr. kWh inkl. moms til private. Typisk er de private noget mindre antal, hvorfor prisen også er lavere...
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Energibesparelser

Indlæg af triumph » 12 mar 2014 18:58

mine 35 øre er også + momse, beklager

energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Modtaget likes: 1 gang

Energibesparelser

Indlæg af energi-kriger » 12 mar 2014 19:30

Triumph & Ugelvig
Netop, kan I se det, allerede i og med I kommer på banen er afregningsprisen pludselig mere end fordoblet ved salget af realiseret energibesparelser på udskiftning af cirkulationspumpe (der kun var brugt som eksempel), i forhold til TO og andre i energi branchen. Jeg kunne også havde valgt og bruge en total boligenergirenovering. Nye vinduer, isolering af loft, gulv, hulmur, varmerør, termostater etc. ikke at forglemme nyt fyr til erstatning for et gammelt, som eksempel. Så er vi muligvis oppe i størelsesorden 35-40.000kwh sparet, måske endda mere.
Der må givet vis være nogen i systemet der score temmelig "ydmyge" avancer på bekostning af andre (især uvidende og godtroende private) der gennemføre energibesparende tiltag. Har jeg ret..? :wink:

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Energibesparelser

Indlæg af Ugelvig » 12 mar 2014 19:32

Du har helt ret! Lovgivningen på området giver jo 50 øre pr. kWh, så hvor resten bliver af, er et godt spørgsmål ;)
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Energikoeb
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11 mar 2014 20:01
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

Energibesparelser

Indlæg af Energikoeb » 12 mar 2014 21:01

Kære energi-kriger,

Det vi tilbyder er bare et system som koger hele proceduren ned til noget spiseligt når det gælder indberetning af energibesparelser. Der bliver nævnt flere forskellige priser pr kwh, så det må jo være op til den enkelte hvor de vil indberette deres energibesparelser henne :)

Mange hilsner, og fortsat god aften.

Energikøb

energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Modtaget likes: 1 gang

Energibesparelser

Indlæg af energi-kriger » 12 mar 2014 22:16

..jamen det er da rigtig, vi ska dælme da ha´ gang i en oplysnings kampagne til gunst og gavn for det energibeviste folk. :D http://www.energihjem.dk/energiselskaber-med-tilskud/


Besvar